Hallo, Zijn jullie meteen begonnen met ovulatietesten, toen jullie stopten met de pil?? Ik zelf vind het een beetje overbodig, maar lees er toch wel heeel veel over de laatste tijd, wil het eerst gewoon zo proberen, om de dag "klussen", dan zit t ook wel goed toch? En kan iemand misschien duidelijk uitleggen hoe die testen dan werken? Want op internet word ik er niet echt veel wijzer van... Liefs F
bij de mijn vorige zwangerschappen heb ik het helemaal niet gedaan maar bij deze ben ik meteen begonnen. Hoe ze werken, tja heel simpel eigenlijk ik begon met testen ongeveer 10 dagen na mijn menstruatie net zolang tot mijn ei gespot was en dan als een gek klussen
Toen ik bij de 3e zwanger wilde worden wel direct..maar slik vanaf mijn 16e al geen pil meer en ben ook niet samen, dus zonder die testjes werd t een beetje lastig haha Wel bij de oudere meiden zonder die testjes overigens, maar toen voelde ik mijn eisprong. Nu in ronde 2 voor een 4e kindje, en direct aan de ovulatietesten. Net zoals bij mn zoon, vanaf 3mnd voor de eerste poging al om een inzicht te krijgen.
Ik ben eind juni gestopt met de pil en dacht "dat komt wel goed" maar mijn eerste ongi was meteen erg vaag (beetje bruinverlies en maar 1 dag iets rood en vreselijke steek die zo'n 5 min aanhield) Tja, dan ga je denken... en op internet lezen, ook al zegt een stemmetje "NIET DOEN"... dan lees je dus van alles van innesteling tot ontpilling. Daar werd ik zo onzeker van (tja het is ook mijn eerste keer in zwanger-worden-land) dat ik ovulatietesten heb gehaald. Want je leest ook bij meiden dat het heeeeel lang duurt voordat hun cyclus weer eens op gang is, dus ik dacht "ff checken of ik wel een ei heb". Nu heb ik dus echt heel braaf op mijn 13de dag een dikke vette streep (wilde dat het een zw.test was haha) en braaf aan de klus... lees ik nu weer dat het helemaal niet zo hoeft te zijn dat je ei dan ook echt springt! ... Maar ja, toch maar doorgaan met ovulatietesten en flink klussen hihi Als je een regelmatige cuclus hebt kan je het best beginnen met testen op dag 10, elke dag om de zelfde tijd testen. Je zult zien dat je eerst een vaag streepje hebt en daarna steeds dikker. Wanneer het streepje even dik aanwezig is als het teststreepje zou je een eisprong mogen verwachten binnen 24 uur... dus dan flink klussen
Ook al springt je ei dan nog hoef je niet zwanger te zijn, heel vaak gaat t ook al fout rond de innesteling en word je toch ongesteld. Het lichaam is soms raar!
ja ik ben wel direct met ovulatietesten begonnen. Maar dat komt omdat ik een hele onregelmatige cyclus had (tussen de 34 en 79 dagen ongeveer) en ik anders echt nergens een pijl op kon trekken...
Ja vind t heel lastig... Aan de ene kant wil ik wel aan ovulatietesten beginnen, maar aan de andere kant denk ik, ik kijk t wel ff aan. Rond mijn eisprong (volgens tabbelen op internet) zorg ik dat we wat vaker 'klussen' Ik heb t idee als je met die ovulatietesten ga beginnen dat t dan helemaal zo word van: Nu moeten we 'klussen'! Dat werkt niet naar mijn idee... Dus ik kijk hetnog even paar maandjes aan. En idd je hoeft niet meteen zwanger te worden als je eisprong heb, en ook nog raak schiet Ik heb ook langere tijd met m'n gezondheid gelopen. Waardoor ik bijna geen eisprong kon krijgen. Dus durf t eigenlijk ook niet echt te tesen... Misschien heb ik nog steeds geen of weinig eisprong Liefs F
Hmm ik zou dan toch juist kijken...want als t niet lukt en je gaat naar de HA zullen ze zoiezo (meestal dan) toch wel zeggen dat je eerst moet gaan tempen en evt. met ovulatietesten moet starten.