Wie van jullie is bekend met de baarmoedermond methode en voelt iedere dag hoe hoog/laag de baarmoedermond staat? Ik vraag me dus af hoe dit gaat nadat je al meerdere bevallingen gehad hebt. Het is namelijk zo dat je baarmoedermond na 1 of 2 bevallingen niet meer helemaal dicht gaat en dus altijd ietsjes open staat. Net na het douchen even gevoeld maar ik kan er opzicht wel bij maar zit toch wat hoger en hij voelt ook zacht aan. Aan mijn vruchtbaarslijm heb ik niks want ik heb nooit echt "draden kunnen trekken". Hier maakte ik me altijd zorgen om maar toch 3x in ronde 1 zwanger! (1mk) Ik heb bij mijn andere zwangerschappen gemerkt dat ik in mijn vruchtbare periode juist dun/waterige afscheiding heb...
Ik wil hier toch even een vraagje op stellen, ik lees hier heel veel over de baarmoedermond? Wijhebben 4 kinderen en ik heb geen iedee, ik heb geen iedee hoe dat dat aanvoelt, ik heb hem nog nooit gevoeld? Ook met de mirena zegt men voel de touwtjes elke maand? Nog noooooit gevoeld. Ligt de bm niet heel diep. Moet je daarvoor gaam liggen? Klinkt misschien heel sullig maar im wil het nu toch ook wel eens weten. Kan iemand mij uitleggen? Ow dit is echt sullig dat ik dat niet weet?
Ik voel hem ook niet hoor. Ik kan er gewoon niet bij met mn vingers Ik weet wel dat mijn bm een stuk lager zit als ik mijn eisprong heb, want mijn vriend stoot er dan veel gemakkelijker tegen aan en dat doet dan best pijn.
hoihoi, moet zeggen dat ik dat voelen niet als 'de methode' gebruik... maar voel wel enigszins verschil, hoger en zachter idd, maar open/dicht?!?! en voel ook verschil met klussen... hier ook voor een derde...ronde 6...
@mysteriousgirl1; wanneer je eisprong hebt/nadert ligt je bm toch nou juist hoger... heb het nog effe opgezocht: Wanneer je vruchtbare dagen naderen, gaat de baarmoedermond wat hoger in de vagina liggen en wordt ze wat zachter, net zoals je lippen. Op het moment dat je je eisprong hebt, is de baarmoedermond erg zacht en heeft een duidelijke opening. Zo kan het sperma gemakkelijk de baarmoeder binnendringen en op weg gaan naar zijn bestemming. In deze fase is het wel moeilijk om de baarmoedermond te voelen, want ze ligt erg hoog in de vagina. Als de eisprong voorbij is, sluit de baarmoeder zich weer, zakt en wordt weer hard. Dit is bij mij tenminste ook zo... dan heb ik er nou juist minder 'last' van... qua slijm; dat heb ik een dag of 5/6...dus weet ik dat het eraan komt, maar wanneer precies... qua ovulatietesten; die zijn vaak 5/6 dagen net niet positief... dus ik temp ook nog maar, zodat ik zeker weet wanneer mijn eisprong geweest is... hier ronde 5 voor wondertje 3...
Klopt, hij ligt een stuk hoger wanneer je vruchtbaar bent. Toevallig net nog geklust en ik moet zeggen dat jet best gevoelig was daar beneden. Normaal heb ik daar geen last van