Omdat ik in mijn pilstopweken sinds aug al niet meer ongesteld ben geweest doe ik zo af en toe een test voor uitsluiting. Eerst gebruikte ik cb+ maar daar krijg ik telkens een licht kruis op dus heb nu de vroege van zwanger en kids. Doe ik net een test.... lees de gebruiksaanwijzing er staat er doodleuk dat alcoholgebruik de testuitslag kan beinvloeden. Nouja... dat mag toch helemaal niet??? Vraag me dan ook af hoe de uitslag hierdoor beinvloed kan worden??
Ooh en ff voor de duidelijkheid, ik drink bijna nooit alcohol maar heb dit echt nog nooit gelezen bij een test
Goh dat verwacht je toch ook niet op zo'n bijsluiter.......raar hoor. (wat was de uitslag van je test eigenlijk?)
Meiden dat is niet zo raar hoor. Als je alcohol drinkt, gaat je lichaam vocht afdrijven. Het gevolg is een minder geconcentreerd plasje. Het kan dan dus negatief zijn terwijl hij positief moet zijn. Moet je maar eens achterom kijken na een avondje wijn. Dan is je plasje nagenoeg niet of lichtgeel. Hetzelfde effect als veel water dus.
Misschien dat als je dronken bent je 2 streepjes ziet staan, terwijl er maar 1 staat? Nee, dat is wel apart ja. En wat is de uitslag?
Ik drink soms wel acohol, maar sowieso niet tussen eisprong en menstruatie (of met mate), dus dat probleem heb ik gelukkig ook niet . Maar ik drink sowieso niet zo veel. Ben vaak de bob.
Tja wel vreemd dan dat het niet in de bijsluiter staat van alle andere testen die overal verkrijgbaar zijn Test was nega hoor, maar dat verwachtte ik wel