Dag dames, Ik zit inmiddels in ronde 5 om zwanger te worden. Ik heb endometriose, waardoor ik nogal een onregelmatige cyclus heb. Daarom gebruik ik al sinds ronde 1 ovulatietesten. Fijn om zo toch een beetje zicht te krijgen op je cyclus. De eerste 4 rondes vond ik telkens netjes mijn eisprong. Steeds werd ik 13 a 14 dagen later ongesteld. Fijn om te weten dat ze werken! Deze maand heb ik veel twijfels over het verloop van mijn cyclus. De eerste dag van mijn laatste menstruatie was 8 december. Ik zit dus op CD31. Ik had op 21 en 22 december een teststreepje op mijn ovulatietesten. Niet even donker of donkerder dan de controlestreep, maar omdat ik maar één keer per dag testte ging ik er van uit dat ik de piek net gemist had met testen. De dagen daarvoor en daarna had ik namelijk echt een witte test. Ik ben uit gegaan van een ovulatie op 23 december. Dat is vandaag 15 dagen geleden. De gevoelige zwangerschapstest die ik vanochtend deed was negatief. Zou ik dan toch geen ovulatie hebben gehad? Ik weet immers niet zeker of ze positief zouden zijn geweest als ik op een ander tijdstip had getest. Ik had waarschijnlijk beter voor de zekerheid kunnen doortesten, maar omdat het streepje dat ik eerder zag weer volledig was verdwenen heb ik dat niet gedaan. Normaal gesproken krijg ik vanaf ongeveer 1 week na eisprong erg gevoelige borsten. Dat had ik nu niet, en heb ik pas sinds vandaag. Ook voel ik sinds een paar dagen een menstruatieachtig gevoel, maar dus geen bloeding. Dat menstruatieachtig gevoel heb ik overigens vanwege de endometriose heel vaak, ook in de week na mijn menstruatie. Afgelopen weken was het juist opvallend rustig in mijn lijf. Vandaar dat ik toch steeds meer begin te geloven dat ik geen eisprong heb gehad. Iemand ervaring hiermee, of enig idee wat hier aan de hand kan zijn? Liefs, Fenna
Ik denk dat je inderdaad je lh piek gemist hebt en deze (veel) later kwam dan je nu verwacht. Ik zou even een week afwachten en dan weer testen.