Hallo allemaal, Op 6 augustus heb ik het mirena spiraaltje verwijderd. Ik zag er een beetje tegenop om naar de huisarts te gaan dus wilde kijken of ik er zelf bij kon... voor ik het wist had ik hem in mijn handen Heb er niks van gevoeld. Ik denk dat ik net op het moment van eisprong zat? Alles was een stuk weker dus misschien ging het daarom zo makkelijk? Er kwam ook wel wat helder slijm mee. Zijn er meiden die hier ervaring mee hebben? En natuurlijk een brandende vraag; Hoe lang duurde het bij jullie voordat de cyclus weer op gang kwam en je een positieve test in handen had? Tot nu toe af en toe wat bloedverlies. 1 dag na het uithalen beetje bruin en nu af en toe helder rood alleen bij het afvegen na toiletbezoek... Na het weekend wil ik beginnen met ovulatie testen. Ben benieuwd wanneer het eerste eitje zich zal aankondigen Zo spannend! We gaan overigens voor een 5 de kindje
Niet met het zelf verwijderen haha. Mijn huisarts kon hem niet vinden, een huisarts uit een andere praktijk (expert op dat gebied) ook niet, maar de gynaecoloog gelukkig wel! Deze heeft hem 29/07 verwijderd. Ik ben gelijk gestart met ovulatietesten. Op 09/08 was hij positief. Ik had ook geen idee omdat ik nooit ongesteld werd tijdens het spiraaltje. Je cyclus gaat wel gewoon door elke maand als je een spiraal hebt dus je kan overal in de cyclus zitten.. De ovulatietesten heb klop eBay besteld, 20 stuks voor 2,-.
Ik heb 06-07-2015 mijn spiraal laten verwijderen bij gyn. Ben daarna op 09-07-2015 ongi geworden! Zou eisprong hebben 23-07-2015. Nu al een week overtijd twee zwangerschap testen gedaan en allbij negatief😓 Denk dat bij mij nog een beetje van slag is en hoop dat snel ongi word dat we verder kunnen! Succes!!
Ja dat vind ik dus ook het hele nadelige ervan! Ik heb een aantal x een beetje bloedverlies gehad. Nog geen inlegkruisje vol. Soms bruin maar soms ook helder rood. Na een halve dag was het steeds verdwenen. Vanaf 2 dagen voordat hij verwijderd is klussen we om de dag. Vanaf gisteren begonnen met ovulatie testen. Gisteren al een heel licht streepje. Snap er niks van... Had gisteren nog een beetje bloedverlies. Ik had ze overigens gehoopt bij sensitest geloof zelfs voor 25 euro! Waar op ebay heb jij ze gekocht Meris? Wat vervelend BDEMT! Had je wel een gewone ongi rond 9-7? Hopelijk idd dat of de ongesteld komt of je snel een positieve test in handen hebt! Ik duim met je mee!
Ik kijk altijd op eBay.com (niet de .nl). Daar in het Engels typen Ovulation test. Ik klik vervolgens aan "price + shipping lowest first". Dan krijg je de goedkoopste bovenaan. Dan is het ff puzzelen welke het voordeligst is, bv 4 x 10 van een verkoper, of in 1 keer 40 bij een andere verkoper etc. Ik heb nu ook 20 zwangerschapstesten besteld voor 2,- Ik betaal altijd met Paypal, die is gekoppeld aan m'n bankrekening.
Vorig jaar oktober is mijn mirena verwijderd. Had ook nooit een menstruatie. Ben ergens in ronde 5 begonnen met ovulatietesten maar dat deed niet veel voor mij. Ik gebruikte die van de action. Had wel een knaller maar dan werd t zo verplicht om het gezellig te makeb dat het niet meer gezellig was Vanaf ronde 10 begonnen met temperaturen. Dat lukte me beter en in ronde 11 had ik een positieve zwangerschapstest Dus wees niet getreurd als het niet gelijk raak is. Die bloedingen kunnen trouwens nog van het verwijderen zijn.. Bij mij duurde het ongeveer een week voor ik mijn menstruatie kreeg.
je cyclus hoeft niet op gang te komen want deze werd niet onderdrukt door de mirena zoals dat bv wel bij de pil is. Hier geen idee hoe lang het heeft geduurd. September 2013 mirena eruit omdat deze op 5 jaar zat en in juni 2014 positieve test. Zijn pas in april begonnen met proberen.
Bij mij duurde het lang voor mijn cyclus op gang kwam... Mirena eruit... Toen ontrekkingsbloeding na 2 dagen.. Daarna werd het wachten.. Na 50+ dgn werd ik eerste keer ongesteld.. Daarna omnregelmatig, 21 , 26 , enz
Mijn spiraal is 20 juli verwijderd. De dag erna begon bloeding. Duurde dik 8 dgen. Dus ik denk dat dit menstruatie was. Heb t iig geteld als menstruatie. Nu ben ik aan het wachten op de volgende om te kijken wat mijn cyclus is want ik heb geen idee. Een positieve test zou beter zijn natuurlijk
Vorige week vrijdag de mirena eruit laten halen, licht gebloed van het verwijderen. Zondag kramp en bleek al ongesteld te zijn. Dinsdag amper gebloed en vanmorgen volop. Geen touw aan vast te knopen. Tijdens spiraal nooit ongesteld geweest.
Spannend allemaal zeg! In principe zal het spiraaltje niks met je cyclus moeten doen dus ik ben benieuwd of ik er snel weer op zit. Ik kan er geen touw aan vast knopen in elk geval. Ik hoop natuurlijk ook eerder op een positieve zw test dan een ovulatie test maar denk dat dat wel een beetje erg voorbarig is... Maar jij hebt dus wel een ongesteldheid meteen gehad elisah? Tenminste daar zou ik ook vanuit gaan. hopen dat het meteen raak ik binnen kort Hier blijven we deze maand voor de zekerheid om de dag klussen om niks te missen. Soms zitten er 2 dagen tussen. Ik heb ook niet zo'n zin om er een verplichting van te maken. Maar het vreemde is dat ik ineens weer helemaal in de wolken ben! We zijn nu 9 jaar samen maar ik lijk wel een verliefde puber zo blij ben ik dat we het weer gaan proberen haha Dat maakt het klussen ook geen plicht gelukkig
Dat is hier nu ook het geval... tijden de mirena ben ik ook niet ongesteld geweest. Ervoor altijd een heel nette cyclus van 28 dagen. Het rare is dat ik tijdens de mirena mijn eisprong elke maand voelde. Als een zeurderige pijn in onderbuik en rugpijn. (Of zal dit juist de ongesteldheid moeten zijn) Anyway... Dit gevoel had ik ook toen ik de mirena eruit haalde en alles was vrij week. Ben bang dat ik net na mijn eisprong hem eruit heb gehaald. Maar dat zou betekenen dat ik nu al wel weer ongesteld zou moeten zijn...
Ik voelde ook regelmatig een kramp. Nooit mee bezig gehouden of het een eisprong of ongesteldheid is. Vind het ook best lastig. Ben eigenlijk heel jong al aan de pil gegaan omdat ik zoveel bloed verloor. Ik heb geen idee hoe lang mijn cyclus duurt. Heb voor de zekerheid ovulatie testen gekocht. Daar ga ik na het weekend aan beginnen. Dat is meer omdat de huisarts na het verwijderen vertelde dat ik mischien moeilijk zwanger kan raken (ik heb last van overbeharing). Als mijn cyclus niet regelmatig is of het lukt niet binnen 6 maanden dan moet ik terug komen. Schrok er toch wel erg van en heb daarom ook maar die testen aangeschaft.
Oei spannend Robin! Misschien een rare vraag maar wat kan over beharing voor complicaties kunnen geven tijdens het zwanger worden? Lijkt me Hoe dan ook erg vervelend...? Je bent dus als ik het goed begrijp van de pil naar het spiraaltje over gestapt? Ik vond het spiraaltje vooral fijn omdat ik nooit meer ongesteld was.
Ja door de hormonen kan het zijn dat mijn ovulatie niet klopt. Maar het hoeft niet perse.. Ja mijn eerste menstruatie was toen ik 11 was, maar omdat ik niet meer kon lopen van de kramp gaf de dokter me de pil ongv. Toen ik 12 was. Toen ik 18 was ging ik over op het spiraal.. Vond het ideaal! Geen menstruatie niks. Mja nu een beetje lastig met de cyclus dus haha. Maar anders kan je natuurlijk ook ovulatie testen halen, weet je iig wanneer wat 😉
Jeetje 11 jaar en dan al ongi? Dat is vroeg! Moet er niet aan denken voor mijn dochter. Zij is nu 10,5 jr. Ja ik vind het spiraaltje ook erg fijn vooral vanwege het niet meer ongesteld worden haha. In principe lees ik overal dat het spiraal je cyclus niet aan tast zeg maar dus het zal snel weer goed moeten lopen. Maar ja de eerste maand is en blijft het gissen haha. Ik doe nu 3 dagen ovu testen maar ze hebben alle drie een heel lichte streep. Ik behoor waarschijnlijk tot de groep donkere strepen en zal altijd een lichte streep hebben. De dag voor ovulatie zal hij wel duidelijker worden. Ik zit nu op dag 8 van de 28 van mijn cyclus. Geen idee waar precies maar ik ben er nu vanuit gegaan dat ik binnen nu en 20 dagen mijn ei moet gaan vinden haha. Dat geeft mezelf meer gerust stelling dan maar denken wanneer komt de menstruatie nu een keer doorzetten haha In de eerste week zo'n beetje om de dag een beetje bloed verloren maar lang niet zo veel als een menstruatie dus dat tel ik niet mee . Hoop niet dat ik dit weekend ongesteld word. Ik logeer namelijk een paar dagen bij mijn moeder en die weet niet beter dan dat ik nooit ongesteld ben vanwege spiraal. Als ik dat nu wel ben (en dat zal ze wel merken want heb altijd veel last van buik rug en hoofdpijn) dan zal ze wel gaan nadenken..... Op naar week 2 zeg ik maar!
Mijn spiraal is 3 augustus verwijderd. De huisarts kon hem niet vinden (hier was ik al bang voor). Gelukkig kon ik hem de dag erna laten verwijderen bij de gyn en dat was een fluitje van een cent. 2 dagen later wat last van spotting en 8 augustus al ongesteld. Nu bezig met ronde 1.
Ik was idd erg jong, wist niet wat me overkwam haha. Mijn "menstruatie" is al gestopt vraag me af of het idd niet gewoon spotting was.. ik zou flink balen als dat zo is. Vanaf aankomende week zou ik volgens een schema mogen beginnen met ovulatie testen. Dat ga ik dan ook maar doen zodat ik wat meer weet. Succes aankomend weekend 3muisjes! Spannend MGB!
Ik herken je verhaal wel! Ik was ook 11 jaar toen ik ongesteld werd en met 12/13 jaar aan de pil. Uiteindelijk 2 jaar mirena gehad en in die tijd niet ongesteld geweest. Is voor mij nu dus ook spannend en even gissen hoe mijn cyclus in elkaar zit... Ik ben benieuwd of de ovulatie testen werken! Succes!