Tja, de titel zegt het denk ik al. Mijn dochter is een beetje een luiwammes. Ze is nu bijna 10 maanden en doet echt nog bijna niks. Op zich vind ik dat helemaal niet zo erg, elk kind ontwikkelt zich m.i. op zijn/haar eigen tempo. Het vervelende is alleen dat ze zich volgens mij hartstikke verveeld. Maar ja, wat wil je als je de godganse dag alleen maar op je rug ligt en verder weinig uitvoert. Ze kan bijvoorbeeld wel rollen, maar doet het gewoon niet. Ze probeert het een paar keer en als het dan niet in 1x lukt stopt ze ermee, met een hoop gepiep en gejammer tot gevolg. Ze kan ook nog niet zelfstandig zitten, terwijl ze zitten wel hartstikke leuk vindt. Het punt is nu dus een beetje dat ze het grootste gedeelte van de dag ligt te mopperen. Maar ik weet even niet meer zo goed wat ik ermee moet. Ik wissel al heel vaak speelgoed af, zodat ze niet elke keer hetzelfde heeft om mee te spelen. Ik leg haar afwisselend in de box, op het speelkleed en zet haar af en toe even op de bank tegen de rugleuning zodat ze daar wat zittend kan spelen. Maar daar houdt mijn creativiteit toch wel op. Iemand anders nog ideeën wat ik kan doen. Of hoe ik haar meer/verder kan stimuleren om wat meer te gaan doen?
mermaid, hier heeft het heel erg geholpen om alyssa wat speelgoed te geven wat bedoeld is voor een kindje van 15+ mnd ze werd uitgedaagd en vond het geweldig ze is echt uren zoet om te ontdekken.. het is niet saai zeg maar althans niet voor alyssa.. wil ze wel op haar buik liggen of begint ze dan ook te mopperen?? het kan trouwens wel ineens heel snel gaan, hier werd niets gedaan tot vorige week en binnen een week trekt ze zich op, speelt op haar knietjes en ging vanmorgen zelfs uit haar eigen zitten.. succes!!!
tis jammer dat je het haar niet duidelijk kan maken he maar zoals ik eerder al had gezegd, zou ik eens voor de bumbo seat kijken, staan er op mp ook een hoop voor weinig geld. en daar kun je ook een tafelblad bij kopen...denk dat ze dat wel leuk zou vinden. maar blijft lastig succes ermee
Mag ze nog in het wipstoeltje? Met speeltjes voor haar neus aan een boog of babygym? Als je die ook hebt die interessant zijn voor 10 mdn, dat weet ik niet. Als ze ze dan even saai vindt blijven ze gewoon hangen tot ze ze ineens weer interessant vindt misschien?
ik zou ook zeggen, leg haar op de buik, vanuit die positie beginnen ze ook te bewegen, tijgeren etc... Of wil ze nie top de buik? daar zou ik wel mee proberen te oefenen...
Op de buik leggen doe ik uiteraard ook, maar daar vindt ze helemaal geen drol aan . Dan gaat ze óf huilen, óf ze rolt op haar rug, hahaha, maar proberen te tijgeren ho maar...
Frustratie is ook nodig om verder te komen. Inderdaad op buik proberen te leggen en dan afleiden met speeltjes om haar zo in te laten zien dat er meerdere mogelijkheden zijn. Ooit komt het allemaal goed!
Hier ook ooit een een lui zoontje die op die leeftijd alleen maar rolde en zich verveelde. Fysio kwam met de tip hem op de buik te leggen en een toren te bouwen van die opstapelbekers, net iets verder dan armlengte van hem. Zodat hij moeite moest doen om er bij te komen en die om te gooien. Dit vond hij geweldig. Wel deden we dit op een antislipspeelmat, kunnen ze zich makkelijker afzetten met de voeten Succes
jeetje ja hier ook een die ligt te miepen als 'ie op z'n buik ligt! hij is dan wel nog 'maar' 7 maanden maar toch, lekker tijgeren of spelen op z'n buikje, echt niet!hoe krijg je dat gedaan?zitten vindt ie echt leuk, maar ja mag dat wel?(met mij als ondersteuning uiteraard) en staan...hm ook niet echt goed volgens mij..maar ff over jouw kindje: ik vind je ook erg crea hoor!wat kan je dan nog meer doen?ik lees ff mee voor tips hihi
Ik herken het en lees even mee. Mijn zoon is nu inmiddels 16 maanden en hij is volgens mij ook gewoon lui. Hij kan lopen, doet dat af en toe als hij zin heeft al sinds een week of 4. Maar liever kruipt hij nog gewoon. Ik merk daarentegen dat hij zich vaak verveelt en gefrustreerd is, hij probeert me vaak op een nogal agressieve manier dingen duidelijk te maken en heeft vaak woede achtige huilbuien. Ik snap hem op het moment even niet zo goed.