Alles is zo goed als gereed voor als de kleine komt. Nou zal ik nog wel langs de kruidvat gaan om wat zwitsal (of ander merk) spullen te kopen...maar wat? Ik weet sudo-creme, maar wat koop je voor in het badje? Wat is handig om in huis te hebben voor een pas geborenen? Wie wil er een lijstje voor me opstellen? Dankjewel alvast.
Ik vind de Zwitsal echt veel te sterk ruiken, heb zelf huismerk Etos, zelfde luchtje ongeveer maar minder sterk en nog goedkoper ook.. De volgende dingen gebruik ik nu voor onze dochter: - badolie, gebruik inmiddels extra vettend van balneum ivm droog huidje -wasgel (als je snel even wil wassen ipv in bad doen) - zinkzalf (ik heb geen sudocreme) - baby(massage)olie, voor de babymassage - shampoo (onze dochter had meteen heel veel haar maar ik was het niet heel vaak) - haarlotion, onze dochter heeft dus veel haar wat enorm statisch is en met de lotion is dat wat minder bodylotion, gezichtjescreme, talkpoeder heb ik ook in huis maar nog niet gebruikt de afgelopen 6 weken.
Ik heb alles in huis, maar ik gebruik het meeste niet . Wat ik wel gebruik is de wasgel (ook voor de haartjes), de babyolie voor haar lijfje en zwitsal droog huidje voor haar gezichtje. De rest staat te verstoffen.
Lavendel lijn van Zwitsal is een aanrader!! (oliegel daarvan is echt heerlijk voor een babymassage) goedkope baby olie voor in bad werkt ook! anders voor een echte droge huid Balneum!
Sudocreme en de rest kruidvat eigen merk - bad - gezichtjescreme - shampoo - soms talkpoeder En dat is het, de rest gebruik ik niet. Ik heb ook de Kruidvat eigen merk poedermelk. Bevalt prima en scheelt 4 euro per pak!!!
en als je kindje geboren is...is de Babygel van Zwitsal een aanrader als je kindje ..netals de mijne bos haar heeft! En die pot creme voor gevoelige huid van zwitsal is ook erg lekker...of creme voor droog huidje...lekekr vet! haarlotion gebruik ik voor hem als parfum hihi...btj op zn kleertjes deppen!
Ik heb alles van Sebamed gekocht: wasgel, babybadschuim, creme, massage-olie en shampoo. Verder heb ik nog een pakket staan van Zwitsal (gekregen) maar ik vind het voor een pasgeborene veel te sterk ruiken. Ik was zelf als baby allergisch voor zeep en parfum, vandaar dat ik voor Sebamed ben gegaan.
je hebt ook een parfumvrije lijn van zwitsal en die ruikt helemaal niet zo "zwitsal"...lekker zachte geur
Voor een pasgeboren kindje vind ik alles met parfum, dus ook zwitsal, niet zo goed. Hun huidje is nog zo teer en gevoelig! Ik had proefjes van zwitsal waar ons meiske paar dagen na de geboorte eens probeerde maar ze kreeg er vlekken van en dat was meteen de laatste keer! ik heb nu alles van neutral, echt super! creme voor gezichtje, wasgel en badolie. Wel heb ik nu ze wat ouder is (en va 1 mnd oud ongeveer) goedemorgen haarlotion gebruikt, paar druppeltjes sochtends omdat het zo heerlijk ruikt! Wat ik tevens nog kan melden is dat een pot sudocreme zo 'n grote echt onzin is!!! Je krijgt van die proefjes in de blije doos enz en daar doe je heel lang mee. Heeft je baby echt luieruitslag of diarree dan helt dat spul niet eens kan ik je melden, het enige wat hier dan helpt is bepanthen babyzalf, die is ook echt een aanrader! Zo lees je maar weer dat iedere moeder haar eigen spulletjes op den duur gebruikt maar eerst red je je al prima met al die proefjes en kun je kijken waar jouw baby's huidje goed op reageert en dat na een paar dagen wat van inslaan! (klinkt heel verstandig he? ik wou ook graag alles klaar hebben staan op de commodeplank hoor staat zo leuk!) maar zou dan echt maar 1 flesje halen van 1 merk hoor anders is het zo zonde! Tevens is de baby olie voor het huidje van etos heel fijn om mee te masseren en als ze echt krampjes hebben is van weleda de baby buikjes olie heel fijn! (en cinababy bij krampjes) ooooh ik draaf alweer door merk ik. Ik droom helemaal terug naar dat begin, zucht.... smelt!! Succes meid!
Wasgel- om in te zepen voor in bad Shampoo- ivm veel haar Badolie Haargel- dikke bos haar wat anders voor dr ogen hangt Bepanten- luieruitslag, schrale wangen Dat is wat ik gebruik
ik heb gekozen om natusan producten te gaan gebruiken. vind zwitsal heerlijk ruiken maar me zoontje kon er ook niet tegen dus ga nu voor save. ik heb badolie (lavendel) wasgel olie voor na het badje schampoo ik zal zelf nooit geen sudo creme gebruiken omdat dat op open plekjes heel erg kan prikken. ik heb bepanthene in huis gehaalt voor de kleine meid. voor kian gebruik in nu gewoon neutrale vaseline als zijn billetjes wat rood worden dat werkt ook super.
Ik had en ga weer aanschaffen: - Wasschuim (Voor haartjes en lichaam) - Badolie - Sudocreme - Baby Olie - Bodylotion - Haarlotion - Schuimbad - Billendoekjes - Zwitsal parfum? Als het niet te sterk is. - Geurbuiltjes en zeepjes voor in de kast - Vochtige washandjes Ik heb ook Wangetjes zalf (op het wangetje heet het) van Zwitsal voor de koude dagen bied het bescherming op de wangetjes enzo Allemaal van Zwitsal En ook die Natusan Bedtime wasgel, badolie en babyolie (paarse fles) zal ik halen, heeft een heerlijke lavendel geur, die ruikt ook zoooo heerlijk.
Ik heb neutral gebruikt toen ze nog klein waren. Dan weet je zeker dat er geen onnodige dingen inzitten. (zoals parfum totaal onnuttig is bij een baby ) Ik had de: - wasgel - shampoo - badolie - huisolie We hebben echt heel veel bepanthen en sudocreme reclamedingetjes gekregen. Dat heb ik nog steeds niet zelf hoeven kopen
Hier een ventje met een gevoelig huidje. Voor net geboren kindjes zou ik kiezen voor iets zonder parfum, maar ook zonder sls. Wij gebruiken thuis veel producten van Weleda en van Lavera. Op de blog van GreenJump staat een artikel over verzorgingsproducten en hun ingrediënten. The Story of Cosmetics
Billetjes: sudo ter voorkoming van luieruitslag en bepanthen bij luieruitslag (kun je tevens gebruiken als je zelf tepelkloven zou krijgen) Wassen: wasgel Shampoo: moet je in feite wel in huis hebben, al is het alleen al om de viezigheid van de bevalling uit de haartjes te wassen. Daarna heb ik het lange tijd nauwelijks gebruik omdat onze kleine weinig haar had. haarlotion: ruikt lekker (maar niet echt nodig) badolie of huidolie: weet ik zelf niet goed. Ik heb 2 kraamverzorgsters gehad. De een vond badolie gevaarlijk omdat het slecht is als ze hier iets van binnen (in de longetjes) krijgen, de andere was juist tegen het invetten van de huid na het badje omdat je dan de huid zou afsluiten. Wat je dus gebruiken moet bij een droge huid...geen idee, heb geen goede adviezen gehad. Alle andere spulletjes zijn niet echt nodig. Bodylotion is bijvoorbeeld leuk als je van masseren en een beetje smeren houdt, maar ik hem het niet gebruikt (wel in huis). Wat ik trouwens wel gebruik is zalf voor op de wangetjes. Ik had eerst etos eigen merk gebruikt. Mocht je kindje allergisch zijn dan is dit beter dan zwitsal en het ruikt vrijwel gelijk. (Voor kinderen die heel erg last hebben van allergie of eczeem zou ik etos ook niet aanraden).
Ik heb een hele lading aan spullen van natalis (uit het kraampakket) Hier zit shampoo, waspul, olie, soort creme en nog iets in. Maar vind niet alles erg lekker ruiken. Dus dit is wat ik zelf heb en wou hebben: Ik heb gekozen voor natusan shampoo en badderspul van de serie bedtime. Mocht ik olie nodig hebben (massage of hoofdje of zo) dan gebruik ik dat van natalis. Verder heb ik sudocreme en vaseline gekocht.
Ik gebruik alleen natalis (uit het kraampakket) en wat ik super fijn vind is Balneum. Hier heb ik de creme en badolie van. Sindsdien geen droge huid meer gezien. Ik gebruik alleen iets voor in bad. Daar was ik haar lichaam en haren mee. Na het badje, een beetje haarlotion (tja, het zit toch in het Natalis pakket) en een beetje olie. Verder gebruik ik niks. Zwitsal gebruik ik absoluut niet. Heb het nog geen eens in huis. Ik kan er zelf al niet tegen, dus wil het bij mijn dochter nog geen eens proberen.
Aangezien ik zelf ook nogal last heb van allergieën en eczeem wilde ik voor de baby geen zwitsal e.d. gebruiken. Ik heb daarom gekozen voor Lavera, de neutrale lijn. Er zijn natuurlijke en biologische ingrediënten voor gebruikt. Dus dat leek me wel goed!