Iemand dé tip? (Korte slaapjes)

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ctje1987, 6 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Hi meiden,

Mijn zoontje is nu ruim 10 weken en vanaf het begin is hij een goede slaper. Kan goed zelf in slaap vallen en ook de lengte van zijn slaapjes waren prima.
    Toen hij 4 weken was ging hij opeens onrustiger slapen, veel korte slaapjes. Ik ben hem toen gaan inbakeren en het ging weer zoals ik van hem gewend was: prima in slaap kunnen vallen en sliep ook lang genoeg.
    Tot hij een week of 8 was.. vanaf toen sliep hij als we geluk hadden 's ochtends nog een uur of 2 a 3 en alle overige slaapjes zijn heel erg kort! Ik weet dat een slaapcyclus van die kleintjes ongeveer 45 min is, maar dat redt hij vaak niet. Regelmatig wordt hij na een kwartier al wakker. Met een speen en een aai over zijn bol slaapt hij dan vaak weer verder, maar weer voor een kwartiertje. Ik haal hem niet uit bed, dus loop aardig vaak naar hem toe. Ik word er best wel moe van ondertussen..
    Volgens oei ik groei zou hij in zijn 8 weken sprong zitten, maar toch niet al 2 weken?!

Heb al geprobeerd om hem (even) te laten huilen, maar dit werkt averechts: hij wordt steeds meer wakker en gaat harder huilen.

Hij heeft Nexium omdat hij zoveel spuugt, maar voorheen sliep hij daar ook niet slechter door.

Iemand tips?

2. Lizzie086

Lizzie086 Actief lid

21 aug 2014
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb helaas geen super tip voor je, zit hier juist af en toe met hetzelfde probleem. Onze zoon is morgen 13 weken, maar heeft al van het begin af aan dat hij heel lang wakker is overdag. 's Nachts slapen is geen probleem, dat doet hij goed. Maar soms slaapt hij overdag inderdaad maar een paar keer een kwartier of half uur. Soms is hij dan zo wakker (ligt ie naar me te lachen in bed) dat ik m er toch maar weer uithaal.

Heb wel gemerkt dat hij rond twaalf uur smiddags beter slaapt dan wanneer ik m eerder al in bed leg, ook al is ie dan best lang wakker. Vandaag ook, vanochtend om 8 uur uit bed gehaald en om half elf leek ie moe te zijn. Toen in slaapzakje gedaan, klein beetje voeding gegeven en toen viel ie in slaap. Ik hem in zn bedje gelegd en hij heeft 10 minuten geslapen ofzo. Toen maar weer eruit gehaald, beneden nog even gespeeld en om half twaalf weer naar boven, wakker in bed gelegd en nu slaapt ie ruim een half uur al, en verwacht dat ie iig 1 cyclus wel volmaakt.

Soms heeft ie het ook nodig om nog wat extra te drinken, dan haal ik m toch maar uit bed, geef m nog wat voeding en dat slaapt ie wel uren door. Mss is dat bij jou ook het geval??

De 8 weken sprong heeft hier trouwens ook 2 weken geduurd, pfff leek echt eindeloos. Nu de 12 weken sprong en die is gelukkig weer wat korter.

Succes iig, blijf even meelezen, hopelijk komt de ultieme tip nog langs

3. Ctje1987

Ctje1987 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    2.822
    94
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Ik heb inderdaad ook geprobeerd hem een keer extra aan te leggen, maar dat resulteert hier alleen in nog meer spugen :(

Waar merkte jij aan dat jouw zoontje in de 8 weken sprong zat? Ik wil Mees best uit bed halen, maar ik zie dat hij moe is en als ik hem een speen geef is hij ook bijna meteen weer vertrokken.. lijkt me voor hem ook niet fijn om zo onrustig te slapen terwijl je zo moe bent.

4. Lizzie086

Lizzie086 Actief lid

21 aug 2014
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij werd overdag wat sneller chagerijnig en dronk ook minder goed. Kon zichzelf wat minder vermaken. Maar omdat het langer duurde vond ik het wel lastig om het echt als sprongetje aan te duiden.

Op internet staat ook best veel over kort slapen, dat ze dat ook doen als ze oververmoeid zijn. Dus dan zou de oplossing zijn om m eerder op bed te leggen. Heeft hier niet zo heel veel zin heb ik overigens het idee, want dan is ie nog niet moe genoeg en slaapt dus gewoon niet.

5. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    8 uur uit bed en half 11 pas moe? Baby's van die leeftijd zijn meestal maar 1-1,5 uur wakker... Als ze te laat naar bed worden gebracht dan zijn ze over hun slaap heen en doen ze alleen maar korte slaapjes. Onze dochter is 5 maanden en red 2 uur wakker vaak nog niet eens. Zij heeft een vast schema, en gaat ook op vaste tijden naar bed. Max. 2 uur wakker en dan slapen, doe ik dat niet dan valt ze alleen maar moeilijker in slaap en wordt vaak wakker. Als ze wakker wordt na bv een half uur dan haal ik haar ook niet uit bed, speentje erin aai over de bol en welterusten. Soms een paar keer herhalen maar ze valt altijd weer terug in slaap.

6. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hij is denk ik wel moe maar wat je zelf al zegt over zijn slaap heen. Wakker houden werkt juist averechts, weet ik uit ervaring ;) Onze dochter toonde vaak geen slaapsignalen dus vandaar dat ik gewoon naar de klok kijk. Probeer eens hem na 1,5 uur wakker naar bed te brengen, misschien even volhouden...

7. Lizzie086

Lizzie086 Actief lid

21 aug 2014
    136
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heb het met mn man besproken, nadat hij al een paar dagen nauwelijks slaapt s middags en we gaan idd proberen hem eerder op bed te leggen, gewoon maar eens kijken hoe dat gaat.Ben sowieso aan het oefenen met wakker wegleggen, wat duidelijk veel beter lukt als ie gewoon rustig is (en dus wrs niet oververmoeid).
    Maar hoe moet dat dan als ik even weg wil s middags ofzo. In de wagen slaapt ie helaas niet voldoende.. Altijd maar thuis blijven zie ik ook niet zo zitten..

8. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL

Uhm ik ga meestal de deur uit als het bedtijd is. Dochter valt in de auto in slaap en slaapt dan meestal wel even verder. Ze slaapt altijd wel korter, maar dat haalt ze het volgende slaapje wel weer in. Je kan ook proberen om juist weg te gaan na de voeding, in zijn wakkere tijd. En dan misschien weer op tijd thuis voor z'n bedtijd (?) Zodra je baby eenmaal ritme heeft en z'n slaapjes doet dan zal hij ook makkelijker toegeven aan z'n slaap. Hier viel mevrouw nooit in slaap in de kinderwagen en nu doet ze gewoon d'r ogen dicht als ze moe is...

9. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    De tip...accepteren dat het ff zo is :) wordt vanzelf weer beter. Mijn ervaring tenminste.

Deel Deze Pagina