Momenteel zit ik op cyclusdag 16. Afgelopen zondag, op cyclusdag 13 had ik een ontzettendopgeblazen buik, leek net zwanger haha! Ik doe niet aan ovulatietesten of temperatuurmetingen. Wel vorige week do, vr, za gezellig gehad. Afgelopen maandag zat ik op cyclusdag 14 en had ineens onwijs pijn in m’n onderrug en steken in m’n liezen. Ook gewoon gezellig gehad. Gisteren, cyclusdag 15, kwam er wat slijm uit, een beetje rozig.. niks aan de hand, ook gezellig gehad... niet persee voor om zwanger te raken, maar libido is beiden hoog, we hadden gewoon zin! Nu komt het... vanochtend opgestaan en ineens vol slijm en bloed... ik heb zo af en toe tijdens de eisprong bloedingen door hormonale schommelingen, alles is bij ons getest en alles zit goed gelukkig. Maar wanneer denken jullie dat ik mijn eisprong heb gehad? Is dat slijm en bloed een aanduiding dat mijn eisprong is geweest? Of komt mijn eisprong er nog aan? Maar het is geen ongesteldheid.. o ja, nog iets, heb echt sinds 2 dagen absurt trek, niet normaal!!! Ook onwijs trek in zoetigheid, iemand hier bekend mee of is dit gewoon toeval? Ik kon me niet inhouden, heb toch daarnet een ovulatietest gedaan van de action, na 8 min aflezen was het heeeeel licht... ik heb wel zin een avondje gezelligheid, maar gewoon maar niet doen? Wat denken jullie? Trouwens, ik menstureer regelmstig! Maar vanaf welke dag zal ik nu tellen, dus hoeveel dpo zit ik nu denken jullie? ach ja, wellicht deze ronde ook niet raak, het komt wel uiteindelijk, maar na een pauze van bloedingen tussentijds, schrok ik vanochtend weer even.. dus dacht laat ik maar schrijven.
1 ovulatietest die licht is heb je helaas niks aan. Die is immers negatief. Die kan oplopend of aflopend zijn. Voor meer inzicht zou je eigenlijk meerdere dagen achterelkaar rond jouw vruchtbare periode op dezelfde tijd moeten testen om zo het verloop te zien. Aan je verhaal te lezen is je eisprong al geweest en heeft die extra keer gezelligheid geen echte toegevoegde waarde. Ik snap dat jullie libido hoog is, toch is het voldoende (en misschien wel beter voor de zaadhoeveelheid) als je om de dag en niet iedere dag het gezellig met elkaar hebt. Ik hoop dat het deze ronde raak voor je mag zijn, succes op het wachtbankje.