Mijn vriend en ik hebben al een kindje en willen graag een 2. We zijn op dit moment dus bewust bezig. Ik wordt (bijna op de dag af) om de 4 weken ongesteld. Nu ben ik na ongeveer 2 weken bloed gaan verliezen eerst klein beetje en nu steeds meer. Na contact met de dokter zeiden ze dat het waarschijnlijk een innestelingbloed ing is of dat het mis is gegaan. Nou vroeg ik mij af als het mis is gegaan begint vanaf dan weer je cyclus?
Bedoel je dat je 2 weken na je laatste menstruatie weer bent gaan bloeden? Zo ja, hoeveel is steeds meer? Is het net zoals een menstruatie of minder? Innestelingsbloeding zou wel kunnen maar dan is je cyclus korter dan 4 weken/28 dagen. Innestelingsbloeding is meestal rond 5 dpo, maar de meeste vrouwen hebben überhaupt geen innestelingsbloeding. En om te zeggen dat het mis is gegaan lijkt me voorbarig. Je hebt nog geen positieve test gehad toch?
Ik had de dokter gebeld omdat ik dus niet ongesteld hoefde te worden en me ook niet lekker voelde toen zeiden zeiden ze dat. Het is niet hetzelfde als.mijn menstruatie minder heftig. Bij mijn dochtertje wist ik niet dat ik zwanger was mede doordat ik ook bloed verloor ( waarschijnlijk innesteling zei de verloskundige toen) maar omdat ik helemaal niet ermee bezig was weet ik het ook niet meer van toen
Zonder positieve zwangerschapstest of bloedtest vind ik het raar dat een arts zegt dat het een innesteling is of dat het mis is gegaan, omdat je je niet lekker voelde en te vroeg bloed verloor Je bent nu dus 2 weken na je laatste menstruatie weer gaan bloeden? Of heb ik het mis? Hoelang ben je van de anticonceptie af? Misschien is je cyclus nog wat in de war?
Ja wij vonden het ook apart. Omdat ik bij mijn dochtertje door de pil heen zwanger ben geraakt heb ik na haar geboorte bijna 16 maanden geleden niks meer gehad qua anticonceptie ( we gebruikte condooms totdat we besloten dat we nog een kindje wilde) en in die tijd tot nu bijna altijd zelfde cyclus gehad.
Ik zou even nergens van uit gaan en over een week ongeveer een zwangerschapstest doen. Je kan nu eigenlijk nog niks zeggen, tenzij je ineens een extreem korte cyclus hebt en nu al een test zou kunnen doen. Maar dat is wel heel onwaarschijnlijk. Ik zou het even afwachten denk ik, tenzij je echt veel gaat bloeden of erge buikpijn krijgt.
Rare arts, sorry. Er bestaat namelijk ook nog zoiets als een ovulatiebloeding welke twee weken na je menstruatie rondom je eisprong kan optreden. Heeft je arts wellicht nog nooit van gehoord? Komt veel vaker voor dan innestelbloed. Innestelbloed is namelijk niet iets wat standaard voorkomt bij het ontstaan van een zwangerschap. En zonder een positieve test roepen dat het wellicht mis is gegaan terwijl je rond je eisprong zit nu, vind ik ook verre van kundig van je arts (zonder dat hij je uberhaupt onderzocht/gezien heeft) voorkomen en onnodig kwetsend voor degene die wel een (vroege) miskraam heeft gehad.....
Haha doktoren zijn niet altijd even handig. Ik ken het persoonlijk niet ovulatie bloeding. Het is vrijdag begonnen en als over paar dagen niet is gestopt dan maak ik gewoon een afspraak