Kruidvat en/of Etos pffff

Discussie in 'De lounge' gestart door Tuti80, 10 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Ik word zo moe van de betutteling bij het Kruidvat en de Etos bij de aankoop van thuis medicatie...
    Koop je een pakje van 20 paracetamol, krijg je gelijk een heel vragen vuur op je af.

Bent u zich bewust van de hoeveelheid die u koopt?
    Bent u bekend met het gebruik?
    Heeft u nog vragen over de werking of het gebruik?

Als ik nou 10 pakjes à 500 stuks zou kopen zou ik vraag 1 nog begrijpen, maar bij 1 pakje van 20...

Een klant voor mij vandaag bij kruidvat kreeg dezelfde vragen. Op de vraag of hij bekend was met het gebruik zei hij: Jazeker, in je mond stoppen en doorslikken :D. Moest er hard om lachen!

Toen ik tegen de cassiere zei dat ik inderdaad bekend ben met het gebruik van pcm zei ze tegen mij: ik raad u toch aan voor gebruik de bijsluiter te lezen ivm eventuele wijzigingen...

Nou sorry hoor, vind dit iets te ver gaan voor een doosje met 20 pcm.

Hebben ze nwe cursussen gehad ofzo??

2. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Bent u zich bewust van de hoeveelheid? Als ik er echt iets mee van plan zou zijn zou ik echt niet zeggen: Ja u heeft gelijk, ik pak wel zo'n klein doosje O__o
    Tja, het is misschien verplicht maar met dat soort onzin moeten ze bij mij echt niet aankomen, ik moet dagelijks pijnstillers slikken, gelukkig vragen ze het hier niet meer. Ze kennen me wel.

3. Melief

Melief Niet meer actief

Ik zeg altijd; ja hele doosje in 1 keer innemen toch? Oftewel; vind het ook irritant!

4. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Heel irritant idd. Misschien de volgende keer vragen of zij het zelf weten en of de dosering voor mij als klant wel de juiste ismen zo nee wat ik dan eventueel zou moeten slikken. Misschien dat ze een medisch dossier van iedere klant kunnen aanleggen. Het zal vast verplicht zijn (om wat voor reden dan ook...), maar de betutteling gaat wel heel ver.

5. Maia

Maia Niet meer actief

het is inderdaad apart, maar sinds een paar jaar is het volgens mij wettelijk verplicht dat ze iedereen die bij de kassa komt deze vraag stellen.

6. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

9 jan 2010
    7.063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Ja dat moeten ze tegenwoordig. Caissière moet een curcus volgen waar dit dus ook in voor komt.. Nou nemen ze het bij mij meestal niet zo serieus met pcm en vragen ze gewoon of ik ermee bekend ben.. Dus geen verdere vragen.

Wel heb ik eens gehad bij de kruidvat dat ik een pak omneo kocht en ze was het er niet mee eens.. nahh triest hoor

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Het is inderdaad verplicht.. en vind het zeker geen betutteling. Er kan ontzettend veel mis gaan met medicijnen.

8. Onje

Onje Niet meer actief

Juist!

9. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Ze moeten dit idd.

Iedereen die bij kruidvat werkt moet ook een cursus volgen medicatie etc. Moest ik 10 jaar geleden al, en zijn echt hele mappen/boekwerken die je moet studeren en ook examen voor afleggen. Je moet namelijk weten wat je verkoopt in de winkel en mensen daar info over kunnen geven
    Van kruidvat moet de caissière dus verplicht vragen of je bekend bent met het gebruik, doet ze dit niet kan dat haar baan kosten

10. XoXo

XoXo Niet meer actief

Een keer voor de grap gezegd dat ik er niet bekend mee ben en wel meer informatie wilde. Toen haalde ze de bijsluiter uit de verpakking en vroeg: wat wil u weten? ;)

11. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Ik snap dat het irritant is. Dat vind ik zelf namelijk ook. Maar ze doen hun werk.. Het zal wel in het protocol staan..

12. RomyDani1719

RomyDani1719 Bekend lid

19 okt 2008
    637
    0
    0
    verkoopster
    purmerend
    Het gebeurt vaak genoeg dat ze aan me kassa komen met pcm met coffeine die ze helemaal niet mogen gebruiken en dus de verkeerde gepakt hebben, en at ze dan de gewone pct moeten hebben.

Ik vraag ook niet altijd bij pcm aan de klant of ze er mee bekent zijn maar bij oudere mensen doe ik het zeker wel.

En betuttelend of niet maar er zijn genoeg mensen die toch graag advies willen over een simpele pcm.

Dat wou ik er ff over kwijt.

13. Sappie86

Sappie86 Bekend lid

28 aug 2011
    575
    0
    0
    klopt idd... en iemand met een hele slechte lever heeft aan 20 pcm genoeg hoor om de pijp uit te gaan.. (als tie ze allemaal in zou nemen dan..)

14. llkh1984

llkh1984 Fanatiek lid

4 sep 2012
    1.417
    1
    0
    NULL
    Den Haag
    Owwwwww geweldig die opmerking, die moet ik onthouden!!
    Had mijn vent kunnen zijn.

Ik word ee ook gek van, reageer dan (zeker bij aankoop van de 100stuks doos) alles tegelijk toch als je wilt dat de pijn stopt?? Hihi de schik in de ogen dan... LOL

15. kirst78

kirst78 Fanatiek lid

15 nov 2007
    4.760
    0
    0
    Whaha, dat vind ik wel een goeie!! :D

Ik laat me liever informeren over medicatie door de apotheker als ik echt iets wil weten over medicatie en dat is dan vaak iets sterkers dan paracetamol.

16. Theepot

Theepot Fanatiek lid

21 mrt 2010
    1.447
    0
    36
    Zuid Holland
    Kan me er niet aan ergeren, ze doen netjes hun werk en helaas kan er genoeg mis gaan met simpele paracetamol. En wanneer er iets mis zou gaan dan is het raar dat het zo zonder advies verkocht zou worden ;)
    Maw het is nooit goed... ;)

17. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    ze moeten dit vragen, doen ze t niet kunnen ze een dikke boete krijgen van een paar `1000 euro's.

de winkel kan de cetificering kwijt raken hierdoor..
    mijn bron:D zegt: dat zij dit vaak niet vraagt bij sommige produchten, omdat ze t produckt op moeten noemen.
    ze gaf als voorbeeld.. heeft u nog vragen over t gebruik van deze schimmelcreme?
    nou dan weet de hele rij meteen genoeg.. veel medewerkers vinden het onzin.. maar ze hebben geen keuze

18. Tuti80

Tuti80 Fanatiek lid

20 dec 2010
    3.855
    24
    38
    Zuid Holland
    Mee eens dat het hun werk is en dat ze het moeten vragen. Maar zoveel vragen over een klein doosje pcm vind ik wat overdreven. Als ik zeg dat ik bekend ben met het gebruik moet dat voldoende zijn.

19. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    eens, het zijn maar een paar vragen hoor, ja ja en ja antwoorden is nog niet zo moeilijk.
    Ik vind het wel goed, er zijn soms medicijnen waarvan ik het best verstandig vind. Voor je het weet heb je in 1 keer iets anders wat er wel op lijkt ;)

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    ja dat vind ik ook wel, heb trouwens nooit meegemaakt dat ze meer vroegen.

Deel Deze Pagina