11 weken oud en nog steeds slecht poepen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Biancatje84, 7 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Biancatje84

Biancatje84 Actief lid

5 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    mijn mannetje is nu 11 weekjes oud, en poept heel weinig, ik mag blij zijn met 1 poepluier per 2 dagen.en dan nog zit ie soms niet echt super vol. ik zit nu zo'n 4 weken aan de extra care van de kruidvat maar dat lijkt dus ook niet echt te werken t enigste verschil is dat ie nu minder last ervan lijkt te hebben.volgens de doos moet t ook dunner worden maar dat is bij hem ook niet t geval.. het is echt heel erg plakkerig (sorry voor de details) theelepeltje olijfolie door de fles hebben we ook al geprobeerd maar werkt ook niet..iemand verder nog tips? ik had niet verwacht dit te zeggen maar ik zou zo graag gewoon 1 goeie poepluier per dag willen zien al is t er maar 1

2. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    dl poepte ook niet en kreeg ook extra care van kv.
    van de ha dulcolax gekregen na olie geprobeerd te hebben hielp ook niet.
    wij moesten haar echt et de thermometer helpen anders kwam er niks.
    alle andere trucjes werkten ook niet zoals anusstimulatie.
    op advies van de ha de lactatiekundige gebeld ( klinkt raar met flesvoeding ik weet het )
    zij adviseerde ons om voeding op basis van geitenmelk te proberen dit is lichter verteerbaar dan melk op basis van koemelk en volgens haar komt het dichter in de buurt bij borstvoeding dan koemelk.
    dit aangeschaft en toch ook maar lactulose geprobeerd.
    als ze 2 dagen niet gepoept had kreeg ze een halve dosering lactulose en na 2 weken nieuwe voeding de lactulose niet meer nodig gehad.
    ze poept nu elke dag en ze heeft geen moeite meer met het eruit krijgen wat ook een dingetje was.
    hier heeft de geitenmelk dus echt geholpen want ik denk niet dat het alleen aan de lactulose gelegen heeft dat ze het nu kan.
    het is alleen vrij prijzig en online het best verkrijgbaar.
    zou denk ik wel eerst alleen de lactulose proberen of het beter wordt..

wij werden trouwens ook heel blij van de poepluiers:D
    eindelijk resultaat ipv eindeloos door gaan met persen

3. Biancatje84

Biancatje84 Actief lid

5 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    ok bedankt voor de tip! en die Lactulose moet ik via de HA aanvragen? ga ik dat iig eerst proberen.
    ja joh tis zo zielig vooral als je m ziet perssen en er komt maar niks,al is dat echte perssen wel voorbij sinds de extra care, als ie nu perst komt er ook daadwerkelijk wat haha ja met thermometer bezig geweest telbare kerenn maar toen kreeg ik van iemand te horen dat t eigenlijk niet mocht zo vaak maarja.als je je kind zo ziet struggelen moet je toch wat.

mocht de Lactulose niet werken dan toch maar aan de geitenmelk, alles voor mn mannetje ;)

4. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    lactulose kun je gewoon bij de drogist kopen.
    ze mogen geloof ik 5ml per dag zo klein als ze zijn maar hier was 2.5 al genoeg.
    de dure geitenmelk hebben wij er idd ook wel voor over.
    als het helpt dan helpt het en als het dan wat duurder is dan is dat maar zo denk ik dan maar

5. mptje

mptje Actief lid

21 jul 2015
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook gehad, daarvoor naar de dokter geweest

eerst advies, meer vocht (hij kreeg nog maar 4 flesjes) ,start bijvoeding en roosvice laxo
    dat alles hielp niet, terug gegaan, toen lactulose gekregen.
    deze nu om de dag geven, en zn keer extra of overslaan, kon er wat mee spelen

maar om de dag is toch prima ?
    zolang het niet hard is, hij geen moeite heeft met poepen, is het goed. maar dat lees ik niet terug in jou stukje, het is plakkerig
    hier 1 in de 3/4 dagen

6. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Om de dag lijkt mij prima hoor! En 1 poepluier per dag is echt niet nodig . Op de dops staat dat het dun kan worden.. Hoeft niet. Hier was dat wel en kan je vertellen dat dat niet prettig is ;)
    Hier was het 1x per week.

Zie je dat hij pijnlijk is met poepen?? Schreeuwt hij tijdens het poepen?

Lactulose kan wel darmkrampen geven, dus zou daar wel op letten

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Maar heeft hij er last van? In de zin dat hij krampen/ buikpijn heeft?
    Zoontje heeft de eerste maanden ook wat problemen gehad met de ontlasting en wij hebben hier lactulose voor gebruikt. Maar ons zoontje poepte soms dagen niet en moest halve dagen persen voor een paar kleine keuteltjes.
    De lactulose hebben we weer af kunnen bouwen toen hij goed van de bijvoeding at, zo rond de 6 maanden.
    Maar nog steeds heeft ons zoontje regelmatig stevige ontlasting hoor, het zijn nooit meer keutels, maar wel gewoon een plakkaat zeg maar :p
    En perst hij nog steeds flink als hij moet poepen, hij heeft nog nooit een poepbroek gehad zonder dat ik het doorhad.
    Maar hij heeft er geen last van en dat is het belangrijkste.

Dus ik zou voor jezelf de afweging maken. Heeft je zoontje er echt last van en pijn aan? Want 1x in de 2 dagen is ook niet zorgelijk, met flesvoeding moeten kindjes minimaal 1x in de 3 dagen poepen.
    Doe je al extra water door de fles, zo'n 10-20cc? En ben je al eens gewisseld van merk voeding? Dat kan ook wel eens verschil maken.

8. Loon28

Loon28 Actief lid

31 jan 2012
    138
    0
    16
    Hier beide kinderen slecht poepen door Kruidvat voeding.
    Toen over gegaan op Hero. En probiotica door de fles en de poepluiers zijn weer goed.

9. Biancatje84

Biancatje84 Actief lid

5 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    hai meiden hij lijkt er soms wel last van te hebben soms word ie er ook wakker van heb ik t idee, hij laat ook heel veel scheetjes die echt keihard stinken niet normaal haha als t lukt om te poepen zeurd ie soms een beetje maar niet t idee dat t echt pijnlijk is, maar ja dat ie zeurd is ook niet zo gek de drollen zijn of keihard of t wil haast niet omdat t zo klei-ig is. extra water ook nu geprobeerd maar zet ook niet veel zoden aan de dijk.ik heb as vrijdag een afspraak met de HA eens kijken of ze wat voor ons kan doen, anders dan maar weer overstappen op andere voeding. de probiotica is ook een goeie tip dank je

10. Bekkiiee

Bekkiiee Lid

7 okt 2014
    78
    16
    8
    Vrouw
    NULL
    NULL
    wij hebben ook 3 maanden lang met een baby gezeten die niet kon poepen. zonder hulp poepte ze ruim een week niet. na veel ziekenhuisbezoeken bleek ze dyschezie te hebben. Dit houd in dat ze met persen de anus aanspant ipv ontspant waardoor ze verstopt raakt.
    ze is nu 4,5 maand en het gaat steeds beter. ze kreeg trouwens macrogol omdat lactulose niks deed. succes

Deel Deze Pagina