Wakker maken bij 2 weken oud?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door karine26, 31 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karine26

karine26 Actief lid

7 jan 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    Even wat advies nodig... Dochter is bijna 2 weken en weegt iets meer dan 4 kilo. Ze heeft veel last van krampjes waardoor ze vaak bij ons in de armen of borst in slaap valt. Als ze dan diep slaapt, leggen we haar weg. Afhankelijl van haar ongemakken slaapt ze ergens in de nacht wel eens 5 a 6 uur. Maar overdag zou ze dit ook durven als ze lekker bij ons ligt of ingebakerd in haar bes. Op verzoek voeden is dus wel best lastig. Ik zou ze graag niet minder dan 7 flessen vr haar maagje geven. Zou ik ze daarom best wakker maken na 3 uur?

2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Als ze snachts 5 uur slaapt... Dan heb je er nog 19 over... Dan red je de 3 uur niet eens..

Ik zou hier dus niet boor kiezen en overgaan naar 6 flessen

3. Ocean83

Ocean83 Bekend lid

13 mei 2015
    731
    82
    28
    Het is lastig als ze last heeft van krampjes, dan zou vaker een klein flesje wellicht handiger zijn. Ik ben alleen wel voorstander van op verzoek voeden, omdat de meeste babies heel goed zelf kunnen regelen wanneer en hoeveel ze willen drinken. Je zou haar ritme eens volledig kunnen aanhouden en kijken hoe je dan uitkomt en hoe het gaat met de krampjes. Zorgen dat ze niet te snel de fles naar binnen klokt en genoeg tijd geven voor een boertje. Succes!

4. karine26

karine26 Actief lid

7 jan 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    Ik ben ook wel voorstander van op verzoek, maar zij komt dan vaak maar op 5 flessen per 24 u en dat trekt haar maagje echt niet. Dan moet ik teveel in 1 keer geven om haar voldoende te geven. Ze weegt nu ruim 4 kilo, maar 120 ml is duidelijk nog veel te veel... maar idd, 7 flessen haal ik niet he. Of het moet zijn dat ze zelf vroeg komt, geen probleem dan.
    Iemand voorbeelden van hoe jullie het deden op 2 weken?

5. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Ik gaf dan wel borstvoeding, maar jongste dochter was ook een enorm slaaphoofd. Ik deed daarom
    bijvoorbeeld niet de verduisterende gordijnen dicht, en liet haar deur open.
    Hier was de regel: max 3 uur tussen de voedingen. Eerder mocht ook natuurlijk.
    Dus 7-10-13-16-19-22 en dan de nacht in en dan liet ik het haar zelf regelen (kwam ze meestal 2 keer).
    Ik gaf altijd de voorkeur aan op verzoek voeden,maar soms kan je ook op jouw verzoek voeden. Sommige kindjes zijn gewoon nog in een diepe rust die eerste periode na de geboorte. Na een week of 3/4 merkte ik dat ze opeens alerter was en ook minder tijdens de voedingen in slaap viel :). Toen ben ik het haar meer gaan laten bepalen.

6. karine26

karine26 Actief lid

7 jan 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    Ja klinkt goed idd... ga het ook zowat aanhouden. Ze is nog te klein om veel in 1 keer te drinken... bedankt 😊😊

7. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Als je rekent met de gemiddelde richtlijn, aantal kg x 150ml : door het aantal voedingen, dan krijg je het volgende 'sommetje' bij je dochtertje
    4x 150cc = 600cc (wat ze in totaal per 24 uur 'moet' drinken)
    600cc : 7 voedingen = 85cc melk per fles

Je geeft nu 100cc per fles, dus je kan ook over gaan op 6 flesjes, dan komt ze nog steeds aan de 600cc, als ze alles op drinkt. En iets minder drinken is ook niet erg, net zo als iets meer drinken niet erg is (mits ze er natuurlijk geen last van heeft!)
    Ik er ook voor kiezen om haar overdag na 3-3,5 uur wakker te maken en haar dan in de nacht zelf te laten komen.

Wederom een richtlijn voor het doorslapen.
    Per kg lichaamsgewicht mag een baby 2 uur doorslapen, jouw dochtertje zou dus op basis van haar gewicht 1x per nacht 8 uur zonder voeding mogen.

8. karine26

karine26 Actief lid

7 jan 2009
    283
    1
    0
    onderwijzeres
    Bergen
    Dank je wel om mee te denken hoor. Klinkt idd wel goed... ze zit idd op 6. 7 is niet te doen. Ik laat ze 110 drinken, ze weegt iets meer nu dan 4 kg na de weging vandaag. Ik zie wel wanneer ze smorgens komt om dan de dag in te delen...

Deel Deze Pagina