Hoe overstappem

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door kreeftje1984, 13 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kreeftje1984

kreeftje1984 Fanatiek lid

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Hallo meiden,

Aangezien de voeding van nutrilon vrij prijzig is geworden en wij een tweeling hebben en dus de voeding HEEEEEL snel op is, heb ik de voeding van kruidvat gekocht een stuk goedkoper en ik hoor er toch veel positieve dingen over.

Mijn vraag is nu:

Kan ik zo overstappen? of is het beter eerst wat te mengen met de nutrilon?
    Ik maak voor de hele dag de voeding al klaar 900 water + 30 schepjes

Zou graag jullie mening/reacties lezen.

2. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Wij zijn toen in 1x overgestapt en dat ging prima!

3. kreeftje1984

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Dus dan gewoon meteen overstappen?
    Misschien moet ik dat ook maar gewoon gaan doen, heb nog een beetje nutrilon dus die maak ik eerst even op.
    Maar pfff het scheelt echt in prijs hoor die pakken van kruidvat :confused: :confused:

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Het ligt er een beetje aan of ze gevoelig zijn voor darmproblemen. Ik introduceer en verander alles bij jelle langzaam omdat hij meteen slecht kan poepen. Ook de voeding heb ik gewoon vanaf heet halve pak gemengd totdat het op was zeg maar. En dan gewoon half om half.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het hangt echt van je kinderen af of je in één keer kunt over stappen of dat je moet mengen. Mochten ze na de eerste fles pure Kruitvat lastig doen, dan kun je beter eerst even mengen.

Ik lees dat je de voeding per dag maakt. Ik hoop dat je wel weet waarom dat wordt afgeraden?

6. GL013

GL013 Bekend lid

27 sep 2007
    676
    0
    0
    Tilburg
    Ja, inderdaad, het hangt natuurlijk wel van je kindjes af... Simon voelde zich na de eerste fles Kruidvatvoeding direct beter (bijna geen krampjes meer na zn fles) en hij heeft nooit last van zn darmpjes gehad... Dus misschien heb ik wel een beetje makkelijk praten!

7. kreeftje1984

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Ik kook altijd eerst het water dan meng ik het met de poeder en zet ik het in de koelkast afgedekt.....de meiden hebben er geen last van gehad.
    Mijn meoder zei dat ze het vroeger altijd zo deed en toen bestonden er helmaal nog geen problemen.

Ik denk dat ik de kruidvat voeding maar ga vermengen eerst om, de overstap te maken.
    Denk niet dat ik dan een verkeerde keus maak, ik hoopd at de meiden het er verder goed op doen want het scheelt echt enorm.

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    @kreeftje: ik wil je nu niet expres heel erg laten schrikken, maar er zijn kindjes overleden doordat de voeding van tevoren was klaargemaakt. Ik zou het echt per keer proberen te doen hoor!

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Wij zijn ook rustig overgestapt, eerst met mengen over een dag of 3, steeds iets meer. Uiteindelijk kreeg ze vreselijke krampen van die Kruidvatvoeding, dus zijn we weer terug gegaan naar Nutrilon en alles ging gelijk weer goed.
    Met de opvolgmelk is ze naar Bonbebe (nieuw, kun je o.a. bij de Plus kopen, scheelt ook behoorlijk in geld) overgestapt en dat gaat wel goed. Maar ja, het verschilt natuurlijk per kind.

Eerst maakte ik het ook nog even een tijdje voor de hele dag klaar, maar het schijnt dus inderdaad niet goed te zijn, klein beetje bacteriën kan zich binnen een mum van tijd vermenigvuldigen met eventueel (ernstige) darmproblemen tot gevolg. Dus sinds ik dat weet, maak ik het weer per keer klaar.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    on topic: wij zijn gewoon in een keer overgestapt, geen problemen mee gehad.

11. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Toch raden de fabrikanten het al sinds 2003 af.
    Het poeder kunnen ze namelijk niet kiemvrij produceren. Dat betekent dat er in het poeder sporen zitten van allerlei bacterien. Sommige van die bacterien kunnen bij babies onder de 6 maanden voor heel gevaarlijke darminfecties zorgen. Elk jaar worden er kinderen met darminfecties opgenomen, en helaas is het ook gebeurd dat ze er aan overleden. De gevaarlijkste bacterie is de Enterobacter Sakazakii. Bij steekproeven in de afgelopen jaren bleek dat die in 2-9% van de gevallen in de poeder zat. De bacterie zit ook regelmatig in ontbijtgranen en pappoeders.

Maak je de flessen per voeding klaar, of hooguit 3 uur vooruit, dan kunnen die bacteriesporen geen kwaad. Maar maak je de voeding aan voor de hele dag, dan kunnen ook in de koelkast de bacterien uitgroeien tot hoeveelheden die WEL schadelijk kunnen zijn. Het maakt verder niet uit of je zelf superhygienisch te werk gaat. Die bacterien zitten al vanaf de fabriek in het poeder.

Om die reden (aanleiding was het overlijden van een Belgisch jongetje en een paar Franse babies) raden de fabrikanten van te voren af tot je kind 6 maanden is.

12. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    laat voorop staan dat ik voedingen per keer klaar maak omdat ik het geen moeite vindt, en vooraf klaargemaakte voeding gewoon iets “gemakshalve” vindt…

maar dan nog vindt ik dit “bangmakerij” idd kunnen de gevolgen aanzienlijk zijn als je vooraf de voeding klaarmaakt, maar dat is voornamelijk het geval bij het niet goed, en niet hygiënisch bereiden ervan….

Zelfs ziekenhuizen maken vaak de voedingen vooraf, en zij houden zich aan bepaalde “regels” wbt het klaarmaken ervan…houd je je gewoon aan die “regels”is de kans op eigenlijk te “verwaarlozen” en net zo groot als dat jij de “bijwerkingen kunt” krijgen van het innemen van een bepaald medicijn.

Het uitgroeien van die bacterie waar dm het over heeft gebeurd over het algemeen wanneer de voeding bij kamer temperatuur bewaard wordt, en niet wanneer je het direct wegzet in de ijskast (koudste plekje) zelfs bij klaargemaakte en koud weg gezette voeding is niet bekend heo snel die bacterie uitgroeit.

Mochten er idd aanwijzingen zijn die er toe leiden dat er verschillende gevallen zijn van overlijdens zou men echt wel zeggen dat je flesvoeding niet meer van te voren “mag” bereiden…….

Maar goed ieder zijn ding, ik maak ze gewoon per keer klaar, maar vindt niet dat je mensen de stuipen op het lijf moet jagen met dit soort berichten zonder duidelijk te maken waarom niet of waarom wel….

Gr.smoekie

13. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    er zijn gewoon te veel verschillende soorten meningen over het geven van flesvoeding, het bereiden ervan e.d.

14. lizzie84

lizzie84 Niet meer actief

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik ben van nutrilon aovergestapt naar friso en dat door de eerste week te mengen en toen ik merkte dat ze nergens last van had (en het zelfs beter deed) ben ik geheel over gegaan op friso.

wat betreft eten klaar maken voor heel de dag is inderdaad niet zo goed. ik voind het wel een gedoe om elke keer de bussen open te maken en zo schepje voor schepje er in te gooien (heb 2 verschillende friso) en daarom zorg ik er smorgens voor dat ik de poeder in van die meeneembakjes verdeel en zo dus alleen water hoef te koken, poeder der in, schudden en nog maals 70cc koud water erin en klaar.
    Ik heb er ook overnagedacht om het in een grote fles te doen voor een hele dag maar het cb zij dat het ook niet zo goed was dus dan maar zo en inderdaad kleine moeite.

16. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    hier idem dito..'sochtends vul ik ze en s'avonds voor we naar bed gaan vul ik ze weer...

makkelijker kan niet toch... ;)

17. kreeftje1984

19 jul 2006
    2.510
    0
    0
    Een huisje in FRIESL
    Oke ik wil even terug komen op mijn vraag.....

Kan ik het ook om en om doen met de voeding, dus de ene keer voeding van kruidvat en dan de ander nutrilon en zo opbouwen?
    De nutrilon is ook bijna op dus ben gewoon rg benieuwd wat ze op deze voeding zullen doen.

Want is het mengen van die 2 voedingen wel zo goed vroeg ik me af?

18. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik zeg eerlijk dat ik ik als ik jou was of wat al gezegd is mengen, of gewoon direct volledig overgaan.....

gr.smoekie

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Dat laatste zou ik in elk geval ook niet doen. Of alles per voeding mengen of eerst het ene merk opmaken en dan in 1 keer overgaan op het andere merk.

20. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    is toch precies hetgeen wat ik zeg?mengen of in 1 keer over gaan?

dus vraag me nu af wat jij bedoelt met dat je zegt dat je het laatste ook niet zou doen?

ik zeg maar 2 dingen, of mengen, of in 1 keer over gaan.

enige verschil is dat ze of de rest "weg gooit" zonder het te mengen of door het te mengen, dus leg mij maar uit welk verschil jij dan bedoelt?

Deel Deze Pagina