frtuit opwarmen

Discussie in 'Voeding' gestart door missX, 11 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    0
    ik heb (ook op dit forum) veel gelezen dat het wel handig is om een grote hoeveelh9ied fruit klaar te maken en dit dan vervolgens in te vriezen in ijsklontzakjes. Maar laat je die dan overdag op het aanrecht ontdooien, want als je fruit opwarmt dan verdwijnen er toch een hoop goede bacterieen heb ik me laten vertellen?
     
  2. chacha

    chacha Fanatiek lid

    20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Geen idee, maar dat fruit in de potjes hebben ze volgens mij ook wel verhit hoor om het langer houdbaar te maken.
     
  3. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    0
    ja klopt en daar zijn de vitamines er dus uit na de verhitting...die spuiten ze er daarna wel kunstmatig weer in!
     
  4. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    maar als je een fruithapje geeft hoef je dat toch niet op te warmen alleen de groentenhapjes toch? en met hoeveel van het fruithapje beginnen jullie?
     
  5. janette

    janette VIP lid

    26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    wij hebben het in het begin wel een beetje lauw/warm gemaakt omdat teun het op kamer temperatuur niet luste..
    we gaven in het begin net zoveel als hij luste met max van zo'n klein potje van olvarit voor 4 mnd..eerste hapje en nu eet hij 200 gr op en nu wel op kamer temperatuur hoor....
     
  6. mandy1

    mandy1 VIP lid

    31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ok dus je hoeft niet te beginnen met 2 lepeltjes maar mag gerust meer geven?
     
  7. toerist18

    toerist18 VIP lid

    23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik maak voor een aantal dagen klaar, vries het in, en leg het bakje op het aanrecht om te ontdooien, soms doe ik het een paar sec in de magnetron om de kou er af te halen.
     
  8. Six

    Six Actief lid

    22 mei 2006
    449
    0
    0
    Gelderland
    Ik laat het gewoon ontdooien in een afgesloten bakje in de koelkast. Nachtje geduld hebben en klaar is klara ;)



    @mensi: gaat dat potje wat jij uit de vriezer haalt in één keer op? Ik wil ook graag potjes invriezen maar dat kan meneer hier nog lang niet allemaal op krijgen. Mag je ontdooid eten net als MM maar één dag geven?
     
  9. Six

    Six Actief lid

    22 mei 2006
    449
    0
    0
    Gelderland
    @mandy: ik ben wel begonnen met een paar lepeltjes, dit om te zien of er eventuele allergische reacties kwamen... Het lijkt me dat die heviger zijn als je er meer van geeft namelijk?!
     
  10. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    0
    nee jakkie wil haar ook geen warm fruit geven, maar het gaat me om het "ondooiproces"..maar goed heb hier nu dus gelezen dat ontdooien in de koelkast het handigst is...
     

Deel Deze Pagina