hoe het beste bv afbouwen ivm overstap naar fv?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door Liesje76, 16 dec 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    ik ben sinds 1.5 dag overgegaan op fv omdat ik het idee had dat mijn zoontje niet voldoende voeding haalde uit de bv. Sinds dat hij fv krijgt is hij veel tevredener. Maar nu moet ik dus de bv afbouwen, ik kolf alleen wat af om de pijnlijke druk eraf te halen en om te voorkomen dat ik s nachts het bed helemaal nat heb. Ik kolf max 3 keer per dag aan elke borst ongeveer 2 minuten. Als ik dat niet doe dan kan je mij volgen omdat ik dan zo erg lek. Doe ik het zo goed of hou ik zo juist de productie in stand?

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik denk dat je de regeldagen verkeerd geïnterpreteerd hebt. Want daar heeft Lorenzo precies de leeftijd voor.

Dan kan het een aantal dagen lijken dat hij onverzadigbaar is en continue aan de borst wil. Door een fles te geven is je kind wel tevreden, maar help je wel je borstvoedingsrelatie om zeep. En dat is echt niet nodig joh! Regeldagen zijn heel normaal, elke moeder krijgt er mee te maken, en door gewoon mee te gaan met je kind ben je er ook zo doorheen, zonder je kind te hoeven flessen.

Echt even er in investeren, telefoonstekker eruit, jezelf heel veel rust gunnen, weer lekker in bed kruipen met je kind (je bent zelf net bevallen! Niet teveel willen) en je kind elke keer als het wil aanleggen, al is het elk uur. Tracteer jezelf, doe geen gekke dingen, en zet vooral die flessen heel ver achterin de kast. Die heb je echt niet nodig, je kunt het helemaal zelf!

3. MissT

MissT Niet meer actief

Ik ben ook snel gestopt met bv.
    Ze zeiden tegen mij ook dat ik het moest afbouwen maar ik ben meteen in één keer gestopt.
    Heb het 2 tot 3 keer per dag uitgemasseerd onder de douche en nu ben ik er helemaal van af!
    Mijn kleintje drinkt super goed uit de fles, en is helemaal tevreden.

Succes!

4. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    @dirksmama, dan zou lorenzo al vanaf dag 9 tot nu de regeldagen moeten hebben en dat lijkt me toch niet.

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ja, dat kan heel goed, als hij niet goed is aangelegd, en niet met het eerste hongersignaal, dan kunnen regeldagen lang duren. Soms langer dan een week.

Heb je geen contact gezocht met een lactatiekundige?

6. vlindermoeder

vlindermoeder Fanatiek lid

30 mrt 2009
    2.612
    1.065
    113
    Hier
    hallo,

ik ben ook na 3 weken gestopt. om dezelfde reden als jou. ik gaf mijn kindje alleen nog de borst als ze strak stonden en anders de fles. zo was ik met een week totaal afgebouwd.
    succes

7. Nonja

Nonja Fanatiek lid

12 nov 2008
    1.695
    20
    38
    Zuid Holland
    Ik ben ook gestopt na 3 weken. Ik werd zo onrustig van borstvoeding
    geven. Met behulp van 2 kleine pilletjes en borsten masseren onder de
    douche was ik er zo vanaf.

8. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik vind het zo jammer voor een kindje en een moeder als de borstvoeding al zo vroeg strandt. Vooral omdat het helemaal niet nodig is en er met goede begeleiding (gratis bij VBN of LLL!!!) gewoon heel veel aan te doen is.

Als je pas 3 dagen je kind flest, kun je het prima opvangen. Hou er gewoon rekening mee dat op deze leeftijd 12 voedingen op een dag normaal zijn, en dat je met goed aanleggen (daar heb je soms hulp van een lactatiekundige voor nodig, maar dat kost evenveel als 3 pakken kunstvoeding, die kosten heb je er zo uit), borstcompressie en zelfvertrouwen je kind gewoon aan de borst kunt houden.

9. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Ik vind het zo jammer dat als je ervoor kiest fv te gaan geven, omdat je het te zwaar vindt in deze toch al hele zware periode, dat je je altijd rot moet voelen....

Hier geprobeerd te kolven, maar geen succes, na 4 dramatische weken bv, 2 weken kolven, cold turkey gestopt. Goed masseren onder de douche, lekker laten lekken in die pads en binnen een week of 2 waren mijn borsten weer ' normaal' .

Sterkte meid!

Deel Deze Pagina