Hallo meiden Ik heb een vraagje...mijn zoontje is nu bijna 3 maanden oud en drinkt maar 4 flessen op een dag (8 uur 12 uur 16 uur 21 uur). Het zijn flessen van 180+6. Voorheen gaf ik hem ook nog een fles rond 0.00 uur, maar hij drinkt er bijna niks van. Is het erg dat hij 4 flessen van 180 drinkt? Of moet ik grotere flessen aanbieden? Ik hoor graag jullie ervaringen!
Ik ga er vanuit dat je zoontje van ongeveer 22:00 tot 8:00 wel slaapt. Als hij tevreden is dan zou ik het lekker zo laten. Het ene kind eet meer dan het andere. Zolang hij lekker slaapt en vrolijk is en goed groeit, goeie plasluiers heeft etc etc prima. Het enige wat kan gebeuren is dat hij over niet al te lange tijd niet meer door zal slapen omdat de 4 voedingen dan wel te weinig zijn (hij groeit tenslotte wel door). Dan zou ik vooral nog niet gaan bijvoeden maar eerst de flessen nog iets verhogen (210 mag). Je hoeft niet alle flessen gelijk te doen maar je kan bijvoorbeeld die van van 21:00 eerst doen.
lekker zo laten, idd mischien proberen 1 fles 210 te geven, maar als hij tevreden is met 4, waarom niet ? Mijn zoontje is 3,5 maand en drinkt er 5 van 180+6, hij heeft speciale voeding wat licht verteerbaar is en word daarom om 05.00 al wakker voor een fles. Zolang hij goed groeit en niet huilt om een fles, prima toch ?
Hij is nog wel jong voor 4 flessen, maar als hij het zelf duidelijk aangeeft, dan kan het wel.. Ik zou niet te snel grotere flessen gaan nemen. Eigelijk wordt 180/6 als max gezien. Al hebben we zelf wel 210/7 gegeven omdat het niet anders wou.. Maar liever kun je overdag ergens een klein flesje tussendoor geven? Als je zo'n klein kindje, zo'n grote fles geeft, rekt het maagje op. Dat kan problemen geven als ze wat ouder worden. Dan is hun maagje niet zo snel gevuld en hebben dus meer honger. Terwijl ze eigenlijk wel genoeg voedsel hebben gehad: Dan heb je dus een kans op overgewicht..
Hey Non, Mijn kleine is over de 6 kg en moet eigenlijk van de KA ook naar de 4 flessen. Maar dat trekt ze echt nog niet, heb het wel geprobeerd, maar dan stond ik om 3 uur 's nachts weer te voeden, terwijl ze met 5 flessen wel gewoon 's nachts doorsliep. Maar als jouw kleine het wel trekt, gewoon doen.
mijn dochter drinkt sinds ze 3 maand is nog maar 4 flessen, ik heb het zowel hier op het forum (voedingsdeskundige) als op het cb gevraagd hoeveel ze op een dag moet binnen krijgen, ik kreeg als antwoord minimaal 700-800 op een dag, maar het liefst 4 flessen van 210 ( dus ongeveer 850-900) mijn dochter heeft 3 weken lang maar 4 flessen gehad van 120, meer dronk ze gewoon niet, sinds vorige week drinkt ze 150/180 en nu 2 dagen sommige flessen 210