Ik doelde meer in het algemeen Wij hebben altijd friso gebruikt en het verschilde echt bij de kruidvat of etos ofzo Weet de prijzen niet meer omdat ins zoontje nu friso intensief krijgt en dat krijgen wij vergoed ivm kma. Laatste pak wat wij gekocht hebben is een maand of 8 geleden
Oh oke. Ja het verschilt zeker waar je het koopt. het is gewoon erg duur die voeding. Pfffft. En zo'n pak voeding is ook nog eens zo op!
Ik ben wel erg benieuwd naar het antwoord van Kruidvat zelf. Er staat toch duidelijk op het pak dat het ter voorkoming van koemelkallergie is, ik heb het dus altijd als hypo-allergene voeding beschouwd.
volgens mij is het de preventief hypo-allergene versie (al lijkt het of het de comfort is als ik de omschrijving zo eens bekijk, maar kruidvat heeft/krijgt ook comfort)
Alvievalkie, ik was benieuwd of je al een mail terug had van Kruidvat. Ik geef namelijk ook deze voeding in de veronderstelling dat deze hypoallergeen is. Ik heb voordat ik ermee begon ook met de Kruidvat infolijn gebeld, en zij hebben me toen verzekerd dat deze hypoallegeen is. Ik zou echt balen als nu zou blijken dat ik de verkeerde voeding aan het geven ben. Zeker omdat ik hoorde op het cb dat als je eens met niet-ha voeding begonnen bent, dat het dan geen zin meer heeft om over te stappen naar ha-voeding.
Nee heb geen mail terug gehad want er was iets fout gegaan. heb toevallig zelf gekeken op het pak bij kruidvat en er staat op dat het ook tegen koemelkallergie is (preventief dan) dus dan is het HA voeding toch? Het staat er alleen niet heel duidelijk op. Maar ze hebben ook aparte comfort voeding. Ik denk dat we er vanuit kunnen gaan dat het een HA voeding is hoor.
Dat staat inderdaad op het pak. Ik ga er ook maar vanuit dat het hypoallergeen is. Anders zouden ze dat toch niet mogen zeggen op de infolijn. De telefoniste zei duidelijk dat deze preventief werkt tegen allergieën. Dus laten we daar maar vanuit gaan.
Ja, ik ga er inderdaad maar gewoon vanuit. Het scheelt trouwens echt een heleboel geld zeg! Niet normaal.
Weet je wat ik voor de zekerheid zou doen als ik jullie was? De infolijn van het Cb bellen of jullie Vk navragen.. Persoonlijk zou ik als ik jullie was er maar niet zomaar vanuit gaan, omdat: A , het niet 100% duidelijk op het pak staat B, Het cb hier bijv zegt dat het absoluut niet HA C, de kenmerken veel op comfort lijken D, de infolijn wel zegt dat het HA is Het zou vervelend zijn als je het geeft in de veronderstelling dat het Ha is en dat het niet dat blijkt te zijn.
ik heb t gister nagevraagd, en ook de wijkverpleegkundige wist niet precies hoe het zat.. dus zij durfde er ook geen uitsluitsel over te geven.. zolang het nog niet helemaal duidelijk is blijf ik bij de nutrilon..ze zei ook dat een evt overstap natuurlijk ook weer misschien problemen (krampjes) zal geven, en nu gaat alles zo goed.. ook zei de wvp dat ze vaak aanraden om vanaf 6 mnd gewoon standaard opvolgmelk te gebruiken, omdat je dan ooko gaat bijvoeden dus dan nog maar een paar maanden xtra centen denk ik..
De infolijn gaat toch niet liegen over zoiets? Volgensmij kan je daar wel van op aan....Het is echt wel HA..
Je zou idd mogen verwachten dat ze niet liegen ,maar waarom staat er bij het cb in een heel boekwerk dat het geen HA is? En bij de link die hier is gegeven van een internetsite valt de voeding ook niet onder HA. Dat maakt het dan wel twijfelend en zou ik het persoonlijk niet zomaar gebruiken als HA voeding. Beiden (kruidvat infolijn en dit cb) zouden foutieve info kunnen bezitten. Ik zou het persoonlijk dan nog nader onderzoeken bij bijv je eigen cb/ander voedingsinformatiebureau. Of ga naar de kruidvat en leg een pak nutrilon ha en kruidvat extra care naast elkaar en zoek naar evt verschillen.
Ik heb het nagevraagd bij ons CB en die had hem op het lijstje staan van HA voeding. Ben ook wel benieuwd naar het antwoord aangezien ik borstvoeding geeft en 1 voeding vervang en dat toch wel HA moet zijn.
Omdat dit niet in die woorden op het pak staat en zij geen verder onderzoek hebben gedaan? In het CB heb ik hier geen vertrouwen hoor.. Dus lijst of geen lijst, de info lijn van kruidvat zegt HA en daar kan je van op aan.
Ik snap dat kruidvat goedkoper is maar als ik maar enigzins twijfel ga ik het toch echt niet doen! Het gaat hier wel om de gezondheid van je kindje! Tuurlijk is die voeding schreeuwend duur... maarja tis maar voor 6 maanden en baby's/kinderen zijn nou eenmaal duur!
Nou ik denk dat we er wel vanuit kunnen gaan dat het HA is hoor. Er staat tenslotte op het pak dat het koemelkallergie helpt voorkomen, en ja....dat houdt HA in. En of mensen het dan wel of niet kopen is natuurlijk hun eigen zaak, we kunnen niet bij iedereen in de portomonee kijken toch? Ook al weten we dat kinderen duur zijn, hoeft dat niet te betekenen dat we allemaal maar de duurste voeding moeten kopen toch? Ik durf het wel aan straks in iedergeval, maar eerst maar eens kijken of de bv wil lukken.
Persoonlijk vind ik dat het niet duidelijk op het pak staat. En over dat verder onderzoek begrijp ik niet zo goed. Met dat boekwerk bedoelde ik alleen waar alle merken voedingen in staan en wat de werking ervan is. Jij hebt geen vertrouwen in je cb ,dat mag. Ik heb ook niet gezegd dat mijn Cb het wel bij het juiste eind heeft. Het enige wat ik heb gezegd is dat er blijkbaar wisselende antwoorden over het al dan wel of niet HA zijn (internetsite, bijv mijn cb ,niet duidelijk op het pak staan en de kruidvat infolijn) Verder mag je idd verwachten dat het de juiste info is die ze verstrekken telefonisch ,maar stel je nou voor dat de telefonistes onjuiste info op papier hebben staan? Misschien vergezocht ,maar het zou wel kunnen. Ik vind het persoonlijk allemaal wat te onduidelijk.
ik vind dit een slechte zaak, als het helemaal geen HA blijkt te zijn. je bent toch in de veronderstelling dat je het juiste geeft aan je kind, ik zou een merk gebruiken wat er wel duidelijk in is. groetjes, Miranda