vraag over voedingsschema

Discussion in 'Flesvoeding' started by roosje01, Jun 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. roosje01

roosje01 Bekend lid

Mar 5, 2009
    503
    0
    0
    brabant
    Mijn dochter is 6 maanden. Ze drinkt haar flesjes bijna nooit helemaal leeg. Ze krijgt nu 180 ml + 6 schepjes, ze laat gemiddeld 40 cc staan. Ze krijgt op dit moment nog 5 tot 6 flessen per dag, haar dagschema ziet er ongeveer zo uit:

4.00 uur fles (120 ml + 5 schepjes)
    7.30 uur fles (180 ml + 6 schepjes)
    9.00 uur fruithapje
    11.00 uur fles (180 ml +6 schepjes)
    15.00 uur fles (180 ml + 6 schepjes)
    17.00 uur groentehap (half potje voor 4 maanden meer krijg ik er niet in)
    19.00 uur fles (180 ml + 6 schepjes)
    22.30 uur fles (180 ml + 6 schepjes)

Ze komt dus nog steeds in de nacht, ze heeft een tijdje doorgeslapen tot 6.00 uur maar de laatste twee weken is ze tussen 3.00 uur en 4.00 uur wakker. Als we 's avonds rijstebloem of bambix in de fles doen dan weigert ze deze te eten en gaat ze huilen. Ik heb vanmorgen wel een bambixpapje gemaakt en via een lepeltje gegeven maar dan doet ze een half uur over 90 ml... Het gaat dus niet van harte. Ze drinkt dus nooit haar flesjes leeg dus ik kan ook niet meer in de fles doen waardoor ze voller zit en de nacht door slaapt. Ik heb altijd al het idee gehad dat onze dochter geen grote maag heeft, en juist vaker kleinere hoeveelheden wil eten ipv grote porties...

Ik vind onze dochter ook vrij dun (op de curve van het cb zit ze qua lengte op de bovenste lijn en qua gewicht richting onderste lijn). Ik ben dus bang dat ze te weinig binnen krijgt... Ik heb het gevoel dat ik in een visuele cirkel terecht ben gekomen en ik moet volgens mij iets gaan veranderen aan het eetschema van onze dochter maar ik weet op dit moment niet goed hoe ik dat aan moet pakken.

2. sannie306

sannie306 Actief lid

Jul 26, 2008
    316
    0
    16
    Female
    Rotterdam
    hoi

denk dat het toch het slimst is om 1 fles te laten vervallen, nu zit alles best kort op elkaar waardoor ze mss ook niet echt honger heeft...alleen welke fles?

heeft ze op de tijden die je aangeeft ook echt honger, of zit er een fles bij waarvoor je haar moet wakker maken bijvoorbeeld?
    dan zou je die evt. het makkelijkste kunnen laten vervallen

ik zat met 6 mnd op ongeveer dit schema

8 uur fles 180
    12 uur fles 180
    14 uur fruit
    16 uur fles 180
    17.30 uur groente
    20 uur papfles 180

Share This Page