Hoi allemaal, Heb je een wipstoeltje echt nodig? Wij hebben nog een schommelstoeltje van ons tweede zoontje.. Maar is het dan nodig om nog een wipstoeltje aan te schaffen? Ons kindje word als het goed is in maart geboren.. Wat was bij jullie in die tijd echt onmisbaar? Ik vind het zon moeilijke tijd van het jaar.. Hoe ga je je kindje dan kleden? Stom eigenlijk ik heb twee zoontjes maar die zijn nu 6 en 4 dus ben er een beetje uit.
Sommige mensen zweren erbij, maar wij hebben dat ding volgens mij welgeteld twee keer gebruikt en dan nog maar voor een minuut of tien oid... Ik vind het dus echt niet nodig om een wipstoeltje aan te schaffen. Qua kleding: romper (net wat je zelf prettig vindt qua mouwlengte), lange broek/legging/maillot (of of, niet en en ) en shirtje met lange mouwtjes, sokjes, mutsje en als het echt heel koud is (maar wanneer is het dat nou in huis in NL?) een vestje er over heen ofzo en verder een lekkere wikkeldeken voor in de box en de kinderwagen ed.
Wij hebben wipstoeltje niet veel gebruikt (maart kindje). De eerste 2 weken na haar geboorte waren heerlijk weer. Dus shirtje aan en onder lakentje naar buiten. Kon prima, ze was niet koud. De rest van de zomer was prut en heeft ze vooral lange mouwen en vesten aan gehad. Je kunt er vooraf toch zo weinig over zeggen...
Wij zaten ook te twijfelen. Daarom een van 5 euro van marktplaats gekocht. Winkelwaarde bleek die 80 euro te zijn. Ziet er nog super uit en geheel wasbaar. 5weuro is nog eens iets om te kopen maar nooit te gebruiken.
wij hebben een simpele wipper gekocht van 20 euro. Lijkt mij erg handig. Anders kan je kleintje toch alleen maar liggen in de box of kleed? Keertje half rechtop lijkt me ook wel prettig denk ik. En straks met de hapjes makkelijk eten geven. Maar ik ben nog onervaren.
uh ja precies dit idd. Als ze toe zijn aan eerste hapjes passen ze met 4-6m echt nog niet in een kinderstoel. Of je moet de newbornset hebben van stokke of een ander soort kinderstoel waar ze vanaf baby in kunnen. Hier een simpele wipper voor de hapjes en nog een entertainment ding met muziekjes en beestjes. Btw sommige moeders zetten hun baby's in maxicosi met eten geven. Kan natuurlijk ook... Al raad ik het je niet aan met knoeien ed.
Nee, wij hebben het bewust niet aangeschaft omdat ik denk dat het voor kleine/jonge baby'tjes beter is om plat te liggen. Als we hem een keer wat rechterop wilden hebben dan maakte we van het voedingskussen en een verschoningshoes een zitje. Eten gaven we in een Bumbo stoeltje of op schoot. Mijn zoontje is van begin april. Dat jaar was het al vrij snel warm en ging er dus vaak wat kleding uit. Ik bond zelf de koeka maxicosi voetenzak heel handig, deze gebruikte ik in de kinderwagenbak en had dus altijd wat warms bij.
Wij hebben er dus wel eentje gekocht omdat het voor een baby echt niet fijn is om altijd maar plat te liggen, het is ook fijn als ze eens een beetje rond kunnen kijken zo half rechtop. Ook als ze op een gegeven moment wat kunnen eten maar nog niet in een eetstoel passen is een wipstoel toch wel handig. Wij hebben een leuke gekocht met 50% korting voor 35 Euro dus die prijs vond ik goed te doen en heb gezien dat die bij het petenkindje van mijn man echt wel veel gebruikt werd.
Wij hebben een wipstoeltje ook onwijs vaak gebruikt met onze kindjes raad het zeker aan ideaal. Toen ze gingen eten met 4-6 maanden zette ik ze altijd daarin werd de bekleding vies hup zo de was in. Dat doe je niet snel met een maxi cosi steeds
Ik gebruik m ook vaak. Zet haar dan bij me in de keuken of boven in de douche als ik zelf moet douchen of de andere kinderen moet douchen. Dan is ze er toch bij ipv alleen in de box.
Ik ben dus iemand die zweert bij zo'n stoeltje...en dan vooral met de eerste hapjes, als ze nog niet goed stevig in een kinderstoel kunnen zitten.Maar ook om ze gewoon even in te zetten als ze wakker zijn...ideaal!
Wij hebben het wipstoeltje eigenlijk niet gebruikt, hij staat nu op zolder stof te verzamelen. In het begin lag dochter toch op schoot, in de box of met lekker weer buiten in de kinderwagen. Later ook op een kleed op de grond. Met de eerste hapjes zat ze al stevig in de kinderstoel, toen was ze bijna zes maanden. Om nu half liggend iets naar binnen te lepelen, dat leek me niks.
Ik heb hem heeeel vaak gebruikt. Handig met koken, de was ophangen, strijken en eten. Ik had er een van Baby Björn. Kost wat, maar ik heb hem echt intensief gebruikt.
Ben je dan niet bang dat de kleine omvalt? Het fijne aan een wilstoel was dat je de kleine vast kon maken met een riempje,ook fijn met eten geven als je snel nog iets moet pakken. Ik zetten Sietse destijds op de keukentafel of aanrecht in zijn wipstoel als ik aan het koken was. Hij had een hekel aan de box en was erg nieuwsgierig en wilde overal bij zijn,zo kon hij mee kijken met mij en erbij zijn.... Tevens kon ik de rugleuning van het stoeltje verzetten,dus helemaal rechtop zat hij nooit.
Bi de oudste heel veel gebruikt, en de tweede ook Aardig veel. Hij wilde er s avond ook bi met eten en om alef nog beetje te kunnen eten, zetten wij hem met de wipstoel bij de tafel en dat vond hij goed. Ik wil nu wel op zoek naar een stokke newbornset, maar denk dat ondanks dat de wipstoel weer veel gebruikt gaat worden.
Super blij met de wipstoel. Mijn dochter vind de box niet altijd leuk en de wipper vind ze fantastisch. Dan gaat ze helemaal los! Zo heb ik mijn handen vrij om wat te doen (koken, haar slaapkamer schoonmaken, strijken e.d.) en is ze toch in mijn buurt. Maar ken ook genoeg mensen die niks met de wipper deden. Verschilt echt per kindje denk ik. Heb ook de stokke tripp en trapp stoel, maar die gebruiken we alleen aan tafel voor haar hapje of als wij aan het eten zijn. Vind hem erg fijn, want dan hoef je geen wipper op tafel te zetten.
Wij hebben er geen.. Wel een doomoo seat, een schommelstoeltje op batterijen, een bumbo seat en een 'meegroei'eetstoel waar ze al snel in kan zitten.. Dus ik zal zien of we zo een wipstoeltje nog gaan missen
Wij hebben wel een wipstoel en die gebruikten we bij de oudste regelmatig. Zal nu niet anders zijn. Daarentegen lijkt mij een bumboo voor een kind minder fijn dan een wipstoel die vaak ook in de ligstand kan.
Wipstoel was onmisbaar hier. Door de reflux kon mijn dochter echt niet plat liggen, zelfs als we het park schuin zetten was het drama. Kind heeft de eerste maanden afwisselend hangend op/aan mij of in de wipper doorgebracht. Weet echt niet wat we zonder zouden gedaan hebben.