Hoe fleur ik de babykamer op?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Valora, 28 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Valora

Valora Niet meer actief

Nu wij eindelijk bijna een kamer hebben voor onze zoon, vraag ik me af hoe ik die in moet richten.

Het is een zolderkamer, dus veel schuine wanden, en ingebouwde kastjes. Weinig mogelijkheden om iets te zetten dus. Zijn commode staat in de badkamer, en die blijft daar ook, dus dat valt al af.

Ik had al gedacht aan een tapijtje te leggen, en nog een schommelstoel te zetten, maar ik ben op zoek naar nog wat ideeën om de kamer aan te kleden.

2. lilian79

lilian79 Bekend lid

28 feb 2013
    807
    0
    0
    alkmaar eo
    Hey, ziet er knus uit! Snap dat je nog wat ideetjes zoekt, heb je een bepaald thema in je hoofd wat voor kleur wordt zijn bedje, bepaalde kleuren die je heel leuk vind of juist niet....? Waarom geen mdf boom tegen de wand? Of een leuke tekst?

3. Bernou

Bernou Bekend lid

12 jun 2012
    548
    0
    16
    Ik zou ook iets op de wand doen, een muursticker oid, een leuke kinderlamp ophangen en leuke gordijntjes. Mooie houten kist waar je speelgoed in kwijt kan, leuke deurknopjes op de ingebouwde kasten. Je kan zoveel dingen doen meid! Kijk eens op Welke.nl | Ontdek. Bewaar. Deel. genoeg ideeen!

4. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
  5. Lavalamp

Lavalamp Bekend lid

9 feb 2013
    999
    1
    0
    Idee 1:
    Ik zou iets doen met die prachtige balken aan het plafond. Daar aan of daar tussen kun je grappig een bomendek maken met allemaal blaadjes en hier en daar een takje. Ik zou gewoon echte takken gebruiken, zonder schors en iets opgeschuurd. Als blaadjes kun je van dat karton-dikke plasticfolie gebruiken in het groen. Daar blaadjes uit knippen. Wat beestjes hangend in het bladerdek (e.g. knuffels van aapjes en vogeltjes). Hmm, ik zie het helemaal voor me. Het leuke is denk ik ook dat het als kleuter ook nog heel leuk is.
    Dat thema zou ik dan doortrekken op de kastjes door daar een muursticker van een aapje bijvoorbeeld te doen.
    Het past ook mooi bij die groene muur; de jungle.

Idee 2:
    Maak er een tent van, de vorm heb je al.
    Doe dit door stof als 'muurverf' bij de schuine wand te gebruiken. Je neemt een hele grote lap stof en een latje wat langs de nok van het plafond komt. Leg het stof over de lat en als je de lat nu boven in de nok schroeft/spijkert dan heb je dus van plafond tot vloer twee stroken stof liggen. De ene helft breng je met een tweede lat naar de schuine zijmuur. De andere helft met de derde lat naar de andere schuine zijmuur. En de tent is af. Alleen even een luikje maken daar waar het tuimeldakraam zit. Het kampeerthema kun je doorvoeren.

Hmm ik bedenk me dat je bovenstaande misschien teveel werk vind of dat je niet zo'n knutselmiep bent. Dan zijn dit wellicht wat ideetjes?

1) Schommelstoel (idee had je al, maar lijkt me heel handig).
    2) Kledingkastjes maken van keukenkastjes (één aan elke kant van de groene muur waar die vierkante buis loopt)? Ik denk dat je eigenlijk de kleertjes in de schuine wand had willen doen, maar misschien is dit juist handiger omdat je zo niet hoeft te bukken. Later kun je het speelgoed dan handig kwijt in de inbouwkastjes.
    3) Al wat meer voor later denken (het wordt een kleuter enz.). Dus ik denk nu aan een speelhuisje, zo'n vloerkleed waar een autoweg op staat en wat autootjes...

4) Houd het mooi minimalistisch. Te vol is alleen maar veel stoffen en veel afleiding voor een jong kindje. Gewoon mooi klein houden, misschien ga ik dat wel doen met ons kinderkamer. ;) Je kunt dan alles wat strak houden en er een paar mooie of duidelijk aanwezige voorwerpen inzetten. Dus zoals jij al had bedacht een schommelstoel en een ledikantje. Als er een harde vloer in komt, zou je ook nog heel mooi een vloerkleed(je) kunnen neerleggen, dat kleedt ook mooi aan.

Succes met verzinnen en beslissen.

6. Valora

Valora Niet meer actief

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Goh, moeilijk! :) wij hebben voor decoratiebehang gekozen, dus moest er eigenlijk niks aangekleed worden op de muren.

Die muurstickers vind ik wel erg mooi!

Deel Deze Pagina