Ik wil heel graag borstvoeding gaan geven, maar hou er zeker rekening mee dat dit evt niet gaat lukken. Vandaar dat ik me toch wil verdiepen in fv voor dat ik met een baby'tje in huis zit en over moet stappen op fv. En partner naar een winkel moet sturen en doe maar wat!!! Ik zit zelf te denken over kruidvat hypo-allergeen, maar ik begrijp dat dit extra care heet! Nou zie ik bij het kruidvat op de website alleen Comfort? Wat is nou de juiste verpakking, of is dit hetzelfde? Kan iemand mij een paar tips geven!
Als het nodig is, dan stuur je papa gewoon naar de drogist met de mededeling dat ie de goedkoopste HA voeding moet kopen. Personeel helpt hem dan wel verder hoor! En: jezelf voorhouden dat het WEL gaat lukken is vaak al een enorme mentale boost die er voor zorgt dat het gaat lukken! De meeste 'mislukte' borstvoedingen zijn te wijten aan onkunde bij ouders en zorgverleners. Zorg dus dat je goed op de hoogte bent van de ins en outs van borstvoeding (ga naar een bijeenkomst van VBN, LLL of een lactatiekundige) en zorg dat je een telefoonlijstje van hulpnummers hebt die je kunt bellen als je merkt dat iets niet goed gaat. Vaar niet blind op de kraam of vk, die weten het ook niet altijd, zodra JIJ denkt dat iets niet lekker loopt: bellen. Je kunt evt. al van te voren contact opnemen met een lactatiekundige, sommigen hebben een speciaal begeleidingspakket met huisbezoek in de kraamweek.
Ik vind het slim dat je je alvast voorbereid, heb ik ook gedaan en het bleek nodig! Ik wilde ook bv geven, maar na een spoedks wilde mijn zoontje beslist niet de borst, want de zusters en lactatiedeskundige in het ziekenhuis ook probeerden. Kan je je mentaal nog zo indenken dat het wel gaat lukken, soms is dat gewoon niet zo. Uiteindelijk na 48 uur Hypoallergeen van Nutrilon gaan geven en dat ging gelijk prima! Ik heb voor hypo-allergeen gekozen omdat ik zelf allergisch ben voor huisstofmijt en allergieen wel in onze familie zitten. Mijn zoontje reageerde er gelijk prima op. Als bv niet lukt zou ik niet meteen voor het 'goedkoopste' kiezen, dat vind ik nogal een raar advies. Gewoon kiezen waar je een goed gevoel bij hebt. Ik had dat bij Hypo-allergeen van Nutrilon en ga ook geen eigen merk gebruiken, ook al zal dat ongetwijfeld prima zijn. Wens je een hele fijne kraamtijd toe en welke voeding je ook geeft, lekker doen waar jij je goed bij voelt!
Laris, dankjewel voor jou reactie. Omdat wij ook wat allergie-aanleg hebben, wilde ik me idd vantevoren verdiepen in flesvoeding. Ik wil ook zeker hypo-allergeen gaan geven. En hoorde idd goede reactie's over nutrilon en kruidvat. Vandaar dat mijn vraag is of extra care van kruidvat juist de hypo-allergene voeding is? Want op het pak van nutrilon staat het met grote letters en heet het ook zo. Maar bij kruidvat kom ik er niet geheel uit, vandaar naar wat ervaringen gevraagd.
Graag gedaan . Dat weet ik niet zeker, zou ik als ik jou was even vragen in de winkel, dat weten ze ongetwijfeld. Heb ook goede berichten gelezen over de kruidvatvoeding hoor! Ben het alleen nooit gaan gebruiken omdat m'n zoontje het prima doet op Nutrilon en ik dat niet wil wijzigen.