Laatste fles niet wakker te krijgen

Discussion in 'Flesvoeding' started by Bellybell, Sep 22, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    4,811
    4,586
    113
    Mijn dochter van bijna 3 weken is voor de laatste fles (0.00 uur) niet wakker te krijgen. We zitten al vanaf dat ze 4 dagen is op het volgende schema van 6 flessen;

- 04.00 ongeveer (dan een keer 03.00 uur, dan een keer 06.00 uur)
    - 08.00/08.30 als ze wakker wordt altijd de ochtendfles (ongeacht hoelaat ze snachts komt)
    - 12.00
    - 16.00
    - 20.00
    - 00.00

De laatste fles drinkt ze alleen superslecht, vaak nog niet eens de helft leeg. Ze is gewoon niet wakker te krijgen. Iemand tips? Schema wat we nu hebben vind ik wel ideaal, komt super uit met mijn zoontje aankleden en wegbrengen en samen eten etc. Gisteravond geprobeerd half uurtje eerder te geven, dus om 23.30 uur, maar ook toen maar de helft op (met veel moeite, en ook nog eens veel gespuugd).

Ze krijgt alle flesjes 90 + 3 al vanaf ze 6 of 7 dagen is. 80 % gaat leeg ongeveer.

2. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    4,811
    4,586
    113
    De 6 flessen zijn trouwens overlegd met VK en kraam en CB, mevrouw is gewoon echt een slaapkoppie en moeilijk wakker te krijgen. Ze slaapt van voeding tot voeding...

3. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Van voeding tot voeding is normaal hoor. En zodra je een schema hebt kunnen ze het zo weer omgooien. Gewoon rond 00.00 proberen te geven. Vind 120/4 best nog veel.

4. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    4,811
    4,586
    113
    Wil ook nog niet verhogen hoor ;) Als ze echt honger heeft merk ik dat vanzelf en kan ik altijd half uurtje later ofzo nog 30 cc geven. Gaat me meer om hoe ik het het beste kan aanpakken met wakker krijgen/houden voor die laatste voeding. Of dat ik dan beter kan schuiven met iets? Of bijvoorbeeld de fles van 20.00 minder geven zodat ze voor de nacht weer meer honger heeft?

5. kwebbel86

Ik denk dat je het beste voorlopig zo zou laten. Of de fles van 00.00 gewoon laten voor wat het is en kijken hoe lang ze de nacht maakt?

6. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    4,811
    4,586
    113

Ja maar ze is nog geen 3 weken, en grote kans dat ze een lange ruk maakt dan want ze is echt nog in diepe slaap dan. Kom dan maar op 5 flessen uit, dat vind ik echt te weinig eigenlijk. En kom ook niet aan het aantal cc's per dag. Ze is nét 3 kg, net gewogen voor het badje.

Was zelf al aan het denken iets te schuiven dat ik overdag op meer flessen uitkom, maar ook dat gaat niet lukken ivm niet wakker krijgen als er minder dan 4 uur tussen zit ;)

Sokjes uit, lauw washandje... Nog tips om dr wakker te krijgen?

7. kwebbel86

Oké wist haar gewicht niet. Dat is idd wel erg weinig.... Mijn dochter, zelfs al maak je haar 's ochtends wakker, die is na een paar minuten echt wakker en begint vrolijk te kleppen. :D

8. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Droomvoeding doen... Dan slapen ze door en drinken evengoed...

Met 3 kg mag ze gemiddeld 450 ml op een dag binnenkrijgen.
    Nu zit je op 600? Evt de laatste fles laten vallen is een optie...

Of de nachtvoeding, weet je zeker dat het honger is! Mss enkel een speentje?

9. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    4,811
    4,586
    113
    Droomvoeding is prima, maar ze pakt de fles niet meer, haar mond zit helemaal dicht ;) Alle trucjes al geprobeerd uit de trucendoos haha. Na 50 cc laat ze alles er gewoon uitlopen.

Ze begint nu haar flessen beter te drinken, bijna elke fles van 100 cc gaat leeg. Voorgaande dagen was het vaak dat ze rond de 70 dronk.

Is het niet heel erg vroeg al op 5 voedingen te zitten dadelijk?? Ze mag van het CB max 6 uur ertussen hebben...?

10. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    Hier ook al een aantal keren gehad. Mijn dochter is prematuur en nog een lichtgewicht met haar 3900 gram nu.
    Geen oplossing gevonden, ze dronk een paar avonden maar 20 of 30cc. Wel meer dan niks natuurlijk.
    Haar toch maar laten slapen en dan maakte ze het in de nacht ruimschoots goed.
    Ze kwam dan zelf binnen 2 uur alsnog.
    Valt ze af of groeit ze gewoon?
    Als ze 100 tot 150 gram per week aankomt hoef je je geen zorgen te maken.

11. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    4,811
    4,586
    113
    Geboren met 2740 gram 2 weken en 5 dagen geleden... Nu 3090 gram, vandaag gewogen. Dus komt wel goed aan. Na 1 week was ze 2660 gram dus 430 gram in 2 weken bijgekomen.

Ja probeer het gewoon telkens weer... Alles wat ze binnenkrijgt, krijgt ze binnen he. Maar was eigenlijk aan het hopen op de gouden tip om haar die avondfles toch te laten drinken ;)

Misschien dat ik van de week eens probeer hoelaat ze komt als ik haar na de fles van 20.00 uur laat gaan? Ga eens ff kijken wat ze de komende dagen doet...

12. frannie82

frannie82 VIP lid

Nov 28, 2010
    10,407
    2
    38
    O dan groeit ze super!
    Hier ging ze de late fles vanzelf weer drinken.
    5 flessen is misschien inderdaad nog wat te weinig ik zou haar eert richting de 4 kilo laten groeien.
    Onze kinderarts wil het liefst dat wij 6 flessen blijven geven tot de 4 kilo en het liefste zelfs 5 kilo. Maar tot 5 gaan wij niet wachten.

13. liefebees

liefebees VIP lid

Dec 6, 2010
    6,936
    204
    63
    Overijssel
    Wij zaten ook al vroeg op 5 flessen en nu soms zelfs op 4, ook om de reden dat we haar voor de laatste fles niet wakker krijgen. Ze krijgt 180/6 en dat dus nu 4x. Wel vroeg voor 4 flessen maar ik denk dat ze t prima zelf kunnen regelen.
    En wat als je die laatste fles eerder geeft, half 11 ofzo? Misschien zit ze dan in een minder diepe slaap. En de fles van 20u misschien iets minder?

14. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    4,811
    4,586
    113
    Het gaat de laatste dagen weer beter... Heb sowieso de flessen overdag verhoogd, hier doet ze het super op. Als ze zich savonds zelf komt melden rond 00.00 uur, drinkt ze ook alles in 1 ruk leeg.

Met 5 flessen zou ze het gemakkelijk redden op een dag, nu is het echt af en toe proppen met wakker krijgen/houden. Maar als ze eenmaal wakker is, drinkt ze wel alles.

Wil het heel even aankijken wat ze zo op deze manier doet, maar zie het nut niet hele trucendoos leeg te halen alleen maar om een flesje erin te proppen. Slapende kindjes moet je niet wakker maken zegt men altijd ;)

Idee van de fles eerder te geven en de fles van 20.00 minder te geven (bijv 90+3, nu krijgt ze 120+4 en dat schud ik af naar 110/115 kant en klaar omdat anders de overstap te groot is en ze gaat spugen) is goed. Wellicht ga ik die nog proberen. Laatste fles is nu ook een pokketijd, 00.00 uur. En net als vanmorgen kwam ze om 6.30 uur, en dan om 8.00 wéér een fles (start elke morgen op dezelfde tijd met de eerste fles, om het ritme erin te houden) is niet ideaal. Dan zou eerder de laatste fles ideaal zijn.

15. liefebees

liefebees VIP lid

Dec 6, 2010
    6,936
    204
    63
    Overijssel
    Hier helpt het wel, wij geven al een hele tijd de laatste fles om 22u en dan slaapt ze door tot 7u, sinds ze 6 weken is.
    0.00 is zo laat, dan zit je echt te wachten op die fles.

16. Bellybell

Bellybell Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    4,811
    4,586
    113
    En voordat ze geboerd heeft en even rechtop gehouden, is het alweer half 1/1 uur. Goede tip...

Share This Page