welke kleur voor 1 muur voor een jongenskamer?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door hanna76, 21 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

Misschien kan ik hier wat (kleur)ideetjes op doen!
    Ons zoontje van anderhalf gaat een nieuw kamertje krijgen, omdat er een broertje/zusje op komst is.
    We willen graag 3 muren wit (o.i.d.) en 1 muur een kleur. Hij slaapt nu op een kamertje waar 3 muren wit zijn en 1 muur aqua-blauw. Dus die kleur willen we niet voor het nieuwe kamertje hebben. We willen ook geen behang met tierlantijntjes e.d. erop (denk ik... ;)), maar gewoon in één kleur geverfde muur.
    Vervolgens wil ik dan de gordijntjes ook in diezelfde kleur hebben. Dit mag wel met tierlantijntjes :), en beddengoed enzo ook in de trant van die kleur.

Ik weet dus best wat ik wil, maar........ het belangrijkste weet ik nog niet! En dat is welke kleur is leuk voor een jongetje van nu anderhalf, die voorlopig wel op dat kamertje blijft slapen.

Wie heeft een leuk idee??

Kan trouwens limegroen wel, of is dat toch een beetje een meisjeskleur? Bijv. als je dan ook de gordijnen in die kleur gaat doen?

Groetjes,
    Hanna

2. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    lime groen kan wel hoor

mijn zoontje heeft 2 muren wit en 1 muur zeeblauw en alles van cars

3. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    dit is de blauwe muur
    en de vloer donkerblauw met grijs

4. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Lime groen kan prima !
    Levi zijn kamer heeft nu wel behang, getreept en dan lichtgroen en lichtblauw.

5. Tennes

Tennes Niet meer actief

Limoen kan prima!

Wat dacht je van oranje?

6. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Nou nee, oranje vind ik niet wat. De vorige bewoners hadden hier al 1 muur oranje geverfd. Dus daar heb ik al lang tegenaan gekeken. Dat wordt em dus niet. Ben ook bang dat dat ook snel verveeld.

Weet iemand misschien ook of er baby-zaken o.i.d. zijn waar ze gewone kinderkamers hebben ingericht? Zodat je wat ideetjes op kunt doen?

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    rood of donkerblauw

8. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik vind rood idd ook wel leuk, of aquablauw, maargoed dat hadden jullie al.

Limegroen vind ik zelf wel kunnen voor een jongen, maar ik vind 't eerlijk gezegd meer een babykleur en niet een stoere-jongens-kleur. Dan zou ik eerder voor legergroen gaan!

9. happy2

happy2 Lid

16 apr 2010
    46
    0
    6
    NULL
    NULL
    Wij hebben een muur donkergrijs geschilderd en er blauwe accesoires bij gekocht, die komen zo mooi tot hun recht.

10. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    Wij gaan voor donkerblauw (met wit en zilver) als het zover is dat Lars naar een andere kamer gaat.

11. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Zilver!!

Hebben wij ook voor onze zoon....3 witte muren en 1 zilver muurtje en dan verder aangekleed met zilveren accessoires!
    Echt heel leuk!

12. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Wij hadden in ons vorig huis op de kamer van Luca 2 limegroene cirkels op de muur (zal kijken of ik een foto kan vinden).
    Nu heeft hij fotobehang van onderwaterwereld op 1 muur.
    Hij is er zelf super trots op (maar goed is ook wat ouder dan jouw zoontje)

13. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Wauw hé! Dat ziet er wel heel mooi uit!

14. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    lime groen is het kamertje van mijn zoon. niet een muur maar 4 :). moet wel zeggen dat we binnekort gaan verven als hij een oeuterkamer krijgt omdat we het meer een babykleur vinden. hij gaat een stoer autobed krijgen en waarschijnlijk net als bij mijn zus een metalic muur

mijn zus heeft van dat metalic verf en dan 1 muur rood omdat hij een cars kamertje had. ondertussen is het een spiderman kamer maar daar kon het dus ook prima bij.

15. Tamio

Tamio Niet meer actief

Oh dat is wel mooi zeg!
    Ik had als kind niet zo'n muur maar wel dat thema en had een groot visnet aan het plafond hangen met schelpen erin. Dat zou hierbij ook heel mooi zijn!

16. Dretjuh

Dretjuh VIP lid

12 okt 2007
    8.240
    85
    48
    Vrouw
    Visagiste voor MAC Cosmetics, eigenaresse webshop
    Brabo in België
    Wij hebben gekozen voor grijze muren en felblauwe muren

2 grijze, en 2 felblauwe, aan de kant van de felblauwe muren zitten 2 deuren, die zijn weer grijs

17. QuintenXavi

QuintenXavi Actief lid

10 jul 2010
    105
    0
    0
    Zuid-Holland
    #17 QuintenXavi, 30 jul 2010
    Laatst bewerkt: 30 jul 2010
    Hier is creabea ;) (had ook zelf een dekbedhoes gemaakt...)

Je zou evt. de muur in 4 vlakken kunnen verdelen en die elk een andere kleur geven. Je kind kan dan mee helpen uitzoeken. Of als je echt iets anders wilt, een paar vlakken op die muur wit laten en je kind dan zijn handjes erop laten zetten... Het wordt tenslotte zijn kamertje. Er bestaat geloof ik ook zoiets als lichtgevende verf, ik bedoel dat je die overdag niet ziet maar 's nachts, weet niet zo goed hoe ik het moet zeggen ;), dan kun je weer met sjablonen werken.

Ik heb nu al 3x keer het bericht gewijzigd, geen idee of je er iets mee kunt, maar de ideeen bleven komen :p.

18. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Oké, ik heb inmiddels wat ideeën opgedaan. De muur die ik in 1 kleur zou verven gaat veranderen in een muur met behang (lime-groen met leuke dieren erop).
    In welke kleur zouden jullie dan de gordijnen doen? Zo effen mogelijk.
    - (donker)groen
    - (donker)blauw
    - ....

Groetjes,
    Hanna

19. truus1980

truus1980 VIP lid

26 sep 2007
    6.259
    2
    36
    Bij Emmen
    mijn voorkeur donkerblauw.
    Lijkt mij makkelijker te combineren...Ook voor later. Als je weer eens opnieuw wilt behangen.

20. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Ik heb de muren niet geverfd maar behangen. maar heb het behang er horizontaal ingeplakt ipv verticaal. De kleuren zijn: Limegroen en Zeeblauw. En nog een baan met blokken. Krijg er veel reacties op van iedereen en veel complimenten omdat horizontaal plakken niet veel voorkomt ;) Voordeel van horizontaal plakken is je ziet de aanzetranden niet van het behang het is net alsof het geverfd is.

Deel Deze Pagina