Juffencadeau?

Discussion in 'Mama en gezin' started by Baileyy, Jan 4, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

Feb 12, 2012
    5,629
    1,443
    113
    Even jullie meningen en ervaringen vragen hoor..
    Bij ons is er in de groepsapp van de klas een relletje ontstaan over een juffencadeau. De klassenmoeder is gestopt. Maar ze lag toch ook al niet goed in de groep, dus ieder idee werd afgeschoten.. Ook wel weer sneu.

Wat is bij jullie normaal/gebruikelijk met juffendag? Een zelfgemaakt cadeau en iets erbij qua cadeautje? En in welke prijscategorie dan?

Wat wordt er geknutseld en gegeven met juffendag?
    En is het dan de bedoeling dat ieder kind zelf ook nog een kleinigheid geeft?

Het idee was nu een high tea bon. En iets van tekeningen aan een vlaggenlijn. Maar dat werd afgeschoten. Want te duur, want teveel. Want knutselen is niet leuk. Want vlaggetjes zijn stom. Want wat als de juf niet van thee houdt... pfff
    Eigenlijk denk ik dat gezien de sfeer alles zou worden afgeschoten.
    Dus ik ben benieuwd hoe dat bij jullie klassen gaat en ook om ideetjes om te doen.

2. Zonnestralen

Zonnestralen VIP lid

Apr 22, 2017
    12,608
    8,359
    113
    Female
    Ik vind het veel leuker om zelf met mijn kind een cadeau te regelen. Hoeveel energie en geld daarin gaat hangt wel een beetje af van hoe hoog we de juffen hebben zitten. Dat kan in iets kleins zitten als verschillende verpakking waarbij de hartjes voor de favoriet zijn. Maar het zelf verzinnen en uitwerken is denk ik wel het leukste. Daarbij heb ik zelf niks tegen degene die een cadeau vanuit alle kinderen en ouders wil verzinnen. Maar wat de leraren van dat jaar betekend hebben kan denk ik ook erg persoonlijk zijn.

Baileyy likes this.
  3. Anna009

Anna009 VIP lid

May 30, 2008
    9,867
    5,139
    113
    Home
    M'n kinderen vinden het leuk om zelf iets te geven
    Ik doe niet mee aan die gezamenlijke cadeaus

Baileyy likes this.
  4. smax

smax Fanatiek lid

Feb 15, 2018
    1,955
    1,042
    113
    Female
    Hier mag je zelf inleggen voor een gezamenlijk cadeau als je dat wilt. Doet bijna iedereen.
    Daarnaast maken ze hier vaak een tekening/knutsel voor de juf, nemen ze plantje mee.

Zo krijgt juf een paar cadeaus die de klassenmoeders kopen (juf geeft verlanglijstje door). Dat werkt altijd wel goed, want dan krijgen ze ook iets wat ze echt leuk vinden.

Baileyy likes this.
  5. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,137
    8,869
    113
    Hier vaak (ook) iets gezamenlijks. Meestal 1 euro per leerkracht. Een deel van de ouders/kinderen doet daarnaast zelf ook nog wat.

Baileyy likes this.
  6. marloes80

marloes80 VIP lid

Aug 6, 2006
    22,024
    901
    113
    Hier wordt het ook door de klassenouders geregeld en de inleg varieert tussen de één en vijf euro. Meestal dan ook nog een tekening inleveren en dan maken zij er iets moois van.
    High tea ook al een keer gedaan, was super leuk.

jammer dat jullie klassenmoeder zich zo voelde, dat ze besloten heeft om te stoppen.

Baileyy likes this.
  7. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,312
    10,280
    113
    Wij hebben tot nu toe afgesproken dat iedereen een bloem mee neemt. Ze kreeg een bloemist de tuin tot een of andere tropische bloem. Was super leuk.

Ieder persoon besluit dan zelf of ze er nog wat bij geven.

Bij een vriendin hebben ze met de klas iets plaatselijke gehaald, ondersteunen ze gelijk de woonplaats.

Pakket van de zuivelhoeve
    Pakket thee/koffie van de theewinkel.

Betreft thee of koffie meestal weten de kinderen wel of de juf thee of koffie drinkt.

Zelf vinden wij het ook leuk om zelf dingen te maken en te bedenken. Dit kan dan ook prima met de combinatie zelf een bloem met kaartje meegeven. 1 ouder neemt dan een vaas of emmertje mee.

Iedereen bepaald dan zelf het budget.

Baileyy likes this.
  8. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    Hier was het altijd een gezamenlijk kado uit de lief-en leedpot. Deed ik als klassenouder ook geen mededeling vooraf over; samen met de andere klassenouder bepaalden wij dat gewoon en appten we dat als kennisgeving. Punt. Geen gezeik geen gedoe. Wat kinderen dan nog zelf geven is aan de kids en hun ouders zelf. Daar bemoeiden we ons niet meer mee (was in groep 8 zo). In groep 1/2 hadden we bijvoorbeeld een thema: vanuit de lief- en leedpot bijvoorbeeld een bon voor de Intratuin (juf had net een nieuw huis toen) en dan gaven we als tip dat alle kids zelf nog iets gaven in het thema 'tuin'. Ook een keer met koken gedaan en met badderen. Maar mijn ervaring was dat de energie van de kinderen voor het juffencadeau zakte naarmate ze ouder werden hoor... dus in groep 8 gewoon lekker een dinerbon gegeven (dat waren nog eens tijden dat je uit eten kon.... ;))

Baileyy likes this.
  9. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    Om welke groep gaat dit?

10. Baileyy

Baileyy VIP lid

Feb 12, 2012
    5,629
    1,443
    113
    Ook niet de knutseldingen?

11. Baileyy

Baileyy VIP lid

Feb 12, 2012
    5,629
    1,443
    113
    Groep 1/2

12. Baileyy

Baileyy VIP lid

Feb 12, 2012
    5,629
    1,443
    113
    Ja precies. Ik denk dat die klassenmoeder teveel wilden overleggen enzo. Tja toen ging het alle kanten op. Wel jammer dat ze gestopt is hierom.
    Leuk idee om iets in een thema te doen
    Werd er dan niks verder geknutseld als gezamenlijk iets?

13. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    Soms maakten kinderen zelf iets, maar niet gezamenlijk. We hebben een keer voor een juf een kookboek gemaakt: alle kids hun favo recept ingeleverd (geschreven, geplakt, dat soort dingen) en die hebben we gebundeld in een multomap. Maar niet gezamenlijk knutselen. Levert m.i. alleen maar gedoe op. Gewoon als klassenmoeder beslissen wat kado wordt en niet in de groep gooien. Zoveel mensen zoveel meningen ;)

14. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    Dan zou ik als klassenmoeder bepalen wat het kado wordt, dat betalen uit de lief en leedpot, dat kado in de app groep gooien en kijken of je daar een thema aan kan hangen (eten, beauty, tuin, huis, wat de juf leuk vindt) en dan iedereen zelf laten uitmaken of ze er nog iets bijgeven/maken.

Wat ook vaak gebeurde was een mooie vaas neerzetten en dat iedereen daar dan inderdaad een bloem in deed. Ik weet niet wat het budget is, maar een bloem is voor iedereen wel te betalen, anders krijg je misschien weer scheve gezichten dat de 1 een kaart schrijft en de ander een rituals pakket geeft... ;)

Daarnaast vraag ik me af of de juf echt zit te wachten op dertig kleine prutkadootjes hoor

Baileyy likes this.
  15. Baileyy

Baileyy VIP lid

Feb 12, 2012
    5,629
    1,443
    113
    Haha nou dat vraag ik me ook altijd af ja. Dan beter 1 geknutseld iets. Maar ik vraag me hetzelfde af bij ieder jaar weer theemokken ofzo of chocolade.. Maar goed, ik ben geen juf ;)

16. Adje

Adje VIP lid

Aug 21, 2015
    16,269
    25,737
    113
    Bij ons wordt dat echt niet overlegd hoor. Lijkt mij dat het daar al mis gaat. De klassenmoeders beheren een klassenpot en zij kopen daar de cadeautjes uit. Wat een gedoe als je dat ook nog eens met alle ouders moet gaan overleggen...
    Als er nu zo’n gedoe over is, zou ik gewoon aangeven dat je zelf een aardigheidje regelt (en dat ze het allemaal maar zelf moeten uitzoeken zou ik dan voor me houden, maar wel denken :roflmao:)

poema likes this.
  17. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    hier ook zo - dan hebben de kinderen die niet willen knutselen ook meegedaan en wie wil kan nog knutselen.
    High tea bon - tijdschriften bon - bloemenbon - zoiets..

18. poema

poema Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    4,036
    453
    83
    Female
    Klopt, daarom een bon voor iets leuks: relaxen, uit eten, rituals, bijenkorf... Kunnen ze lekker zelf doen wat ze willen. Al die verschillende mokken in de kast lijkt mij echt de hel hahahahaha

Baileyy likes this.
  19. Baileyy

Baileyy VIP lid

Feb 12, 2012
    5,629
    1,443
    113
    Pff ja moet er niet aan denken hahahaha

poema likes this.
  20. Indiana

Indiana Fanatiek lid

May 3, 2015
    1,180
    1,365
    113
    Female
    Flevoland
    Wat naar hoe dat gaat dan zeg, ga ervan uit dat die moeder ook maar haar best doet?! Kinderachtig gedoe en dan ben je volwassenen met zn allen in zo'n app...

Toevallig zelf ook klassenmoeder dit jaar, wij hebben geen pot waar op voorhand al geld in zit. We gaan een app sturen en iedereen is vrij om te geven wat hij wilt, afhankelijk van wat er dan binnen komt gaan we een cadeautje aanschaffen.

Share This Page