Tot nu toe heb ik naar allerlei douwagen gekeken en er is maar 1 die bij ons past (ivm kleine lift). nu zit ik opeens te denken of een fietskar misschien ook een optie is. Wie heeft er ervaring mee en is het fijn voor een baby en een dreumes? heet gaat mij vooral om boodschappen doen een naar de stad kunnen.
Nee zou geen fietskar doen. Een baby en een dreumes in een bak achter je fiets die je niet kunt zien vind ik doodeng.
Ik heb er ook over na zitten denken maar mij lijkt het vooral lastig als je dan eenmaal bij de winkel bent. Allebei de kids in een winkel karretje ofzo? En hoe zou ik dat moeten doen met shoppen? Het lijkt me vooral handig om van a naar b te komen, dus visitie en kdv. Maar verder niet echt. En dan boodschappen doen... Hier kan ik lopent naar de winkel, dus daarom gaan wij voor een duo wagen. (phil en teds)
Een fietskar is handig omdat je meteen met de kleine kan gaan fietsen. En je kan het ding zo van je fiets afhalen en gebruiken als wandelwagen. Al zal de kwaliteit van de wagen het natuurlijk niet halen bij een 'echte' wagen.... En of je er veel boodschappen in kwijt kunt.... Succes met je keuze.
duowagen ideaal als je oudste nog een dutje doet, je rustig boodschappen wilt doen, oudste nog niet lange afstanden kan lopen ik heb een phil and teds vibe, voordeel vind ik van deze dat het gewoon een enkele wagen is in principe. vooral in het begin erg handig omdat ik dan niet heel de dag binnen hoef te zitten, zoon deed smiddags dan nog een dutje maar jon dat lekke rin de wagen doen...en dan kon ik toch de deur uit. nu zit de jongste voor, en gaat de oudste heel af en toe rusten en beneden zitten... Als ik alleen boodschappen moet doen bijv ook erg fijn dat hij dan even vast kan.
Een fietskar is heel handig mits je he ook makkelijk kunt afkoppelen en er een wagen van kunt maken. De onze heel veel gebruikt op die manier. En je kunt er ook heel veel boodschappen in kwijt. Maar ik vind het voor een heel kleintje tot een maand of 4 niet geschikt en qua comfort haalt het het niet bij een kinderwagenbak. De kleine moet in een hangmatje liggen i.p.v. in een plattebak. In een maxi cosi kan ook nog, is ook niet heel geschikt voor langdurig gebruik en er kan geen ander kind meer naast. Kortom zou gewoon gaan voor een duo wagen naast elkaar, want achter elkaar rijdt voor geen meter.
Wij hebben een phil and teds gekocht op marktplaats, voor als de tweede er is. We hebben nu een eenpersoonsfietskar, maar gaan een tweepersoons kopen. De tweepersoons past niet door een normale deur. Ook kun je er niet echt mee winkelen. Onze eenpersoonsfietskar past al amper door de paden van winkels. Dus de fietskar is straks vooral om naar de markt te gaan en als ik op de fiets op visite ga. Als ik echt wil winkelen neem ik de phil and teds mee in de bus. Een fietskar kun je niet vanaf de geboorte gebruiken volgens mij. De baby ligt ook echt niet plat in de hangmat. Bij de eerste hadden we de kar vanaf 3,5 a 4 maanden.
heel erg bedankt voor jullie reacties. Zo te zien is een duowagen veel handiger voor mij (boodschappen doen en even naar de stad, en daar winkels in en uit). Helaas past zelfs Phil en teds vibe niet in onze lift, dus het moet phil&teds dot worden - die is niet op de mp te krijgen (nieuw model). Maar goed, dan moet het maar zo. Nogmaals bedankt voor jullie ervaringen.
Hangt geheel af van het model/merk dat je hebt. Onze burley past door normale deuren en ik kan er in alle winkels prima mee uit de voeten. Ok ik moet wel de rolstoel/kinderwagenkassa hebben, maar die heb ik met de kinderwagen ook gewoon nodig.
Ik weet dat er smallere tweepersoonskarren zijn. Maar wij wilden hetzelfde merk als onze eenpersoons, zodat de accessoires er in zouden passen en we niet nog een keer geld hoefden uit te geven aan dure accessoires.
Nou dat ben ik echt niet met jou eens hoor. Ik stuur mijn duowagen met 1 hand en kom overal tussen door. Ik vind hem juist heerlijk rijden.
ja ik rij ook met 1 hand, maar mijn kids zitten soort van onder elkaar+ tis een driewieler...heb wel es een duo achte relkaar geduwd en dat vond ik erg zwaar! ikzelf ben ook maar 1.60 en 50 kg dus kun je nagaan hoe licht het zal rijden...en natuurlijk hoe zwaarder de kids worden dan wordt het duwen natuurlijk wel wat zwaarder, maar wat wil je met 20kg aan kids hahaha