Wie o wie heeft de gouden tip? Sinds de kleine man op zijn buik slaapt wordt hij standaard elke ochtend een uur te vroeg wakker omdat alles nat is. Hij draagt de 4+ luiers baby dry en is 80 cm en bijna 12 kilo (bijna 10 maanden). Zolang hij op zijn rug ligt gaat het goed, maar als hij op zijn buik slaapt lijkt het wel alsof alle urine eruit geperst wordt. Moet ik dan al naar maat 5? Te groot is ook niet goed en 4+ gaat tot 20 kilo. Maar het is wel lastig, niet zozeer alles wassen, maar wel dat hij daardoor niet zijn volledige slaap pakt en dan uit zijn doen is. Iemand ervaring mee?
Mijn zoontje is nog geen 11 kg ( bijna 2 jaar oud wat een verschil tussen onze kindjes!) en draagt s nachts al maaaaaaanden een luier maat 5. Van kruitvat. Overdag gewoon 4plus. Maar dat is s nachts idd niet voldoende
Dan gaan we voor 's nachts eerst maar eens maat 5 proberen. Luier omdraaien vind ik nog lastig aangezien hij volgens mij pas 's ochtends op zijn buik draait dus eerst de voorkant volplast en dan omdraait....
Idd, gewoon een grotere maat voor de nacht gebruiken. Dat deed ik ook altijd. Zodra ze een keer doorlekte 's nachts, nam ik een grotere maat... Als ik ergens een hekel aan heb is het midden in de nacht een bed verschonen... 'S nachts wil ik graag slapen... Ik heb nooit zo'n vertrouwen in die kilo aanduiding gehad, dat zegt over het algemeen namelijk helemaal niks over hoeveel een kind plast.
Mijn dochter is kleiner en lichter maar heeft wel al maat 5 aan. Ze ligt soms op haar rug soms op buik maar beide keren droog. Ik heb trouwens ook wel eens ergens gehoord dat je het dingetje op een bepaalde manier in de luier moet doen sorry weet niet of dit klopt want ik heb een meisje maar misschien snap je wat ik bedoel..
Hihi, ja het piemeltje moet in de luier en niet langs het randje erlangs want dan blijft de luier droog Kraamweek leer je dat vanzelf, 's nachts! ( Overigens weet ik dit bij volwassen mannen in de zorg wel, maar bij hele kleine pasgeboren piemeltjes vergeet je het dan ineens )
heb dit ook met mijn dochter. had van alles geprobeerd tot mijn moeder met de gouden tip kwam: twee luiers over elkaar. en zij is ook buikslaper. gaat nu af en toe nog mis maar meestal houd dit de hele nacht. ze heeft er ook geen last van dat dit over elkaar zit. moeten wel goed zitten
Mijn zoon had dit ook heel erg, hij heeft nu altijd in de nacht een grotere maat luier en sindsdien gaat het zonder lekken!
Luier achterste voren hielp hier niet, grotere maat voor 's nachts wel. Tip: als je 2 luiers over elkaar doet, haak dan met een schaar in de binnenste, zodat de plastic laag doorlaat naar de 2e luier.