manduca of ergo baby

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Patty82, 3 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patty82

Patty82 Bekend lid

8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    Ik ben op zoek naar een babydrager, maar er zijn er zoveel :(
    Nu heb ik mijn keus weten te beperken tot de manduca/ ergo baby maar ben benieuwd naar de ervaringen.

Ik wil de drager aanschaffen voor mijn dochtertje van 5 weken.

Nu zag ik dat ik bij de ergo baby de speciale insert moet kopen, maar vroeg me af of dit ook bij de manduca moet. Zag namelijk op youtube dat ze deze insert ook gebruiken bij de manduca voor kleinere baby's.

Verder wil ik natuurlijk het gebruikersgemak weten, zit hij prettig, is het makkelijk aandoen etc. En hoe zit het met de ondersteuning van de rug. De ergo baby lijkt me bij het rug gedeelte wat steviger of is dit maar schijn. Nou dames deel jullie ervaringen.

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Wij hebben een manduca en zijn erg tevreden! Dochter is nu 16 maanden en ruim 12 kilo en dragen haar nog dagelijks ( op de rug )

In de manduca zit een baby insert, die zit opgerold in het zitje en zet je met 2 drukknoopjes vast. Het enigste nadeel wat ik van de manduca weet, is dat sommige mensen rond de 4-5 maanden een periode hebben dat kindje niet meer in de babyinsert hoeft, maar nog niet goed in de manduca zelf past. Maar dat lijkt me eigenlijk niet opwegen tegen die grote, warme babyinsert van de ergo.

Aanvulling;

Verder wil ik natuurlijk het gebruikersgemak weten, zit hij prettig, Ja, zowel voor ouder als kind is hij de fijnste die wij getest hebben van de bondolino, boba, beco, en manduca.
    is het makkelijk aandoen, Ja, vooral met rugdragen. Met buikdragen moet je achter je nek het gespje even dichtdoen, maar dat doen wij nooit omdat dochter al 9 maanden was geweest toen we de manduca kochten. Hij is makkelijk en snel te verstellen maar je moet wel even de goede instellingen vinden dat scheelt veel op gebruiksgemak.
    En hoe zit het met de ondersteuning van de rug. De ergo baby lijkt me bij het rug gedeelte wat steviger of is dit maar schijn. Het rugpand van de manduca kan je groter en kleiner maken, dit is met oog op de toekomst juist heel fijn. Eigenlijk zijn de meeste SSC's hetzelfde qua steun, meestal gemaakt van 2 lagen stof.

3. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Hier nog een Manduca-fan! Ik vond voor hele kleine kindjes, pasgeborenen zeg maar, de babyinsert nog te ruim, echt goede ondersteuning is er dan nog niet. Ik gebruikte dan een geweven of rekbare draagdoek en ben de Manduca pas met een week of 11 echt gaan gebruiken. Maar ja, daar staat tegenover dat mijn dochter van ruim twee (maat 86) er ook nog steeds in kan.

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier de Manduca gehad maar weer verkocht. Dochter vanaf 6 weken er in gedragen.
    Ik vond het nadeel het klipje tussen je schouderbladen dicht doen, dat kreeg ik slecht voor elkaar in mn eentje en vooral met een brullend kindje. Maar ik had het model van 2010, volgens mij zit in het model van nu de klipjes meer aan de zijkanten.
    En nog een nadeel, mijn man is een stuk breder dan mij en moesten 'm steeds verstellen en hij moet wel precies goed zitten wil het lekker dragen.

Hier ga ik nu voor een draagdoek en Bondolino.

5. Sweepy

Sweepy Bekend lid

15 okt 2008
    934
    0
    16
    Noord Brabant
    Wij hebben 2 manducas die we nog steeds regelmatig gebruiken.
    Ik heb ze pas later gekocht dus geen idee bij kleine baby's. Dat hoop ik dit jaar uit te vinden.
    Een aantal vrienden hebben ook een manduca en vinden het ideaal voor de kleine baby. Persoonlijk vind ik het verstellen nogal meevalen.
    Het is hoe dan ook gemakkelijker dan een draagdoek vind ik.

6. Momae

Momae Actief lid

26 sep 2008
    411
    0
    0
    Wijchen
    Het is zo verschillend per persoon! Wij hebben een ergo waar ik met veel plezier mee draag. Daar heb je bij baby's inderdaad een insert voor nodig. De manduca heb ik uitgeprobeerd, maar zat toch minder lekker.
    Als ik jou was zou ik beide dragers proberen te lenen. Bij babybij is dat bijvoorbeeld mogelijk. Dan kan je zelf uittesten wat voor jou/jullie het fijnst werkt.

7. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Hier een manduca. Bevalt erg goed, droeg (wil nu niet meer met mijn bolle buik) voornamelijk op de buik met de banden gekruist. Het instellen vond ik heel erg meevallen, als je eenmaal weet aan welke bandjes je moet trekken is het zo voor elkaar. Het rugpand is te verstellen zodat je hem lang door kunt blijven dragen, ook bij lange kindjes.
    Ik ben van plan om hem straks ook weer voor de buikbaby te gebruiken, heb ook een draagdoek, maar vind zelf de manduca wat makkelijker (ben niet zo'n ster in het knopen).

8. Patty82

Patty82 Bekend lid

8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    Bedankt dames!

Hmm nu twijfel ik toch weer. Manduca komt zeker voor in mijn rijtje maar ik heb de bondolino er toch maar weer aan toegevoegd en de ergo eraf gehaald. Het wordt dus of een manduca of een bondolino. Zucht, het is zo lastig. Ik ga de doeken toch maar even lenen bij de doekenbieb.

9. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Is denk ik inderdaad verstandig, dan kun je ze gewoon uitproberen. Hier ook tussen die twee getwijfeld, maar manlief gaf de doorslag, die vond het maar niets dat je bij de Bondolino toch nog wat moest knopen, zag dat niet zitten. Aangezien we hem beiden wilden gebruiken was de keus dus daarna snel gemaakt. Mocht je overigens in de buurt van Duitsland wonen, vaak zijn ze daar een stuk goedkoper. Ik meen dat ik voor mijn Manduca (nieuw, wel het oudere model) 79 euro heb betaald.

10. Marlett

Marlett Fanatiek lid

13 jun 2009
    1.276
    10
    0
    Als je allebei de drager wilt gaan gebruiken en veel verschilt in omvang, is de Bondolino handiger in gebruik. Overigens valt het mee met het knopen. Je legt maar één knoop; als je kan veters strikken, kun je dit ook. ;)

Op YouTube kun je veel filmpjes vinden: bondolino - YouTube.

11. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hij lijkt mij idd ook erg simpel en hier idd een groot breedte verschil haha.
    Manduca is vast net zoveel werk, of net zo weinig ;)

12. Patty82

Patty82 Bekend lid

8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    hmm nog een vraagje dames.

Zag net op youtube dat er verschil zit in hoe de baby in de drager zit en dan vooral bij newborn.
    Bij de bondolino zit de baby met de voetjes naar binnen. Deze komen niet uit de draagzak en komen onder de billetjes terwijl bij de manduca de beentjes gespreid worden. De beentjes komen uit de draagzak. Nu lijkt mij de manier van de bondolino wat natuurlijker en daarom veiliger voor de heupjes dan bij de manduca.

Pff iemand idee of dit verschil nog iets uitmaakt.

13. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Beiden zijn ergonomisch "goedgekeurd" maar ik vind het zitvlak van de bondolino ook wel heel breed om te spreiden dat kon hier pas met 3 maanden. Bij de manduca komt het kindje als het goed is een stuk hoger te zitten met dat babygedeelte dus dat scheelt ook in houding geloof ik.

Deel Deze Pagina