Zoals het topic al zegt, weet dat er al tig topics zijn maar dit maakt het toch wel wat meer overzichtelijk Het gaat hier vooral om het begin lopen, waar ze nog wat help en steun nodig hebben dmv een hand of en wagentje. Alle babies zijn heel erg individueel en iedereen doet alles zijn eigen manier en snelheid. Maar ben toch wel iets nieuwschierig, las ergens dat iemand zei dat hun baby al met 6 maanden liep. Nou niet die van mij in ieder geval Voeg graag toe, hoe het begon en hoe je het wel of niet gestumileerd hebt?
Dame trok zich met 7,5 maand voor het eerst op aan mijn benen. Week of 2 á 3 later liep ze langs de tafel dus ik heb in de poll gekozen voor 8 maanden. Vanaf 9 maanden af en toe een stapje los maar pas vanaf 13,5 maand loopt ze echt verder dan 3 stappen per keer. Maar liep wel gelijk van het ene op het andere moment ook ver en veel. Binnen 2 dagen was het kruipen ook echt verleden tijd. Ik heb niet gestimuleerd tot lopen. We hadden geen loopauto oid, wel een loopkarretje waar ze achter kon lopen en dit deed ze wel een paar stapjes maar ze vond het leuker om ervoor te zitten en ermee te spelen. Ik werd rond de 12/13 maanden wel wat ongeduldig omdat ze al zo lang kon staan (ook los staan vanaf 9 maanden) en af en toe stapjes deed mja afdwingen kun je het niet dus maar afgewacht en niet extra geoefend. Wel enthousiast gereageerd als ze een stap deed.
Toen mijn dochter met 9 maanden echt zelf overeind ging zitten trok ze zich meteen op haar knietjes overeind in de box. Met 10 a 11 maanden kon ze zich volledig overeind trekken en stapte ze overal langs. Een week voor haar 1e verjaardag zette ze haar 1e stapjes los en ze was nog geen 13 maanden toen ze gewoon volledig los kon lopen zonder te vallen of wat dan ook. Ik heb haar alleen maar aangemoedigd en enthousiaste kreten eruit gegooid als ze iets deed, maar ik ben nooit echt met haar gaan oefenen omdat ze het uit zichzelf al vrij vroeg probeerde. Te vroeg is ook niet goed en ik ben van mening dat ze hun hele leven nog kunnen lopen, dus ik heb het gewoon rustig aangekeken. Ze had hier wel een loopkar, waar ze niet zoveel inzat omdat het anders slecht voor de heupen is, en een kar waar ze achter kon lopen, maar toen ze die ontdekte kon ze eigenlijk al zelf lopen haha!
vanaf 9 maanden zette mijn zoontje stapjes langs de box, bank ed.. nu met 18 maanden loopt hij 'pas' net los..
Met 7 maanden trok ze zich op, met 9 maandem stapte ze overal langs en aan de hand/achter loopkar. Met 11 maanden liep ze echt. En wilde ook niet meer anders eigenlijk nooit hoeven stimuleren. En aanmoedigen doen we eigenlijk sowieso weinig.
7,5 maand vanuit het niets in twee dagen leren zitten, zelf gaan staan en stappen aan de hand.. Met 9 maanden echt los lopen. Middelste was zo'n 1,5 maand 'later' met aan de hand lopen en 13,5 maand met echt zelf lopen. Alletwee de keren kids zelf het tempo laten bepalen en daarin mee gegaan. Niet echt extra stimuleren of iets.
heb de poll niet in kunnen vullen, want mn zoontje liep met hulp toen hij 13 maanden was en achter loopkar met 14 maanden. Los lopen met 18 maanden. Hij heeft veel geoefend met de loopkar en bij ons eerst met 2 handen vast, daarna met 1 hand en later met een stokje of knuffel er tussen om hem vertrouwen te geven dat ie echt wel los kon lopen want meer angst van hem dat ie niet los wilde lopen. uiteindelijk dus met 18 maanden.
Met 13 maanden ging ie staan en hij deed van de week de eerste stapjes los, hij had een kussen van de grond gepakt en stapte daar de kamer mee door....maar prefereert nog de knieën Hij kan het dus wel en loopt aan de hand goed dus ook een kwestie van niet durven denk ik en op z'n knieën gaat ie ook hard...we hebben het ook wel geprobeerd met een knuffel of een blokje maar daar trapt ie niet in. Hij loopt wanneer hij dat wil en niet wanneer wij dat willen.
Sinds 3 weken geleden begon hij zich ineens op te trekken. En sinds 2 weken zet hij ook wat stapjes (een stukje om de tafel of in de box). Stimuleren..... hij doet zijn eigen ding. Misschien komt het door het spelen bij de kdv. Krijg al vaak te horen; hij moet eerst kruipen. Maat het eerste wat hij doet wanneer ik hem op de grond zet is naar een plekje kruipen waar hij zich kan optrekken. En sinds een paar weken dus ook kleine stapjes zetten. Ben heel benieuwd wanneer hij los gaat lopen. 1 van zijn neven liep los met 8 maanden .
Met 7 maanden ging ze staan en liep ze meteen langs meubels. Echt zonder steun lopen deed ze 'pas' met 12 maanden, dus ze heeft 5 maanden flink geoefend met steun Niks gestimuleerd overigens, ze deed 't echt zelf, was als baby enorm fysiek gericht, dus erg bezig met rollen, kruipen, staan, lopen... Papa liep met 9 maanden goed los, dus ze heeft het niet van een vreemde
Begin van de 6 mnd trok ze zichzelf op en eind vd maand liep ze langs tafel, achter karretje etc. Met 11"mnd liep ze los.
1 trok zich met 5,5 maand op en liep met 6 maanden overal langs en met 9 maanden los. 2 deed alles 1 week eerder
We hadden hier een loopkar maar we hebben verder nooit gestimuleerd. Dus niet steeds mee aan de hand lopen enz. Met 13 maanden liep ze.
Met bijna 8 maanden ging hij staan en lopen in de box en langs de meubels. Met 10 maanden ging hij kruipen en met zijn verjaardag liep hij de straat uit (los) Dochter liep op haar verjaardag achter een blokkenkar en 1,5 maand later los (13,5 maand). Vanaf een maand of 10 liep zij langs de meubels maar niet erg veel.
Eerdere pogingen tot lopen al op eerdere leeftijd, ook een paar keer flink gevallen op de plavuizen.... Maar echt los lopen deed mijn dochter op 13 maanden en 3 weken, en toen was het gedaan met de rust
Toen pas Ik vond het 'druk' worden toen ze gingen staan! Opeens kunnen ze 'overal' bij en dan kruipen.. razendsnel zijn ze overal en nergens. De tijd dat je ze even op een kleedje op de grond kunt leggen, is snel voorbij!
Met 8 maanden stond hij en stapte hij voorzichtig, met 10 maanden loopt hij super snel overal langs, pakt over en is super handig, aan 1 hand kan hij lopen of achter een karretje zonder elke stap te vallen. Maar los lukt nog niet
Ze ging al vrij vroeg staan en zich optrekken aan de bank en tv meubel, maar ze liep pas echt een paar weken na haar eerste verjaardag!
Ik had iets te rap gestemd Met steun van meubels ging ons zoontje bij 9 maanden langs alles lopen en met 11,5 los/aan de hand. Hij ging eigenlijk eerst los lopen en daarna pas aan de hand.