Dochter slaapt alleen slecht als ik moet werken!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Konijntje1985, 12 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Konijntje1985

    Konijntje1985 Actief lid

    28 feb 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik heb al vele vragen gesteld omtrent het slaapgedrag van mijn dochter. Zij heeft maanden slecht geslapen en met slecht bedoel ik de nacht grotendeels wakker. We hebben van alles geprobeerd en niks hielp totdat ik drie weken geleden vakantie kreeg. Ze heeft de hele vakantie perfect geslapen! Ik dacht dan ook dat we de slaapproblemen hadden gehad, maar nu ben ik woensdag weer begonnen met werken en het is weer mis. Vannacht maar 2,5 uur geslapen. Er zijn twee mogelijke oorzaken:
    - Ik ben erg druk met mijn werk, dus misschien voelt zij mijn onrust aan als ik weer aan het werk ben. Dit dacht ik eerst, maar gisteravond was ik volkomen relaxed en dan gebeurt het ook.
    - De opvang zorgt voor teveel onrust bij haar. Ze gaat op woensdag naar het kdv, dan brengen we haar 's avonds al naar oma want die past de volgende dag op en op vrijdag gaat ze naar de andere oma.

    Het is verder een heel makkelijk, vrolijk, rustig kind dat alles wel goed vindt. Ze is inmiddels 15 maanden. Iemand die dit herkent en/ of tips heeft? Heb natuurlijk in onze hele zoektocht al eens iets gelezen over bach bloesems, maar in dit soort dingen geloof ik niet zo snel. Natuurlijk wil ik alles proberen als het maar helpt.
     
  2. Bloem2310

    Bloem2310 Fanatiek lid

    6 aug 2016
    2.534
    1.885
    113
    Klinkt ook wel heel druk inderdaad, dan weer kdv, dan weer de ene oma, dan weer de andere. En ook weinig regelmaat voor haar en kinderen hebben dat echt nodig om zich goed te voelen.
    Dus het in Bachbloesem gaan zoeken is een beetje het probleem 'negeren'.

    Misschien een oppas aan huis?
     
  3. Selina1984

    Selina1984 Fanatiek lid

    14 mrt 2011
    1.460
    11
    38
    Vrouw
    Slaapt ze de nacht bij oma ook slecht?
     
  4. Adje

    Adje VIP lid

    21 aug 2015
    15.404
    23.915
    113
    Ik denk dat het ook zou kunnen liggen aan te veel soorten opvang. Sommige kindjes kunnen daar niet goed tegen. Je zou kunnen kijken of je een week of 2 even alleen 1 soort opvang kan gebruiken en zien of dat een positief effect heeft. Met het kdv is dat misschien wel te bespreken. Of misschien een oma die meer kan/wil oppassen.

    En ik ben ook benieuwd hoe ze dan bij oma slaapt.
     
  5. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Moet je al vroeg weg naar je werk als zij nog slaapt?
    Als je weggaat zonder haar gedag te zeggen durft ze misschien niet te gaan slapen uit angst dat je ineens vertrokken bent. Dat probleem heb ik tenminste gehad met mijn dochter, ik maak haar nu dus wakker voor ik weg ga en ze slaapt weer prima.
     
  6. Sophie221

    Sophie221 Bekend lid

    11 mei 2015
    608
    374
    63
    Vrouw
    Ik denk een combinatie van verschillende soorten opvang achter elkaar en de 15 maanden sprong.

    Onze dochter is nu 20 maanden en sliep rond de 15 maanden wekenlang heel slecht. Dat is nu bijna weg maar nog wordt ze wel eens huilend wakker snachts.
     
  7. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.082
    5.270
    113
    Het lijkt idd wel dat ze een te wisselemd progamma heeft. Dan heeft ze een drukke dag op het kdv gehad word ze naar oma gebracht is ze weer niet huis en de andere dag naar de andere oma. Dat je vakantie had gaf haar mischien heel veel rust.
     
  8. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.701
    42.532
    113
    Ik denk dat het de onrust in opvang is. Op woensdag de hele dag kdv, woensdagavond naar oma, donderdag bij die oma en dan vrijdag naar de andere oma. Ze krijgt ook weinig tijd om even bij te komen.

    Zeker gezien het feit dat het in de vakantie wel goed ging wijst hier op.
     
  9. Ikdus

    Ikdus VIP lid

    1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    Wat doet ze dan die 5 dagen dat je thuis bent ?
     
  10. Konijntje1985

    Konijntje1985 Actief lid

    28 feb 2013
    201
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties. Voor de vakantie hebben we maanden in een vicieuze cirkel gezeten. In het begin sliep ze bij oma goed en dan daarna bij ons ook weer een paar goede nachten, maar op het laatst ging het daar ook minder. In de vier dagen dat ik vrij was, sliep ze toen ook slecht. Maar zoals ik al aangaf; we zaten op een gegeven moment ook in een vicieuze cirkel. Om dit te voorkomen heb ik vrijdag (na die slechte nacht) zelf ergens anders geslapen. Hele nacht niet gehoord en afgelopen nacht ook niet. Ik ga eerst eens beginnen met op woensdag gewoon thuis slapen.
     

Deel Deze Pagina