hoi men mannetje is gisteren wakker geweest van half 7 sochtends tot 20u savonds hij wou maar niet slapen, af en toe sliep hij een kwartiertje, ik schat dat hij maximaal 3u had geslapen, 10min dan een uurje later een kwartiertje,... maar die 3u is echt maximaal hij had contstant honger, normaal maak ik flesjes van 120ml, dat drinkt hij sinds een week redelijk goed gisteren had ik een flesje van 150 gemaakt maar hij dronk 120ml op. een uur later had hij weer honger en dronk hij weer een beetje zijn dat die regeldagen? dat hij stilaan naar meer voeding per keer gaat vragen? normaal gezien is hij heel rustig, huilt alleen als hij honger heeft of de pamper vol heeft gisteren wou hij niet in het parkje liggen maar bij ons zijn en contstant honger hebben hij slaapt de nachten de laatste dagen wel redelijk goed door, kan het ook daar aan liggen? dat hij overdag gewoon minder slaapt nodig heeft?
ow hij is ook al enkele dagen onrustiger maar gisteren vond ik het extreem qua slapen hij slaapt overdag ook beneden in de living, in de box
Dat klinkt wel als regeldagen, hoewel ik niet weet of je die met flesvoeding ook hebt. Het kan ook een sprongetje zijn, dus dat ie een ontwikkeling doormaakt en daardoor onrustiger is, meer wakker en bij jou wil zijn. Mijn meisje is iets ouder maar heeft ook regelmatig zulke dagen. Ik hanteer zoveel mogelijk een volgorde/ritme van wakker worden, verschonen, eten, knuffelen en spelen en weer naar bed. Op zulke dagen doorlopen we die cyclus gewoon een paar keer vaker. En hazenslaapjes zijn altijd nog beter dan niet slapen. Wat ik ook doe op zulke dagen is kijken of ik de slaap niet wat kan verlengen, hier lukt dat goed in de draagzak of in de auto. Mijn ervaring bij beide dochters is trouwens ze tot ongeveer 3 à 4 weken vanzelf sliepen, ze vielen gewoon weer in slaap na de voeding, maar dat vanaf 4 weken het lastiger werd en ze het in slaap vallen en langer doorslapen een beetje moesten 'leren'. Hier hielp het vaak wel om ze eventjes te laten huilen, hadden ze nodig. Maar goed, daar zijn de meningen nogal over verdeeld. Er zijn ook vele tussenoplossingen, speentje, erbij blijven en over het hoofdje aaien. Succes, je kindje is nog klein, het komt zeker weer goed. Morgen kan het alweer totaal anders zijn!
ja het is een lieverdje, nu is hij ook wakker maar zit gewoon tegen de nijntjes te brabbelen in de box, vermoed ik hij is ook veel veranderd in anderhalve week, hij lacht nu bewust en er komt ook wat geluid uit "aaa" "ooo" en "eeuughr" ook zijn bewegingen zijn aan het veranderen en hij probeert bewust et nijntjesmobiel aan te raken, wat niet lukt want dat hangt net 3cm te hoog gisteren merkte ik ook op dat hij naar de tv aan het kijken was, hij zal once upon a time wel leuk vinden? nou hij veranderd echt veel nu maar ik vind het zielig dat hij zo weinig sliep, dan weet je niet wat doen en hoe entertaint ge een baby de hele dag door? geen idee
Niet te veel entertainen zou ik zeggen. Die kleintjes zijn snel overprikkeld, waardoor in slaap vallen nog lastiger wordt. Heb je een draagdoek/-zak? Ik vind dat wel een uitkomst als het slapen overdag niet wil lukken en ik denk dat dat wel nodig is. Ze valt dan gegarandeerd in slaap!