Hai allemaal, Ik ben op zoek naar ervaringen/advies wat betreft het voedingsschema van mijn zoontje. Hij is tien maanden en hij heeft in z'n hele leven nog geen nacht doorgeslapen.. Ik heb de eerste 6,5 maand borstvoeding gegeven wat op het eind een soort worsteling werd omdat mijn toeschietreflex met een neusspray op gang gebracht moest worden en ik niet genoeg voeding meer had, we zijn toen overgegaan op flesvoeding en dat gaf mijn zoontje veel rust. We zijn toen van heel veel (lees: om de 2uur) nachtvoedingen met eentje blijven zitten.. Mijn zoontje eet overdag yoghurt met een bodempje gemalen fruit (hij wil geen fruithap meer), een half banaantje, de binnenkant van een broodje, een tussendoortje (koekje,cracotte o.i.d) en een avondmaaltijd (verschilt van een paar happen tot een schaaltje vol, ik bied meestal vers aan (rond de 200gr) en soms een potje. Voor hij naar bed gaat krijgt hij een fles tussen 19u en 20u dan komt hij rond 00u nog een keer en om 4u. Overdag eet mijn zoontje de laatste tijd niet zo goed (vooral geen warm eten) omdat hij in een keer vier tandjes erbij krijgt, dus af en toe krijgt hij een fles extra om zo de vaste voeding wat te compenseren.. Op zich stoort het me niet dat hij me wakker maakt en hij drinkt de flessen gewoon leeg (als hij geen trek heeft duwt hij hem weg) dus hij heeft wel honger.. Hij lust overigens geen papflessen dus dat om te verlengen al geprobeerd.. Herkennen jullie iets in mijn verhaal, is het normaal? En dan heb ik nog een vraag wat betreft de overgang naar nutrilon 3, de melk is naar mijn mening dikker dan de nr 2, ik heb weleens ergens gelezen dat het komt omdat het schepje iets groter is, maar hoe zit net met de voedingswaarde.. Overigens ben ik dat langzaam aan het af/opbouwen want toen ik in een keer over ging kreeg mijn zoontje pijn in z'n buik en liet continue scheetjes waardoor het snachts nog meer feest was :/
Als er tandjes aankomen is het normaal dat hij 's nachts wakker wordt denk ik. Ik vind wel dat hij weinig eet momenteel dus is het ook niet zo gek dat hij het 's nachts gaat inhalen. Over de nr 3 is echt onzin. Nr 3 t/m 5 of 6 is echt commercieel gedoe en niet nodig. Dochterlief drinkt nu karnemelk met een scheutje roosvicee (omdat ze zowel melk als karnemelk (nog) niet lust. Overige yoghurt lust ze wel. Als hij geen papflessen lust kan je het misschien in een bordje doen. Hier lust ze ook geen papfles maar wel uit een bordje. Dat geeft een goed bodempje voor de dag. 's Avonds kunnen ze er onrustig van worden. Schema hier overdag ongeveer Ontbijt: bordje pap met wat water Tussendoor: Griekse yoghurt Lunch: 1 - 1,5 boterham met beleg en karnemelk Tussendoor: fruitreepje, of fruit, soepstengel, wat drinken Avondeten: verse avondmaaltijd (geen potjes) met een toetje Naar behoefte 's avonds nog wat drinken uit een tuitbeker Ze drinkt al haar overig drinken uit een rietjesbeker.
We hebben alle soorten pap geprobeerd maar hij lust het echt niet.. Op de pap na eet hij zo ongeveer hetzelfde als jou kleine toch? En ik wil hem graag tot een jaar opvolgmelk geven dus heb de nr drie gekocht omdat die vanaf 10maanden tot een jaar is..
Wat gebeurt er als je hem 's nachts zijn speen geeft als hij wakker wordt? Heeft hij die? Of anders alleen aai over zijn bol, en mogelijk na 5 minuten nog een aai? Mijn dochtertje van 4,5 maand (gecorrigeerd 3 maanden) drinkt namelijk ook een fles op als ik haar die aan het eind van de avond of 's nachts zou geven. Maar dat betekent niet dat ze niet zonder nachtvoeding kan (al zullen de meningen daarover ongetwijfeld verschillen). Als ze wakker wordt is ze met een speentje en een aai ook tevreden (van 20:00 tot 6:30)!
Hoeveel flessen en ml krijgt hij overdag? Misschien krijgt hij overdag te weinig flesvoeding, zodat hij al snel weer honger heeft? Flesvoeding vult nl. erg goed. Wij zijn trouwens ook over op nr. 3, niks mis mee.