Wie heeft er ook zeer lange cycli?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Boeleke82, Jul 5, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Boeleke82

Boeleke82 Niet meer actief

Hallo allemaal,

Ben nog maar net nieuw hier. Ben 27 jaar en we beginnen aan onze 3e ronde. Ik heb echter last van zeer lange cycli... sinds maart gestopt met de pil en nog maar 2 keer mijn MS gekregen...
    1e ronde: 42 dagen, 2e ronde: 56 dagen!! :x
    Kleine waterkansjes dus om zwanger te worden!
    Is het ontpillen? Is er iets ergers aan de hand? 4/8 heb ik een afspraak bij de gynea maar ben een beetje down. Gisteren terrasje gaan doen met vrienden. Allemaal hebben ze een kindje (of 2) of zijn ze zwanger! Ik voelde me het vijfde wiel aan de wagen... Zo jaloers!!!

Wou het ff kwijt!
    Groetjes

2. griekie

griekie Bekend lid

Jan 2, 2009
    579
    1
    0
    Hoi meis,

Nou je bent niet de enige hoor.Ik ben 26 juni 2008 gestopt met de pil.En sindsdien maar 4 keer een menstruatie gehad, eerste cyclus 120 dagen, 52 dagen, 48 dagen 48 dagen en huidige cyclus zit ik al op dag 111 en nog geen menstruatie te bekennen.Heb 3 maanden temperatuur bijgehouden, ovulatietesten gebruikt.We vrijen om de dag eind augustus een afspraak bij gynaecoloog!

3. mammamia

mammamia Niet meer actief

Ik ben in aug. '08 gestopt met de pil en daarna was mijn cyclus erg van slag, eerst 42 dagen, daarna 78 en toen 74. Toen ben ik begonnen met teunisbloempillen om de cyclus normaal te laten verlopen, toen duurde het 39 dagen. Daarna ben ik met etos zwanger worden pillen begonnen en was ik die maand gelijk zwanger. Ik ben nu 9,5 week zwanger! Ik weet niet of het aan die pillen lag, is natuurlijk meer voor nodig;) maar het hielp mij wel enorm om mijn cyclus te verkorten... Misschien ook een tip voor jouw?

Succes!

Ps. Het hoeft dus niks ernstigs te zijn...

4. angilla

angilla Bekend lid

May 16, 2008
    554
    0
    0
    asperen

Hallo Mammamia,

Ik heb exact het zelfde, ik ben vorig jaar oktober gestopt met de pil ik heb nog steeds een onregelmatige cyclus mijn eerste duurde 42 dagen toen 38 ,31 (die heb ik een paar maanden kunnen volhouden. Toen dacht ik even dat ik zwanger was omdat ik 2 weken overtijd was helaas kwam ik gewoon weer in een oude cyclus van 6 weken en de cyclus daarna (en dat is dan alweer vorige week geweest) had ik een cyclus van 5 weken en 2 dagen.

Zelf denk ik dat het bij mij ligt omdat ik een bmi heb van 37 en ik rook.

Ik begin een soort van depresief te worden omdat ik de kracht in mijnzelf niet kan vinden om af te vallen.

Ik ga zeker die pillen proberen

gr angilla

5. mammamia

mammamia Niet meer actief

Hoi Angilla,

Vervelend he zo'n onregelmatige cyclus... Ik was dat dus na een halfjaar zo zat, dat ik maar eens aan die pillen ben begonnen, ik dacht baat het niet dan schaadt het niet... en zie het bewijs:D

Mijn bmi is 20.1 en ik rook niet...

Ik wens je heel veel succes en het is voor een goed doel he, dus misschien dat je daar je motivatie uit kunt halen!

Groetjes, mammamia

6. ruby82

ruby82 Actief lid

Dec 30, 2008
    238
    0
    0
    amsterdam
    hi ik had ook een erg lange cyclus, rond de 50 dagen, slikte een tijdje etos zwanger wroden, geen effect, toen teunisbloemolie erbij, Nu ben ik zwanger en tot mijn verbazing was mijn cyclus na de eerste ronde teunisbloemolie korter dan 4 weken geworden en was ik gelijk zwanger. Baat het niet dan schaadt het niet toch;)

succes!!

7. angilla

angilla Bekend lid

May 16, 2008
    554
    0
    0
    asperen
    He enigste wat ik slik is centrum materna.Ik ben benieuwd wat mijn cyclus deze maan is.

8. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,322
    0
    0
    Limburg, België
    Hoi ik heb ook lange cycli (zie onderschrift)... Ik ben deze maand begonnen met ovutesten, maar heb tot nu toe geen echt donkere streep gehad, enkel zaterdag en zondag iets donkerder dan normaal, dus denk (hoop) dat dat m'n ei was... Opgezwollen buik is ook weeral wat minder!
    Ik neem Omnibionta Pronatal, vooral om mijn lichaam klaar te maken voor een eventuele zwangerschap...
    Ik begrijp je frustratie! Het is zeer vervelend om telkens zo lang te moeten wachten :( Vorige cyclus waren hier sommige dames die alweer een 2de maal ongesteld waren geworden en ik nog niet!!!
    Weet niet echt of het met lichaamsgewicht te maken heeft... Heb BMI 21.

9. angilla

angilla Bekend lid

May 16, 2008
    554
    0
    0
    asperen
    Ik wil zo graag ook ovutesten,maar omdat ik telkens een andere cyclus heb denk ik dat het heel duur gaat worden.Ik ben nu bezig met afvallen en elke avond trainen en hopelijk is het een begin van een betere cyclus als ik afval
    Ik ga nu ook een afspraak maken met mijn huisarts en ik wil toch graag onderzocht worden en iemand die mij helpt met afvallen en het willen stoppen met roken.Ik wil nu gewoon zo graag zwanger worden dat ik er nu echt alles ook aan wil doen.

10. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,322
    0
    0
    Limburg, België
    Dat is alvast een prima ingesteldheid angilla!
    Ik duim mee voor je :)

11. angilla

angilla Bekend lid

May 16, 2008
    554
    0
    0
    asperen
    Dank je, alle steun is mee genomen.

Ik wil graag een club openen voor mensen met een te lange cyclus en mensen die ook weten waarom en of het zelfde hebben mee gemaakt omdat ze bv ook dik waren en zo veel kilo's zijn afgevallen en nu wel op een goede cyclus zitten.

12. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,322
    0
    0
    Limburg, België
    Zou inderdaad wel leuk zijn om zo met mekaar te kunnen kletsen :)
    Dan voelen we ons niet zo alleen... Voor de lange cyclussen dan, want ik mag echt niet meer afvallen van de HA!

13. veertje

veertje Fanatiek lid

Ik had ook steeds een heel erg onregelmatig en ontzettend lang cycles.
    Maar het is toch gelukt om zwanger te worden.
    Had na 13 maanden aankloten en in het ziekenhuis gelopen te hebben besloten om aan de etos zwanger worden te gaan en ja hoor op dag 30 een positieve test :D kon het niet geloven.

Hoop voor jullie allemaal dat jullie snel zwanger zullen zijn..

14. angilla

angilla Bekend lid

May 16, 2008
    554
    0
    0
    asperen
    Mag ik vragen waarom je van de ha niet meer mag afvallen??
    Ik heb trouwens de lange cyclus club geopend dus zullen we vanaf vandaag daar dan lekker verder praten

Ik merk het wel

gr angilla

15. Marleen1979

Marleen1979 VIP lid

Dec 8, 2006
    6,488
    1
    0
    Ik heb ook altijd erg lange cycli. Varierend van 31 tot 68 dagen. Toen ik zwanger wilde worden vreesde ik ook het ergste. Het was allemaal erg frustrerend. Gelukkig ben ik na 10 maanden tot zwanger geraakt en hebben we nu een prachtige zoon! Vaak komt het best goed, dus de moed niet opgeven!

Ik ben trouwens een paar jaar eerder ook een tijdje gestopt met de pil en toen duurde het meer dan een half jaar voordat ik weer ongesteld werd. Het bleef maar uit en toen ben ik naar de huisarts gegaan. Zij gaf me een hormoonkuur en toen is er langzaamaan wel weer wat op gang gekomen.

Na mijn zwangerschap ben ik dus ook niet meer aan de pil gegaan. Blijkbaar raakt mijn lichaam er erg van in de war.

16. guusje99

guusje99 Fanatiek lid

Jul 7, 2009
    1,238
    1
    0
    Financiële dienstverlening
    Noord Brabant
    hoi allemaal,

Ik hoop dat het goed is als ik hier ook een berichtje post. Ben net nieuw hier, en ook eigenlijk met alles. Ik ben 25 en mijn vriend ik willen gaan proberen voor de eerste. Of eigenlijk zijn we al aan het proberen.

Mijn cyclus is totaal niet na te trekken eigenlijk. Als ik de pil gebruik dan is ie natuurlijk heel goed op tijd. Maar natuurlijk komt het soms pas na een half jaar....geen idee, maar hebben dus zon vermoeden dat het wel s lastig kan gaan worden.

Drie weken geleden heb ik de pil vergeten in te nemen, (laatste) en hebben mijn vriend en ik dus onbeschermd seks (22-6)gehad. De week erop was ik steeds in de nacht misselijk enzo en mijn buik rommelt aldoor...afgelopen zaterdag test negatief...maar goed eigenlijk kan het niet eens zijn. Ga toch as zaterdag nog een testje doen omdat ik nog steeds allerlei dingen voel in mn lichaam...ben alleen bang dat dat is omdat ik het zo graag wil!!

Wel heel fijn om te lezen dat er meer zijn van wie de cycli zo raar is, dat stelt dan weer ietsje gerust. Succes allemaal :)

17. Mezelf

Mezelf Actief lid

Dec 6, 2008
    361
    0
    0
    Noord Holland
    Hey meiden,
    Hier nog eentje met een verdomd lange/onregelmatige cyclus. Het duurde eerst vier maanden voordat ik na het stoppen met de pil weer ongesteld werd. En de rest kun je lezen bij m'n onderschrift.
    Deze ronde ben ik fanatiek met ovutestjes aan de gang gegaan. Ik heb er 36! gebruikt en uiteindelijk m'n ei gevonden! Ik was daar zo blij mee! Ik was nl bang dat ik uberhaupt geen eisprong had! Ik heb de testjes van sensitest.nl gebruikt, de dipsticks, niet duur en werkt prima.
    We hebben deze ronde eigenlijk voor het eerst goed/gericht kunnen klussen, dus wie weet... Nog een week wachten, dan kan ik testen.
    Mocht het niet raak zijn, dan denk ik dat ik ook maar eens de Etos Zwanger Worden ga proberen. Ik lees er hier wel goede berichten over. Ik slik nu alleen foliumzuur van Kruidvat.
    Ik overweeg trouwens ook een bezoek aan de huisarts. Maar ik weet nog niet of ik dat ga doen.

Succes allemaal met klussen en wachten...

18. mommy1983

mommy1983 VIP lid

Mar 30, 2009
    12,507
    5
    38
    mijn cyclussen werden steeds langer na het stoppen met de pil. eerst 33 daarna 40 daarna geen menstruatie maar op dag 40 wel een posi ovu test en nu zwanger.

Ik hoop voor jullie dat je ook snel een posi test in handen hebt

19. Ineke1983

Ineke1983 Fanatiek lid

Jan 30, 2009
    3,322
    0
    0
    Limburg, België
    Hoi angilla,
    mijn HA zegt dat het niet goed is om zwanger te worden als je BMI lager is dan 20... Onlangs ben ik ziek geworden (maagzweer) en toen ik enkele kilo's verloren was, zei ze dat dat niet gezond was voor een eventuele zwangerschap...

20. Jorietje

Jorietje Fanatiek lid

Feb 22, 2006
    4,149
    688
    113
    Zuid-Holland
    Hier waren cyclussen varierend van 21 tot 97 dagen...
    Maar toen was ik nog niet aan de Clomid, inmiddels gaat
    het wel beter met mn cyclussen...

Share This Page