Welke zwangerschapstest, wanneer & waarom??

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door driekeerdaan, 26 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. driekeerdaan

driekeerdaan Bekend lid

9 okt 2007
    505
    0
    0
    Misschien is hier al een topic over, maar ik kan het niet vinden... Ds open ik het maar.

Zoals de titel al zegt:

Welke zwangerschapstest gebruiken jullie/hebben jullie gebruikt? Wanneer heb je getest (voor/na NOD?) en waarom heb je deze test gebruikt? En hoe zijn je ervaringen met deze test?

Ben erg beniewd!!

2. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.025
    901
    113
    Ik heb vandaag getest met de digitale test van Clearblue. Was de eerste test en ik ben 5 dagen over tijd (had geen haast)

had zaterdag testjes besteld via de geboortewinkel van testjezelf geloof ik... maar die zaten vandaag nog steeds niet bij de post, dus snel deze gehaald.

Fijn voor de duidelijkheid: zwanger of niet zwanger...

3. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

21 nov 2009
    3.619
    0
    36
    .
    Nederland
    Welke: KV 2v5 en Clearblue digitaal met indicator
    Wanneer: Net voor NOD ivm bloeding
    Waarom: Bij mij nooit vals positief geweest, dus alleen streepje toen ik echt zwanger was. En de digitale gaf zelfs met het lichte streepje al zwanger 1-2 weken aan.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

4. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Welke: One test en clearblue plus.
    Wanneer: 5/6 dagen voor nod, begon met licht streepje eindigde met een knalstreep.
    Waarom: One test: Voor die tijd ook wel is gebruikt altijd negatief geweest omdat ik niet zwanger was ook geen indroog streep, nu ik wel zwanger ben kreeg ik een streepje, Ik vertrouw ze omdat ze de maanden ervoor negatief aan gaven.
    Clearblue plus: Het zelfde verhaal als hier boven.

5. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    sensitest en clearbleu digitaal met indicator
    3 dagen voor nod omdat ik een korte lf heb getest met de sensitest
    en daarna met de clearbleu gewoon omdat ik dat leuk vond:D

o ja en daarna nog wel een stuk of 8x met de sensitest;)

6. Female

Female Niet meer actief

Via een website hier )L10 geloof ik' heb ik vaak testen besteld van matcare en die zijn erg betrouwbaar. Heel goedkoop en super snel in huis.
    Ik kocht meestal 3 midstream testen voor 7,49
    of 3 dipsticks voor 3,49
    (staan allemaal in de webwinkel)

Kruidvat 2 voor 5 zijn ook heel betrouwbaar

7. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    bij alledrie de zwangerschappen de midstream van matcare, duidelijk, niet zo duur. allemaal een dag voor nod getest met avondurine en steeds een vette streep. bij mn tweede zwangerschap nog bij 4,5 week een digitale met indicator ivm bloedverlies (hij gaf nog zwanger 3+ aan, maar helaas toch mk bij ruim 9 wk) bij de derde zaten we in het buitenland, dus toen geen digitale gedaan, was wel leuk geweest...

8. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Hier KV 2v5 gebruikt, gaven altijd negatief, maar toen ik zwanger bleek dus al snel positief. Na tig posi testen nog een CB digi, gewoon voor de leuk ;)
    Heb 4 dagen voor m'n NOD getest (wist niet wanneer m'n NOD was, gezien ik volgens echo's niet eens een eisprong had gehad, ik een kuur provera kreeg en amper sex gehad. Enige reden waarom ik de test deed was omdat ik met clomid zou beginnen, wat niet tijdens een zwangerschap mag, en bleek dat het dus niet meer nodig was)

9. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ik heb alle testen gehaald die er waren! :)
    kon het niet geloven....
    maar was toch echt zwanger!

10. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik heb altijd de kv 2 voor 5 euro gebruikt. deze waren een aantal jaar geleden negatief toen ik niet zwanger was, en toen ik zwanger was van Ties positief 2 dagen na nod.

echter heb ik vorige maand er 2 vals positieve testen mee gehad, dus nu ga ik voor de digitale.

11. driekeerdaan

driekeerdaan Bekend lid

9 okt 2007
    505
    0
    0
    Thanx voor alle antwoorden! Leuk om te lezen, en makkelijk ook! Ik heb zelf al wel een digitale test van CB in huis, maar wil daar niet gelijk mee testen omdat ie best prijzig is... Dus daarom vroeg ik me af of de goedkopere testen ook gewoon goed hun werk doen. Blijkbaar wel dus! ;)

Toen ik onverwacht zwanger bleek van ons dochtertje (nu 2 1/2) had ik een test van predictor gekocht, en die gaf het toen ook heel duidelijk aan. Maar ik lees er hier slechte verhalen over... Misschien morgen dan maar even naar kv. ;)

12. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik lees toch ook wel wisselende verhalen over de kv 2 voor 5?
    ik heb deze nu dus wel in huis, en als ik aan deze twijfel, ga ik wel zo'n digitale halen die gewoon zegt zwanger of niet zwanger...ik hou niet van wazige strepen, maar van duidelijkheid :D

13. Rittjuh

Rittjuh Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.282
    0
    36
    Office Manager
    Rotterdam
    Bij Kassa is een hele tijd geleden een onderzoek gedaan naar 9 testen ofzo. Het huismerk van Kruidvat kwam daar als beste uit. Het was dan niet de test 2 voor 5eu, maar 7,50 per stuk en 2 voor 12eu ofzo. Er was ook een hele onbekende test tussen waarbij zelfs een man zwanger was :p

Wanneer ik zou gaan testen ga ik idd voor de kv en daarna cb voor de zekerheid en om te zien hoelang ik al zwanger ben. Hoop ze volgende maand nodig te hebben, maar dat zou wel snel zijn.

14. driekeerdaan

driekeerdaan Bekend lid

9 okt 2007
    505
    0
    0
  15. Rittjuh

Rittjuh Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.282
    0
    36
    Office Manager
    Rotterdam
    Ja, die is het idd haha. Wel grappig om te zien dat die man zwanger was. Heel apart :p
    Maar ik vond het verder wel nuttig. De test van Etos is 2e geworden, alleen omdat die er minder mooi uitziet dan die van Kruidvat. Heel belangrijk ;)

16. driekeerdaan

driekeerdaan Bekend lid

9 okt 2007
    505
    0
    0
    Haha, ja, was leuk om te zien, ook wel nuttig.

Ik heb vanochtend de CB digitale test gebruikt, die was wel heeeeeeeeeeel hard; NIET zwanger staat er dan opeens... Wel duidelijk, geen gedoe met een vaag streepje wat je denkt te zien omdat je dat zo graag wil, hihi...
    Maar goed, was te verwachten, mijn NOD is ook pas zaterdag, maar kon me niet inhouden omdat ik wel van alles voel... ;)

17. Jimmy100

Jimmy100 Actief lid

8 okt 2010
    294
    0
    0
    Ik heb testen gebruikt van Matcare en ClearBlue digitale met indicator. Matcare omdat ze erg gevoelig zijn, en toen ik daar twee positieve testen mee had, heb ik de CB gedaan.

Ik heb 3 dagen voor NOD getest met Matcare (positief)

matcare waren niet duur en via internet besteld, volgende dag in huis.

18. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

ik vind het voordeel van die digi's dat ik er niet te vroeg mee ga testen! ze hebben meer hcg nodig en zijn zo duur, dat vind ik zonde :D :D

19. Assje

Assje Fanatiek lid

8 okt 2010
    1.440
    1
    0
    Ik heb Kruidvat 2v5 gebruikt en een keertje een digitale Clear Blue zonder indicator.

De KV testen heb ik gekocht omdat die goedkoop zijn en ik zag dat anderen ze veel gebruikten. Mijn ervaringen tot nu toe: in mijn vorige cyclus testte ik negatief, ze bleven echt spierwit, zelfs met intensief turen was er werkelijk niets te zien, ook geen indrooglijntjes of voorgedrukte lijntjes: gewoon NIETS.
    Deze cyclus heb ik 5 positieve testen gehad vanaf 2 dagen voor NOD. Nadat de test 1 maal duidelijker geworden was, is hij daarna 2 maal weer lichter geworden [zie ook mijn fotoalbum]. Ik reken dus op een vroege miskraam.
    Mijn conclusie over de KV testen: ze zijn gevoelig en geven dus bij een hele lage concentratie hCG al een streepje, maar dat zorgt bij mij ook voor verwarring. Toch blijf ik deze gebruiken, puur vanwege de kosten en omdat ik ze gemakkelijk te gebruiken vind. Ik weet dat als er niets is, ze bij mij ook niets weergeven.

De CB digitaal heb ik gekocht nadat ik 3 positieve KV testen gehad had, voor de zekerheid. Deze is minder gevoelig en gaf dus ook 'niet zwanger' aan. Mijn oordeel: volgende keer gebruik ik deze pas als ik een teststreep op de KV test heb die hetzelfde is als de controlestreep. Ik vind ze namelijk veel te duur om zomaar mee te testen.

Deel Deze Pagina