moeilijke vraag

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door ProudMom28, 26 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ProudMom28

ProudMom28 Niet meer actief

Goedemorgen allemaal. Ik heb een vraag, ik heb pcos een hormoonaandoening. Waardoor wij nu onder behandeling zijn. Ik heb dinsdag pregnyl gespoten. Hierdoor heb je hcg. Ik doe testen om te kijken waneer het uit mijn urine is. En ik eventueel hcg voor mijzelf heb :) ik heb een test op de 2e dag van pregnyl gedaan en ook een nu vanmorgen dag 5. Het is grappig, want de testen worden donkerder ipv lichter.. Mogelijk kon ik volgens gyn ook vorige week zaterdag mijn ei gehad hebben.. Tja nu komt de vraag pregnyl halveert toch elke dag? Hoe kunnen de mijnen dan donkerder worden? Ik voeg foto bij hoop dat jullie het kunnen zien

Bekijk bijlage 357144 .

2. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Wat ik heb begrepen van de dames die pregnyl gebruiken is dat het er in golfjes uit komt in je urine dus soms de eerste dagen er een donkere test gevolgd door weer een lichtere.
    Hopelijk test je snel wit dan weet je dat het verdwenen is.

3. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Precies wat paula zegt. Je scheidt pregnyl niet in een rechte lijn uit via je urine. Daar komt bij dat er een moment is dat je testen de hoeveelheid hcg niet goed aankunnen en later een moment waarop ze dat wel kunnen, waardoor je testresultaat fluctueert.

Bij mij zit pregnyl 5000 11 dagen in mijn urine

4. ProudMom28

Thanx meiden! Ik heb nog een vraag :) maar hoe kan dit? Vorige week dinsdag pregnyl gespoten, en omdat ik hety ook interesant vond ovu testjes te doen. Dinsdag geen ei,woensdag geen ei, donderdag niets, en pas vrijdag een redelijk goede streep. net zo als zaterdag. en gisteren knalde hij al behoorlijk. En nu vanmorgen echt een knaller? hoe kan dit nu? 6 dagen na pregnyl? is toch altijd binnen 48 uur? ik ben echt niet zwanger want mijn testjes (dag 7) Zijn echt wit. Mmm wat ben ik ook moeilijk steeds haha. Hoop wederom weer op antwoord.

5. Hooverphonic

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Heb in je andere topic al gereageerd, maar kan weinig voor je betekenen aangezien ik nog nooit een ovutest heb gebruikt. Hopelijk andere mensen wel incl pregnyl

6. ProudMom28

Ja las hem net thanx! Je hebt 100% gelijk. Alleen heb je altijd een paar eigenwijze mensen die wel ovu testen doen. Ik heb ze vorige maand met pregnyl ook gebruikt. En deze klopten precies. Gek genoeg heb ik idd pas vanaf gisteren wat klachtjes zoals ik altijd bij eisprong krijg. Hmmm ik wacht af! Das het beste haha.

7. ProudMom28

8. ProudMom28

9. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    hoeveel pregnyl heb je gespoten? 5000?

Dag 1:5000
    Dag 2:2500
    Dag 3:1250
    Dag 4: 625
    Dag 5: 312.5
    Dag 6: 156.25
    Dag 7: 78.125
    Dag 8: 39.0625
    Dag 9: 19.53125

10. ProudMom28

11. ProudMom28

Dank voor je tabel :)

12. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    dan reageert je test echt nog op de pregnyl.. wat ik wel vind, is dat hij vandaag echt zeer donker is vergeleken met de rest van je testen. Ik hoop voor je dat dat een goed teken is, en je zelf hcg aan t aanmaken bent.

13. ProudMom28

Omdat ik toch al zo lekker aan het testen ben kan ik het niet laten om deze dan ook te plaatsen. Ik zit nu op 8 dagen en 7 uur. Na pregnyl spuit. Vorige maand teste ik niet zwanger nu zwanger 1-2 ik weet ik weet het het blijft te vroeg :) maar kan dit posi zijn? Door mijn eigen hcg? Ik heb wel wat klachtjes oa misselijk en toenemende pijntjes aan mijn (.)(.) maar tegelijk ook wel ongi klachtjes
    De test hieronder

Bekijk bijlage 357690

14. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Ik zeg voorzichtig gefeliciteerd.. clear bleu met indicator heeft wat meer hcg nodig... Ik denk dat dit zeer positief is.. maar houd in je achterhoofd.. dat het nog van de pregnyl kan zijn....maar t lijkt me onwaarschijnlijk..

15. ProudMom28

Aah dankjewel dat is precies wat ik hoop te horen ;) haha. En idd ik moet nog in mijn hoofd houden dat het van de pregnyl kan komen. Maar dacht moet hem hier delen. Eet bijna mijn nagels op haha.

16. Jatobe

Jatobe Fanatiek lid

9 jun 2013
    1.868
    2
    38
    maar als de gewone test met het streepje een streepje geeft, zal deze indicatie ook uitslaan als het nog van de pregnyl is, dus deze test zegt niet meer of minder dan de test met de streepjes. Waarom bel je niet je gyn als je echt antwoord wilt? Kan hij aangeven wanneer je pregnyl er echt uit moet zijn en misschien bloedprikken om te kijken of het stijgt, je hcg.

17. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dit dus.

En de Clearblue met indicator reageert juist goed bij een lage HCG!

Die zonder indicator heeft juist meer HCG nodig.

Houd er dus gewoon rekening mee dat het de Pregnyl is om teleurstellingen te voorkomen.

Over 4 dagen (dan zit je op dag 12) nog eens testen in elk geval en als het dan nog mooi positief is, dan zal ik je voorzichtig gaan feliciteren.

18. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Ja je hebt idd gelijk!

19. Hooverphonic

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    De halfwaardetijd van pregnyl is 33 uur niet 24. Er is een simpele berekening om uit te rekenen waar je kan zitten qua hoeveelheid. In de chemie hebben ze hier een mooie berekening voor

Na 5 * de halfwaardetijd zit je nl altijd op 3% van je starthoeveelheid.
    5 *33= 165 uur en dat is 6,8 dagen, dus grofweg na 7 dagen heb je nog 3% in je bloed. Helaas is dat bij pregnyl nog wel 150 hcg.

Ik hoop voor jou echt dat je eigen hcg rap toeneemt, maar blijf wel nuchter. Je test extreem vroeg ivm pregnyl

20. ProudMom28

Thanx meiden. Ik wacht nu echt gewoon paar daagjes. Hou jullie op de hoogte

Deel Deze Pagina