Hallo, Ik weet dat het niet goed staat maar ik kan om de een of andere reden niks plaatsen bij voeding. Mijn vraag, wat zit er nou precies in babyvoeding? Ik heb 2 weken geprobeerd borstvoeding te geven maar helaas lukte het niet. Nu geef ik mn kindje de fles maar wat krijgt ze nou precies? Natuurlijk kan ik elke woord dat ik niet ken googlen maar veel dingen worden met dure woorden en scheikundig beschreven. Ik zocht wat op en het kwam erop neer dat het een E nummer is.. beangstigt me toch wel.. Alvast bedankt!
Natuurlijk zitten er E nummers in, weet je dat vitamine C bijvoorbeeld E300 is? Maar ze hebben op een fabrieksmatige manier geprobeerd om koemelk zo veel mogelijk op moedermelk te laten lijken en daar is heel wat geknutsel voor nodig. ( Ja, ik heb ook FV gegeven omdat de BV teveel pijn deed, het is de next best thing, na moedermelk of donormelk, je moet toch iets geven... )
Nogmaals natuurlijk weet ik dat maar het moet via via En met je moet toch wat geven, ja doe ik nu ook maar maar wat geef je je kindje precies? Op zich geen rare vraag omdat het het belangrijkste in je leven is toch?
Er staat toch altijd een telefoonnummer op de verpakking als je vragen hebt voor de fabrikant? Geloof mij maar, er zijn miljoenen baby's groot geworden met flesvoeding. Vooral de Nederlandse versie is erg geliefd in de hele wereld. Dat zegt genoeg toch
Gewoon maar vanuit gaan dat het wel goed is omdat iedereen het doet.. Ik vraag gewoon wat er precies in zit en als je daar het antwoord niet op weet waarom reageer je dan?
Welk antwoord verwacht je precies? Dat iemand de gehele "ingrediënten" lijst uitlegt in jip en janneke taal? Dan is het ook handig om te weten welk merk en welke soort je gebruikt want er zitten vast kleine verschillen in per merk. In dit geval hoef ik niet zo te weten wat er in zit en vertrouw ik erop dat de artsen in het ziekenhuis en het consultatiebureau het niet voor niets als voeding aanbevelen. Hier ook bijna geen borstvoeding gegeven.. En ik weet ook niet wat er in mijn borstvoeding zit.. Wellicht nog wel slechter met mijn eetgewoonte
Ik snap je vraag best. Ik schrok me de pletter toen ik las wat er allemaal in zat. Natuurlijk niet giftig maar wel allemaal zwaar bewerkt en daar ben ik zelf niet zo'n fan van. Heb zl een weekje kV moeten geven toen hij 8 weken was en was zo blij weer terug te kunnen op BV. Vanaf 9 maanden heeft hij af en toe een fles kV gehad en kocht dan nannycare dat is van geitenmelk gemaakt. Het smaakte best lekker, zitten beduidend minder ingrediënten in en het ruikt heel fris. Het is wel heel erg duur bijna 40 euro voor een blik van 900 gram. Waarom lukte je BV niet als ik vragen mag?
Je kunt wel zo geërgerd reageren maar jij geeft het.. Dat zul je vast niet doen als je er een slecht gevoel bij hebt. Het is al gezegd, moedermelk wordt geprobeerd na te bootsen. Dat lukt maar gedeeltelijk. Er zitten voedingstoffen in waar je kindje gerust gezond groot op kan worden. Misschien voel je je beter bij biologische zuigelingenvoeding? En als dit antwoord je niet zint kun je denk ik beter zelf alle ingrediënten uitpluizen.
Het is zeker geen rare vraag, hoe bedoel je steeds 'het moet via via?' Wat geef je pressies... Gemodificeerde koemelk. Dit zijn bv de ingrediënten van nutrilon standaard Ik zal eens voor je mee zoeken... Nu ga ik mn serie weer verder kijken maar zo zie je maar dat enge woorden eigenlijk globaal heel normaal ( zout, vitaminen ) zijn en de meesten best onschuldig ( Op die giftige zouten en ontsmettingsmiddelen voor veeteelt na dan, die ook in medicatie gebruikt worden dus uiteindelijk gewoon veilig zijn! ) Gedemineraliseerde wei (MELK), plantaardige oliën (palmolie, koolzaadolie, kokosolie, zonnebloemolie), lactose (MELK), magere MELK, galacto-oligosacharide (MELK), wei-eiwitconcentraat (MELK), fructo-oligosacharide, calciumcarbonaat, VISolie, kaliumchloride, trikaliumcitraat, magnesiumchloride, L-ascorbinezuur, cholinechloride, emulgator (SOJAlecithine), taurine, natrium L-ascorbaat, trinatriumcitraat, ijzersulfaat, DL-α-tocoferylacetaat, zinksulfaat, dinatrium uridine 5'-monofosfaat, cytidine 5-monofosfaat, inositol, adenosine 5-monofosfaat, inosine 5-monofosfaat natrium zout, nicotinamide, L-tryptofaan, guanosine 5-monofosfaat natrium zout, calcium D-pantothenaat, pteroylmonoglutaminezuur, Foliumzuur kopersulfaat, werkt ontsmettend, bloedstelpend en anti-misselijkheid, kort samengevat retinylpalmitaat, VitA DL-α-tocoferol, VitE D-biotine, VITb8 cyanocobalamine, Vit B12 thiaminehydrochloride, VIT B1 cholecalciferol,Vit D3 pyridoxinehydrochloride, Vit B6 mangaansulfaat, een zout kaliumjodide,een zout natriumseleniet, Een zout ( uh, giftig zout ) fytomenadion. Vitamine K, voor bloedstolling
Ik ga het even ergens anders zoeken Best vreemd dat we zomaar voeding geven waar we niks van weten behalve dat het wel goed zal zijn...
Jij gaat er toch ook pas na een paar maanden kV jezelf in verdiepen? Google je je eigen maaltijden ook altijd?
Het is best makkelijk op te zoeken toch? Scroll eens omhoog naar mijn lange post... Dan heb ik dat ook niet voor niets gedaan tijdens greys anatomy kijken!
Je vertrouwd er toch ook op wat je voor jezelf in de supermarkt koopt, kijk maar eens wat er in gewoon brood zit of in beleg. In pindakaas zit ook een hoop meer dan alleen pinda's 😝 Maar ik heb het toen het moest ook gewoon gegeven. Had ik de tijd gehad om er even over na te denken had ik voor nannycare gekozen. Nu moest ik midden in de nacht beginnen met een hele zware ab kuur en hadden ze in het ziekenhuis alleen nutrilon.