hoi mama's ik ben sinds deze week helemaal overgestapt op flesvoeding hiervoor heb ik borstvoeding gegeven. maar nu twijfel ik over iets. op het pak staat 4 flessen van 180\6 dus die geef ik netjes. maar heel soms kom ik uit op 5 flessen en soms ook maar op 3. nu zijn de tijden: 8.00 fles 180/6 10.00 fruit 12.00 brood 13.00 fles 180/6 15.00 liga/lange vinger o.i.d. 17.00 warm eten 19.00 fles 180/6 23.00 fles. 180/6 soms nog in de nacht een fles. maar de fles van 13.00 valt soms weg door zijn slaapjes. maar ook lees ik dat ze 30 schepjes voeding per dag mogen hebben en daar komt hij dus echt niet aan. wat is nu de richtlijn 30 schepjes of 4 flesjes? groetjes wendy
30 schepjes is de richtlijn bij baby's tot 6 maanden voor het maximum wat ze mogen drinken. Daarna krijgen ze minder melk. Zodra ze meer bijvoeding krijgen (voldoende fruit en groente), vervalt al gauw een fles, dus dan zit je op 4 x 180+6. Met een maand of 7/8 vervalt meestal nog een flesje, door het toevoegen van brood en yoghurt. Met een maand of 10 ga je richting de 2 flessen en met een jaar hoeven kindjes nog maar 300 ml zuivel (ongeveer 1 flesje + yoghurt). Gezien je zoontje 8 maanden is, is 3 of 4 flesjes prima. Schema ziet er goed uit. Misschien 's ochtends wat pap in de fles of in een bordje? Niet teveel letten wat er op het pak staat hoor! Volg je kindje! Die fles van 23:00 heeft hij nog nodig? Wat gebeurt er als je hem laat slapen? Misschien heb je iets aan dit schema van het CB? http://www.utrecht.nl/images/Gggd/jgz/consulatiebureaus/Folders/37_Schema_Babyvoeding_0_12_maanden_110823.pdf
emmarijn, als ik hem laat slapen dan komt hij 3 uur. maar ik geef pas enkele dagen fles dus ik ga die van 23.00 langzaam aan weg werken. hij is de borst gewend en dan is het aanleggen maar. nu probeer ik er meer structuur in te brengen.
Maar je kindje is 8 maanden? Heb je wel opvolgmelk? Want daar mag je nl maar max 24 schepjes van geven(aangezien je t over 30 schepjes heb) Die 24/30 is dus de max wat je kindje mag, je ben dus niet verplicht om oveel te geven Ow en als je soms 5 flesswn heb waarmee je dus over de max zit (van opvolgmelk) is t ook niet heel erg hoor, als t maar geen gewoonte word Het minimale wat ze aan melk nodig heben is 500 geloof ik met deze leeftijd en daar kom je dus aan
ja een hele enkele keer zit ik op de 5 nu 1x gebeurd. we zijn nog ons ritme aan het zoeken van flesjes, ik heb altijd op verzoek gevoed en dan is dit zo anders.
Daar heb ik geen ervaring mee, maar als dag zo af en toe eens gwbeurd is t niet erg hoor Dus je doet t prima