Kruidvat standaard voeding naar kruidvat ha voeding

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door A2CA, 26 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. A2CA

A2CA Niet meer actief

Hallo iedereen,

Twee weken geleden ben ik bevallen van een gezonde prachtige dochter, ik ben meteen begonnen met kruidvat standaard 1 maar ze heeft al 2 weken lang continu krampjes aan een stuk door voor ons heel erg vervelend maar voor het kleintje nog veel vervelender.. Nou kreeg ik advies van iemand om de kruidvat voeding ha te proberen voor buikkrampjes en moeizame ontlasting, maar ik vraag me af of de buikkrampjes daar echt minder van worden, ik heb er alles voor over zodat me kindje geen krampjes heeft maar om na 2 weken al van voeding te veranderen vind ik wel erg snel, ik heb ook al infacol en sab simplex geprobeerd maar dat schijnt echt niet te helpen hier.. Tips en adviezen zijn welkom.. alvast heel erg bedankt..

xx

2. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Wij hebben met Milan precies hetzelfde gehad en zijn na 1 week standaart over gegaan op de HA (extra care heet ie). In combinatie met de infacol, iedere voeding 2 pippetten ervoor, merkten wij wel degelijk verschil. De omschakeling duurde 3 dagen maar daarna hadden we een heel ander ventje. Wat voor flessen gebruik je? Dat zou wellicht ook nog kunnen helpen. Wij hebben vanaf het begin diverse geprobeerd omdat er bij de ene duidelijk meer valse lucht kwam als de ander. Uiteindelijk had Milan bij tommee tippee's het minste last. Difrax werd het alleen maar erger van, terwijl hij nu juist het beste drinkt met Difrax (6 maanden oud nu).
    Wat je misschien nog kan proberen is cinnababy, dat gaf ons cb nog als advies... Hopelijk heb je er iets aan!

3. Bailey07

Bailey07 Fanatiek lid

8 okt 2010
    3.187
    1.749
    113
    Oh en de voedingoverschakeling werd hier trouwens al na 4-5 dagen geadviseerd door de kraamzorg & verloskundige...

--
    Wat me nog te binnen schoot wat goed werkte tijdens de krampjes; op je arm leggen met het buikje op je arm en dan masseren met je andere hand. Daar ontspande Milan volledig van, en was het krijsen ook zo goed als over. Lekker met ons mee onder de douche werkte ook goed, en als ik merkte dat hij echt niet goed kon poepen en daar last van had dan prikkelde ik hem voorzichtig met de thermometer. Ons cb was daar op tegen, maar ik ga mijn kind niet geobstipeerd laten zijn als het niet hoeft. Toen Milan een maand was heb ik een klein kersenpittenzakje gekocht en deze lag ik bij krampjes weleens verwarmd in een hydrofiel op zijn buikje, of lag ik hem op zijn buik op het zakje. Daar kalmeerde hij ook duidelijk van.

4. A2CA

A2CA Niet meer actief

Bedankt voor je advies, ik gebruikte eerst de avent fles maar ben over gestapt op die van het eigen merk van de kruidvat omdat de kraamzorg dit adviseerde, ik ben nu pas 1 dag met de voeding begonnen ik ben benieuwd of het helpt. Geef jij je zoontje nu met 6 maanden de standaard voeding of nog steeds de extra care?

Deel Deze Pagina