Laat ik even voorop stellen dat wij niet bezig zijn om zwanger te raken. Ik weet alleen even niet waar ik dit anders moet plaatsen. Ik zit nu op dag 40 van mijn cyclus (hou dat altijd bij in een app) ik slik geen anticonceptie we gebruiken alleen een condoom. Normaal duurt mijn cyclus zo'n 30 dagen 33-29-28-35-28-28-27-31-31 (cyclus afgelopen maanden) Ik zit dus nu op dag 40 heb al 3 keer voor de zekerheid een test gedaan (dag 35/37/40) en alledrie negatief.. toch word ik maar niet ongesteld. Vorige week had ik wel dat ik een dag veel moest plassen (dat is meestal bij mij een teken dat ik de volgende dag ongesteld word) ook afentoe het zeurende ongesteldheids gevoel in mijn buik. Ik verwacht niet dat ik zwanger ben, is ook niet de bedoeling maar ik vraag me dus wel heel erg af waarom het zo lang duurt voordat ik ongesteld ben. Wie heeft er een verklaring voor wat het misschien zou kunnen zijn?
Weet je zeker dat je een eisprong hebt gehad? En dan door tempen en niet met ovutests? Je lijf kán een keer afwijken van de gebruikelijke cycli (lees je hier op t forum vrij regelmatig).
Dat weet ik niet of ik een eisprong heb gehad. Zoals ik al zei zijn we niet bezig om zwanger te worden dus ben ook niet aan het testen of temperaturen 😉 Ik had al wat zitten googlen maar kan er verder niet veel over vinden.
Ik had normaal een cyclus rond de 30 dagen en opeens had ik een cyclus van 47 dagen! Waarom? Geen idee.. het kan gewoon zomaar gebeuren dat je eisprong lang uitblijft. Ik deed niet aan temperaturen of ovulatietesten die ronde dus had ook geen idee wat er aan de hand was. Meerdere negatieve testen en wel klachten.. achteraf terug gerekend had ik pas rond wat ik dacht dat mijn NOD zou zijn een eisprong. Het viel mij namelijk op dat ik heel veel waterige afscheiding had en dacht toen dat dat misschien kwam door ze zwangerschap.. die er niet was natuurlijk. En daar kwamen dus ook de klachten vandaan die ik had, van mijn eisprong. Dus het kan zomaar zijn dat je lichaam er een keer langer over doet. Probeer te ontspannen en dan komt het vanzelf.