Kruidvat test, 2 streepjes.. maar clearblue digitaal: niet zwanger?!

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Nina010, 15 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina010

Nina010 Bekend lid

20 jul 2008
    820
    0
    0
    nee die had ik week geleden gekocht, datum was nog prima.
    vindt wel ontzettend slecht want dacht echt op dat moment dat ik zwanger was! maar goed mn verstand bedacht al dat het vrijwel onmogelijk was

2. Lindsay33

Lindsay33 Niet meer actief

Zlef ben ik nu 5 dagen overtijd en ook vandaag negatieve CB digitaal.
    De meesten zeggen heeft meer HcG nodig:(

3. Nina010

Nina010 Bekend lid

20 jul 2008
    820
    0
    0
    oee spannend voor jou zeg! test je met een 'gewone'test wel positief dan?

4. julia25

julia25 Lid

12 apr 2010
    5
    0
    0
    Had ik ook! Digitaal zei niet zwanger en kruidvat wel! Heb ook een aantal andere testen er tegen aan gegooid en die zeiden ook zwanger dussssss GEFELICITTEEEEEERD!!

5. Lindsay33

Ook Kv kan het mis hebben, ben zwaar ongesteld geworden!! Helaas!

6. Nina010

Nina010 Bekend lid

20 jul 2008
    820
    0
    0
    weer een test gedaan ( had er nog 1 in huis.., kon het niet laten) en ook deze niks. was dus echt een fout van de kruidvat test. Ik wacht de komende tijd op mn ongesteldheid. geen idee wanneer, erg fijn zo'n onregelmatige cyclus. blehh

7. Lindsay33

Ja inderdaad, het is erg zwaar en dan ook nog van die betweterige mensen die dan nog durven beweren op andere topics dat KV geen indroogstreepje heeft:x HIER het bewijs!!
    Sterkte meis!

8. Nina010

Nina010 Bekend lid

20 jul 2008
    820
    0
    0
    ja ik ben er ff klaar mee. jij ook x

9. zomaar1986

zomaar1986 Niet meer actief

dames kruidvat heeft ook echt indrooglijntjes spreek ook uit ervaring ;) sterkte

10. Lindsay33

Ja is even niets meer aan maar blijft moeiljk. Ik zeg wel ben er klaar mee en dat ben ik op dit moment ook maar wil toch ook wel graag laten onderzoeken wat er scheelt.
    Wij zijn nu 1,5 jaar bezig met 2 vroege miskramen en dus willen we misschien toch verder met een eerder gestart traject van onderzoeken. Mijn man wilde steeds niet omdat hij zei, we hebben al een kind en een 2e zal ook wel lukken duurt alleen iets langer dit x.
    Nu is hij ook wel zo ver dat hij het verder wil laten onderzoeken.

Ook ga ik de huisarts vragen of ik kan beginnen met een lage dosis Asprine, lees er goede verhalen over...
    Nogmaals sterkte meis!

11. Lindsay33

Ik weet het nu helaas ook ja!
    Velen hebben er goede ervaringen mee wat ik geloof en de verhalen over wel bevruchting maar geen innestelling zal ook wel maar waarom geeft iedereen zo af op Predictor terwijl het bij KV 2 voor 5 ook kan voorkomen??????

12. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    was jullie streepje dan echt helemaal niet roze? Indroogstreepjes zijn namelijk niet roze... ik heb met babyboomshop een keer een roze streep gehad terwijl ik niet zwanger was. Maar ik beschouw dat niet als indroogstreepje, maar gewoon als vals positieve test.
    Wat ik wel zou doen is even de fabricant mailen. Ik kreeg van de babyboomshop toen 6 gratis testen. Is een kleine pleister op de wonde maar toch beter dan niks.

Waarom iedereen op de vroege predictor testen afgeeft is omdat bijna de helft daarvan vals positief is. Echt doe je 2 van die testen, heb je bijna zeker 1 positieve. Ik doe veel kruidvat testen, heb nog nooit wat voor lijntje dan ook gezien (ook geen indrooglijntje), behalve toen ik zwanger was.

13. Nina010

Nina010 Bekend lid

20 jul 2008
    820
    0
    0
    ik moet zeggen mijn steep was naar mijn idee geen indroogstreep, was bijna net zo duidelijk als de controlestreep zeg maar. en toch zo vals als wat want ik ben niet zwanger. toen ik zwanger was van mauro heb ik ook getest met kruidvat en deze gaf toen potitief aan de dag voor mijn nod. ik heb gewoon niet eerder slechte ervaringen gehad met deze test.

14. Roos84

Roos84 Actief lid

24 jan 2010
    189
    0
    0
    ook ik heb vorige maand vals positief getest. Maar dan met CB Digitaal.
    Erg vervelend, maar ja nu nieuwe ronde, nieuwe kansen!
    Succes meiden!

15. bosbesje

bosbesje Actief lid

8 apr 2010
    145
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lindsay en anderen die menen een indroogstreepje te hebben gehad: als het streepje binnen de aangegeven tijd te zien was kun je ervan uitgaan dat je heel even zwanger/bevrucht bent geweest. Zoals hier ook ergens te lezen valt zijn er van alle maanden dat je denkt gewoon ongesteld te worden een aantal maanden bij dat het eitje wél bevrucht is geweest en heeft geprobeerd in te nestelen of even ingenesteld is geweest. 1 op de 2 keer gaat het hier nog fout. We kunnen de schuld geven aan de testen maar als het een gevoelige test is zul je in die situaties al een lijntje kunnen waarnemen. HCG begint al bij de bevruchting. Is dan nog te weinig voor een test maar in de loop van de dagen wordt het meer. Rond de innestelling is het hoog genoeg om met een test te meten, maar bij sommige vrouwen is dit al eerder (en bij anderen juist later).

Omdat het zo vaak voor de NOD nog misgaat is het beter om ruim na de NOD te testen (moeilijk, ik weet het :p ) Of als je wel eerder test bovenstaande in gedachten houden.

Indroogstreepjes kunnen voorkomen maar dat is als je de test langere tijd laat liggen.

Even knippen en plakken ter info over HCG:

In het geval dat de eicel wordt bevrucht, gaat de bevruchte eicel, die ook wel zygote wordt genoemd, zich met twee zaken bezig houden. Ten eerste begint de zygote te delen. Dit zijn de zogenaamde klievingsdelingen waarbij het aantal cellen toeneemt maar het totale volume van de cellen niet. Ten tweede gaat de trofoblast, een bepaald stadium van de zygote, het hormoon HCG produceren.

Dit hormoon is van levensbelang voor de zygote want door de verhoogde HCG concentratie blijft het gele lichaam in stand. En zolang het gele lichaam er is, wordt er progesteron geproduceerd en zal het baarmoederslijmvlies niet worden afgebroken.

De HCG concentratie verdubbelt vanaf de bevruchting iedere twee dagen tot een maximum in week tien van de zwangerschap. Ongeveer twee weken na de bevruchting, dat is dus wanneer een vrouw de menstruatie weer verwacht als ze niet zwanger zou zijn, is de concentratie HCG dusdanig dat een zwangerschapstest het hormoon detecteert in de urine.

16. Lindsay33

NIEMAND weet altijd met zekerheid wat de uitslag van de testen is geweest als je toch ongi wordt!
    Er kan altijd 1 foute test tussen zitten maar heb mezelf reeds weersproken op mijn andere topic omdat ik ook zeker in bovenstaand geloof dus om allerlei discussies te voorkomen zal ik voortaan iets voorzichtiger zijn met direct te roepen dat ze vals positief zijn of indrooglijntjes hebben.

17. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    3 dagen voor NOD een zichtbaar streep met kruidvat en bijna niks te zien op sensitest, en sensitest is gevoeliger dan clearblue, dus dat kan kloppen hoor, kruidvat geeft bij mij nooit vals positief.
    Dus even afwachten nog, clearblue digitaal heeft gewoon meer HcG nodig. Die ga ik zaterdag maar eens doen, puur voor de foto hihihi.

18. Nina010

Nina010 Bekend lid

20 jul 2008
    820
    0
    0
    hier gewoon ongesteld geworden en dus bewijs dat ik een vals positieve test had. wel bizar mn cyclus is zo wisselend na de bevalling. zit nu op 21 dagen! en vorige maanden, 28,25,30,30 etc..

Deel Deze Pagina