Nou...ook voor mij is de spannende en zalige tijd van wachten en berekenen aangebroken! Op 1 juni is mijn spiraal verwijderd. Ik werd door mijn spiraal nooit ongesteld, maar toevallig op 27 of 28 mei een paar dagen een bloeding/ongesteld. Daarop doorrekenend zou ik ongeveer op 9 juni mijn eisprong moeten hebben. Uiteraard allemaal giswerk en niet echt ergens op gebaseerd Nu had ik echter op 12 juni rekbaar slijm. Dus ik een ovulatietest gedaan. Positief! Hoppa! Hoeveel geluk kan een mens hebben! Wij hebben het toen die dag daarop s morgens gedaan. En omdat we er nu toch lekker in zaten s avonds nogmaals. Op 13 juni was mijn ovulatietest negatief. Maar nu begrijp ik niet precies het concept van een ovulatietest. Ik lees dat je ei dan waarschijnlijk na 24-36 uur springt. Maar is lees ook dat sperma er 24 uur over doet om bij de eicel te komen (en dan praten we ook nog over traag zaad...komt op mij allemaal best wel traag over ) Maar ik lees naast deze punten ook weer andere verhalen. Oftewel verwarring alom! Wie kan me het verlossende woord geven. Verder ben ik een heeeel relaxed persoon hoor. Maar vind het gewoon allemaal zo leuk! Realiseer me heus dat we net beginnen
Als je ovulatietest positief is spring je ei binnen 24-48 uur. Als je het op de dag van de positieve test 2 keer gezellig hebt gemaakt zit je wel goed. Zaad heeft idd 24 uur ongeveer nodig om in de eileiders te komen. Dan ligt er op het moment van de eisprong een mooi "legertje" klaar om de eicel te bevruchten. Zaadcellen kunnen langere tijd blijven leven. Een eicel leeft maar 24 uur.