heey allemaal ik ben nieuw hier maar zit met een dilemma ik heb 2 lichte positieve testen van het met merk kruidvat 2 voor 5 euro het rare was dat ik het begin van de maand gewoon ongi ben geworden 3 dagen lang zoals altijd toen het over was 2 dagen nergens last van behalfe een soort lichte menstruatie pijn na die 2 dagen verloor ik 5 dagen achter elkaar lichte bloedverlies was rozig was en echt niet veel ik maakte me daar best zorgen om en maakte een afspraak bij de dokter ik dacht bij mezelf dat het beter was om voor de afspraak nog even te testen en beide waren positief ik ga vol vreugde naar de dokter leg hem mijn verhaal uit en laat de testen zien waarop hij zei ja mevrouw dit zijn indd gewoon positieve testen u bent zwanger maar hij maakte zich toch een beetje zorgen omdat ik nog niet zo lang geleden gewoon ongi ben geworden en sinds dien nog steeds menstruatiepijn heb hij vermoede een innestelingsbloeding maar dat verklaarde nog steeds niet waarom ik toch gewoon menstrueerde dus hij vreesde voor een vroege miskraam eenmaal verder in het gesprek dacht hij aan een buitenbaarmoederlijke zwangerschap en wilde toch even een klein onderzoekje uit voeren maar dat verliep niet pijnloos waardoor ik dus direct door naar de gyn moest voor een echo eenmaal daar aangekomen was er op de echo niet veel te zien behalfe dan wat slijm maar geen vruchje waardoor de arts dus dacht dat het waarscheinlijk nog een vroege zwangerschap was en het nog niet helemaal zeker was wat voor soort zwangerschap het zou zijn hij vertelde me daarop dat ik voorlopig onder controle moest blijven voor het geval dat het niet goed zit hij wilde voor de zekerheid toch nog een urine test afnemen voordat we vertrokken en vol ongeloof kreeg ik te horen dat de urine test negatief was niet zwanger dus ik begrijp hier nog steeds niks van heb de arts ook de positieve testen laten zien maar hij vertrouwde alleen zijn eigen test en kon niet verklaren wat er nu eigenlijk aan de hand is tot nu toe weet ik dus niet van welke test ik moet uitgaan en waarom de kruidvat testen beide positief waren en die van hun niet kan iemand mij miss verder helpen met deze grote mysterie????
Hi Mandytjuh, Wat een nare situatie zo zeg. De kruidvat testen zijn zeer gevoelig, maar nog steeds naar mijn idee te vetrouwen als er binnen de aangegeven tijd een streepje te voorschijn komt. Wat het zou kunnen zijn -en dat wil je liever niet lezen denk ik- is dat je een VMK heb gehad. Er zat blijkbaar nog iets van HCG in je lichaam want het duurt altijd eventjes eer dit het lichaam verlaat. Ik heb hetzelfde gehad. Het advies wat mij toen werd gegeven is om nogmaals 2 dagen later te testen. Wordt de test lichter dan kan je ervan uitgaan dat er een VMK heeft plaatsgevonden. Wordt de test donkerder dan moet je zeker weer de gyn. contacteren voor een echo. Heel veel succes en sterkte!!
hey lotteke bedankt voor je reactie ik was indd ook bang voor een vmk maar het gekke was dat de arts me aan keek alsof ik gek was (zo voelde het dan) op zon moment weet je het allemaal even niet meer denk indd dat ik over een paar dagen gewoon nog een keer ga testen als het dan weer positief is ga ik gelijk weer naar de gyno vraag me ook echt af welke test gevoeliger is die in het ziekenhuis of die van kv ik zal even geduld moeten hebben denk ik hoe moeilijk dat ook is
Oeh wat een warrig verhaal, zo zonder punten en komma´s... Ik kan je alleen melden dat er een hoop troep momenteel is onder de kruitvattesten. Test eens met een ander merk? Hoewel, dat heeft de gyn al gedaan. Op welke dag van je cyclus zit je nu dan en hoe lang is je cyclus normaal? Kan het zijn dat de kruitvattesten je eisprong heeft opgepikt? Dat ze een eisprong kunnen oppikken is allang bekend, maar ik weet niet waar je in je cyclus zit.
ow ik wist niet dat ze dat ook op pakte dan komt de test er ook positief uit? het was de test van 2 voor 5 had daar juist veel goede dingen over gehoord heb 2 maanden geleden ook een aantal van die testjes gedaan allemaal negatief ook geen lichte streep te zien maar het zou kunnen dat het rond mn ovi was wand dat was waar de dokter zich zorgen om maakte begin van de maand ben ik gewoon nog ongi geworden maar er zijn veel vrouwen in mijn fam die tijdens de zwangerschap gewoon ongi werden vandaar ik dacht ik test toch nog even voor de zekerheid tijdens de echo (voordat de arts de urine af nam) zag hij indd een soort slijm zitten wat voor kan komen in het begin van de zwangerschap maar dus ook tijdens een ovi maar ik dacht dat een test alleen maar positief kon worden door het hormoon hcg
mijn cyclus is eigenlijk elke maand hetzelfde elke 2de van de maand begint mijn ongi dus ik zou het 2-5 weer moeten worden heb altijd een cyclus van 3 dagen
Hoi wat een verwarring zeg. Lees dus even mee of je alsnog niet zwanger bent . Over de eisprong en kv testen dat klopt helemaal, heb zelf ook een keer licht positieve test gehad door de eisprong haha. Schrok me toen rot en snapte gewoon niet hoe het had kunnen gebeuren aangezien we met condooms vrijen. Hihi mijn man grapte toen dat hij dan vast super zwemmers heeft hahaha. De volgende dag was de test weer omo wit en ongeveer 14 dagen erna werd ik ongi en legde de link naar de eisprong haha. Succes !
heey mamamel ben blij te horen dat er nog andere mogelijkheden zijn heb de testen 1 in de middag gedaan en de andere de volgende dag in de ochtend ben geneigd zo nog een test te halen en morgen vroeg nog eens te proberen is tie negatief dan weet ik eindelijk wat het dan zou kunnen zijn het wachten is altijd zo moeilijk hahaha
In 2012 teste ik thuis met kruidvat en cb digitaal positief. De test bij de huisarts was negatief. Hoe het kwam? Heel simpel, de testen van kv en cb zijn een stuk gevoeliger als die bij de huisarts en ziekenhuis. Je hebt dus gewoon een kans dat je zwanger bent hoor. De testen van ha en zkh zijn zo gevoelig als een blok beton. Misschien even een cb digitaal met indicator doen en een foto posten van je vorige testen?
ik ben nieuw hier dus ik weet niet hoe ik dat moet doen? maar ik heb vandaag weer een testje gedaan en die was negatief
Ik heb dat ook gehaf. Thuis positieve testen. Ik kwam in het ziekenhuis met hevige buikpijn savonds. Moest daar een test toen . Die was volhgens hun negatief. Maar op die test kwam ook een vage streep. Hun beschouwde dat als negatief. Toen ze een echo maakten. Zeiden ze je kan niet zwanger zijn. Je zit op de helf van je cyclus. Eenmaal thuis gekomen smorgens een cb gedaan en die zei: zwanger 1-2. Dus ging er vanuit dat ik het wel was. uiteindelijk met 7 weken bloedverlies naar het ziekenhuis. Was tijdens de echo wel te zien dat ik zwanger was van een 2 ling. Alleen helaas heeft dit verhaal geen goed einde. Ik kreeg een miskraam. Maar ik denk wel dat je zwanger bent. Die testen in het ziekenhuis zijn niet zo gevoelig
Och jeetje....Waar zit je nu in je cyclus dan? Het zou een VMK geweest kunnen zijn, maar de testen van KV kunnen inderdaad ook op je eisprong gereageerd hebben. Temeer omdat je schrijft eerst gewoon je bloeding te hebben gehad en toen een poos rozeverlies en daarna heb je dus pas getest. Dikke kans dat je toen inmiddels alweer rond je eisprong zat!
Nou meid gewoon andere test pakken want ik had gisteren een kv testen 1 positief en uur later een andere negatief ik vertrouw die niet meer zo ik wacht tot en met zondag nu als ik dan nog niet ongi ben dan doe ik er weer 1
ja het is zo verwarrend allemaal en yv wat erg naar voor je zon einde ik denk ook dat ik niet anders kan dan gewoon maar afwachten maar vermoed indd een vmk of een eiersprong was indd ook rond die tijd en als ik naar de testen kijken de 1ste is n licht paarse achtige streepje de 2de deed ik de dag erna was nog een stuk lichter dan de eerste en dan de 3de was weer de dag daarna en die was negatief wil de foto van de test wel hier plaatsen weet aleen niet hoe dat moet ben wel blij met de reacties wand de arts kon mij zelf niet echt meer vertellen waardoor je nog onzekerder word
mij werd altijd verteld dat als er een streepje is hoe licht tie ook is dat je dan zwanger bent omdat hij alleen reageerd op het hcg hormoon maja ik heb ook wel is over bepaalde testen gehoord dat een man zelf positief test maar dat was niet die van kv
Ik ben bang dat je je eisprong opgepikt hebt. Jeetje wat zou dat balen zijn zeg. Hopenlijk ben je alsnog zwanger!