Zwangerschapstest licht positief 4 dagen voor NOD,extra gevoelige test negatief.

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door mamamania, 28 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamamania

mamamania Lid

28 mei 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vrijdag aanstaande is mijn NOD. Omdat ik vorige week aantal keren licht misselijk was,in de middag moe was en van die typische klachten had als steekjes in vagina en pijn zowel links als rechts in mijn onderbuik en iedere dag het gevoel alsof menstruatie zich aan gaat dienen,besloot ik uit nieuwsgierigheid ovulatietesten te doen omdat ik gelezen heb dat deze positief kunnen testen bij eventuele zwangerschap. 4 Dagen achter elkaar licht positief getest op de ovulatietest en omdat de klachten bleven vanmorgen ( 4 dagen voor NOD) zo'n simpele dipstick zwangerschapstest gedaan. Resultaat:licht positief. Ik had extra gevoelige zwangerschapstesten besteld en die zijn net binnen. Stond op dat het niet persé met ochtendurine hoefde dus direct getest...wat blijkt:negatief. Je zou toch denken dat die extra gevoelige eerder positief aangeven dan zo'n gewone goedkope dipstick. Durf bijna te hopen op een zwangerschap maar die tegenstrijdige testen werken erg verwarrend! Iemand een soortgelijke ervaring?

2. Zouzograag

Zouzograag Fanatiek lid

1 mei 2013
    1.346
    1
    36
    Yup. Ik heb ooit een lijstje voorbij zien komen met het verschil tussen testen en bij welke hoeveelheid HCG ze positief testen. De verschillen waren zo groot, dat ik concludeerde dat wat bij het ene merk een "gewone"test is, bij een ander merk een "ultragevoelige"test is.

Uiteraard zijn er gewoon standaarden en is het glashelder wat de marges zouden moeten zijn, maar in de praktijk lijkt het toch anders uit te wijzen als ik dat hier zo lees.

Ofwel: afwachten, hoe lastig het ook is :(

3. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

1 jun 2011
    3.016
    2
    38
    Heb je foto's? Heb wel vaker gehoord dat met een zogenaamde vroege test negatief wordt getest en met een andere gewone goedkope test wel positief. Je bent nog vroeg, dus over paar daagjes weer testen!

4. mamamania

mamamania Lid

28 mei 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    @zouzograag,ben normaal gesproken ook wel wat geduldiger maar heb morgen een ingreep in het ziekenhuis,vandaar dat ik al voor NOD duidelijkheid probeer te krijgen.
    Morgenvroeg nogmaals testen dan maar met zowel de gevoelige als de dipstick. Ongeacht de uitslag zal ik het ziekenhuis natuurlijk over mijn vermoedens informeren.

@lieke 84,helaas geen foto's,niet aan gedacht.

Misschien dat ik nog even test van de kruidvat ga halen,heb hier al aantal keer gelezen vandaag dat die erg gevoelig zijn.
    Ze zeggen altijd dat een streepje een streepje is maar zo vroeg voor NOD kan het natuurlijk ook misgaan en niet doorzetten. Best spannend dus maar ik houd jullie op de hoogte.

5. smiley3

smiley3 Fanatiek lid

22 mrt 2013
    3.793
    0
    0
    ergens in nederland!
    ben wel benieuwd naar je foto van de licht positieve test

gevoelige testten zou ik zowieso wel met ochtendurine doen.
    ook al staat het er niet op

6. Mimosa

Mimosa Niet meer actief

Spannend! Heb je al getest?

7. mamamania

mamamania Lid

28 mei 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank voor jullie reacties. Probeer al heel de ochtend foto te uploaden via telefoon maar wil niet lukken. Vanmorgen 4 (!!!) test gedaan,waarvan 3 licht positief en 1 echt wat duidelijker. Begin er dus wel in te geloven maar weet ook dat het nog alle kanten opkan. Vrijdag is NOD dus als ik na het weekend nog geen menstruatie heb gehad ben ik pas overtuigd. We hebben vandaag een drukke dag voor de boeg maar probeer alsnog vanavond die foto te uploaden. Ik houd jullie komende dagen op de hoogte!

Bijgevoegde bestanden:

• image.jpg
      image.jpg
      Bestandsgrootte:
      21,8 KB
      Weergaven:
      1.451
  8. mamamania

mamamania Lid

28 mei 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh haha,foto uploaden is dus wel gelukt..

9. Mimosa

Mimosa Niet meer actief

Streepjes, ik zie streepjes!!

Spannend, hoor! :D

10. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Haha nou je bent zwanger hoor ;)

11. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Verschillende testen met streepjes, kan geen toeval zijn toch?
    Ik denk ook zwanger!

12. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    België Arendonk
    Als je goed kijkt zie je op alle testen streepjes. De ene wt donkerder als de andere en enkele dagen voor nod vind ik het hele mooie streepjes, proficiat!

13. nurrie09

nurrie09 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.292
    28
    48
    NULL
    overrijssel
    Ik zou zeggen bel het ziekenhuis maar op want jij bent net zo zwangerrrrrrrrrrrr gefeliciteerd

14. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Jee zwanger! Gefeliciteerd

15. Wendy88

Wendy88 Fanatiek lid

3 mei 2012
    3.316
    305
    83
    Kinderdagverblijf
    Ik denk dat ik je voorzichtig mag feliciteren!! :D

16. MissDee

MissDee Bekend lid

22 mei 2010
    830
    142
    43
    Gefeliciteerd, die streepjes zullen alleen maar donkerder worden ;)

17. love2beme

love2beme Actief lid

7 jul 2012
    259
    0
    16
    Vrouw
    Verzorgende
    noord holland
    Je bent echt zwanger

18. Anoniempje2011

Anoniempje2011 Fanatiek lid

1 jan 2011
    2.126
    0
    36
    NULL
    Drenthe :)
    Jij bent echt wel zwanger! Gefeliciteerd :D

19. Honeybeeb

Honeybeeb Niet meer actief

Gefeliciteerd... :)

20. mamamania

mamamania Lid

28 mei 2013
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat lief,al jullie reacties. Heb het ziekenhuis inderdaad op de hoogte gebracht en begin het zelf ook bijna écht te geloven maar denk dat ik pas helemaal overtuigd ben als de menstruatie daadwerkelijk achterwege blijft. Niet dat ik zo pessimistisch ben hoor,integendeel. Maar in het slechtste geval zou het kunnen dat het niet doorzet,daar probeer ik nog even nuchter in te blijven. Maar mijn lichaam liegt voorlopig in ieder geval niet. Merk het echt aan veel dingen. Had ik bij mijn vorige zwangerschap ook zo vroeg alleen toen wist ik het niet. Als dit doorzet zou het mijn 2e zwangerschap zijn en nu al,zelfs in dit vroege stadium herken ik dingen. Eten dat niet smaakt,dingen die ik ineens vind stinken,vlagen van misselijkheid,steekjes links en rechts in onderbuik en in vagina en 's middags erg moe. Ik krijg meer en meer hoop en toen ik het in het ziekenhuis vertelde voelde het ineens al heel echt. Vrijdag is mijn NOD en ik ga dan ook proberen om morgen even over te slaan met testen want i.p.v. Lichte streepjes wil ik natuurlijk streepjes die ervan af knallen. Eerlijk gezegd denk ik nu al te weten dat ik de verleiding om morgen NIET te testen waarschijnlijk niet kan weerstaan,haha!

Dank voor jullie reacties en zodra ik dikke,vette streepjes heb laat ik ze jullie zien!

Deel Deze Pagina