Wat is nou m'n eerste menstruatiedag?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Secret, 25 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Secret

Secret Lid

26 okt 2008
    27
    0
    0
    Capelle aan den IJss
    Eigenlijk heb ik altijd een hele regelmatige cyclus gehad. Precies 28 dagen steeds.

Nu heb ik deze keer al eens 24 en 27 gehad en laatste keer 27 dagen. Als ik de 27 dan zou houden, dan had ik 21 september ongesteld moeten worden. Maar op zaterdagavond 17 sept had ik na het plassen een beetje rozig spul.
    Zondag had ik ook nog heel licht last van, was al wat roder. Maar eigenlijk alleen na het plassen op het wc papier.
    Maandag nog steeds heel licht, ik had wel een hele dag met een verband kunnen doen.
    Dinsdag was het al ietsjes meer, maar nog steeds niet zoals ik altijd menstrueer.
    Woensdag 21 sept, dag 27, zetten het echt door, zoals een eerste dag van een menstruatie eigenlijk is.
    Donderdag voor de zekerheid getest, want vond het zo raar gaan allemaal. Maar die was dus negatief. Het was dus echt een menstruatie. Maar ik was het wel véél lichter als normaal.

Maar nu...welke dag moet ik nou rekenen als 1e menstruatiedag de zondag 18 sept of de woensdag 21 sept? Scheelt nogal veel met klusdagen ;). Het wordt dan 25, 26, 27 sept of 1,2,3 okt...

Ik weet 't ff niet. En voor zo'n test wanneer de beste dag is ben ik denk ik te laat, of niet?

In de handtekening heb ik rekening gehouden met 27 dagen, maar weet dit dus niet zeker!

2. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Ik zou tellen vanaf maandag.
    Lastig he?, evt ovulatietesten gebruiken zodat je de volgende keer precies weet wanneer je eisprong is.

3. Isis857

Isis857 Fanatiek lid

6 dec 2010
    3.584
    0
    0
    ergens...
    ik zou tellen vanaf de dag dat je echt rood bloedverlies had. succes!

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.064
    15.642
    113
    Nabij Utrecht
    De dag dat het doorzette is dag nr., 1.

Er zijn namelijk ook veel vrouwen die eerst een aantal dagen bruin/oranje verlies hebben, maar die dagen tel je dus nog niet ;)

Deel Deze Pagina