3 follikels bij IUI

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by mpo, Oct 11, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mpo

mpo Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    1,417
    0
    0
    Almere
    #1 mpo, Oct 11, 2013
    Last edited: Oct 11, 2013
    Vanochtend had ik voor onze 2e IUI ronde mijn follikelmeting.
    Links was er eentje te zien van 13 mm, en rechts twee van ca. 10 mm. Ik zit nu op CD 8. Meestal heb ik op CD 12 mijn eisprong. M'n bmslijmvlies was al 7,1.

Ik heb dus 3 rijpende follikels en ik gebruik geen hormonen. Ik lees altijd dat er bij 3 of meer rijpende follikels IUI soms niet doorgaat ivm de kans op meerlingen. Mijn arts heeft hier niets over gezegd. Of geldt dit alleen bij een gestimuleerde cyclus?

En heb je nu echt meer kans op een zwangerschap met mogelijk 3 eisprongen? Denk dat ik het wel ga voelen dan trouwens, haha.

Bij de eerste ronde had ik 2 rijpende follikels in mijn rechter eierstok. Maar omdat mijn rechter eileider er niet meer is, heb ik dan toch veel minder hoop (ondanks dat de artsen zeggen dat mijn linker eileider het wel op pikt).

2. Silinde

Silinde Fanatiek lid

Dec 8, 2011
    1,385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Alles onder de 14mm kan weer verdwijnen tijdens je cyclus dacht ik, m.a.w. het is niet zeker dat je op het moment van de eisprong nog 3 follikels overhoudt.
    Verder, als je rechts geen eileider hebt, denk ik dat de kans op 3 eitjes die tot in de bm raken wel heel erg klein is, ik geloof persoonlijk niet in zwanger worden van een eisprong rechts als de eileider weg is. De natuur heeft ons er niet voor niks 2 gegeven.

3. Scarabee

Scarabee VIP lid

Dec 12, 2010
    6,482
    1
    38
    n.v.t.
    Hmm, zoals bovenstaande ook zegt: Hoe kan je eitje dan in je BM komen als je geen eileider hebt rechts?

En klopt idd, follikels kunnen ook weer krimpen.
    Ik heb weleens IUI gehad op 3 follikels, ook een keertje op 4.
    Dat je 3 follikels hebt betekent nog niet dat er in elke follikel een eicel zit. Ze maken ter plekke een afweging, elke arts is ook weer anders erin. De ene zou bij 3 annuleren, de andere zegt : good to go!

Spannend in ieder geval, succes!

4. mpo

mpo Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    1,417
    0
    0
    Almere
    Ahaa...ok, dus het zegt nog niks begrijp ik nu. Goed om te weten, dan ben ik blij dat iig in mijn linker eierstok de grootste follikel zat :D. Daar zet ik mijn geld dan maar op in ;).

Tja, en vwb het oppikken door maar één eileider. Zo ongeveer alle professionals die ik geraadpleegd heb, zijn het er over eens dat op een gegeven moment de overgebleven eileider de eisprong oppikt van beide eierstokken. Was uit onderzoeken gebleken kreeg ik te horen. Dus tja...ik weet het ook niet Maar het lijkt mij dat er van alles in de weg zit, dan moet het eitje wel een beetje slim zijn ;)

5. Esther15

Esther15 VIP lid

Apr 20, 2006
    7,918
    7
    38
    thuis
    Ik heb een jaar geleden ook een eileider moeten laten verwijderen door een bbz.
    Het lichaam heeft er van nature inderdaad twee gekregen, maar na maximaal een jaar heeft het lichaam het van binnen zelf opgelost zodat de overige kant van twee kanten het eitje kan opvangen. Het duurt wel even, maar het herstelt zich wel weer.

6. mpo

mpo Fanatiek lid

Jan 27, 2011
    1,417
    0
    0
    Almere
    Bedankt Esther :).

Ik mag straks om 10:30 uur voor mijn tweede inseminatie! Gisteravond een dik positieve ovulatietest, dus duimen!

Share This Page