kruidvat test lichte streep

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door meryem81, 1 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Succes volgende ronde meid!

2. meryem81

meryem81 Actief lid

1 jun 2011
    207
    0
    0
    Dank je en ik hou je op de hoogte..

3. MariaC

MariaC Fanatiek lid

4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Mijn duimen draaien:)

4. meryem81

meryem81 Actief lid

1 jun 2011
    207
    0
    0
    Hai meiden, ik wil jullie vragen over mijn vruchtbare dagen. Ik ben 4 juni ongi geworden en de cyclus was 29 dagen wanneer zouden mijn vruchtbare dagen zijn????? Heb wel even gegoogled maar het is zo verwarrend dus kunnen jullie mij eventjes helpen. Alvast bedankt ladies

5. Sweetangel28

Sweetangel28 Fanatiek lid

3 nov 2009
    2.007
    0
    0
    Fulltime mama
    nijmegen
    Hoi meid weet niet wat je vorige cyclussen waren maar als je cyclus 29 dagen is dan denk ik dat je je ovulatie kunt verwachten tussen 17 en 20 juni :) Heel veel succes !!

6. meryem81

meryem81 Actief lid

1 jun 2011
    207
    0
    0
    Nou ben eigenlijk vorige maand gestopt met de pil en nu had ik een cyclus van 29 dagen en daarvoor was het altijd 28 dagen...

7. Sweetangel28

Sweetangel28 Fanatiek lid

3 nov 2009
    2.007
    0
    0
    Fulltime mama
    nijmegen
    Dan moet je denk ik uitgaan van je eerste cyclus na de pil :) Weet er verder ook weinig van met cyclussen ik had zelf pco waardoor mijn cyclussen verschilde ;)

8. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    Jeetje jammer meid...maar aan de andere kant had je dan weer onzekerheid of het wel een goede zwangerschap zou zijn geweest dus beter zo en dat je weer een super kans maakt deze ronde! Ik duim ook!
    Over je cyclus dat is dus heeeeeeel verschillend bij iedere vrouw en zelfs elke ronde kan het weer anders zijn bij dezelfde vrouw!
    Ik zal je een zo kort mogelijk antwoord geven ;)
    Je cyclus bestaat uit 2 delen je begin van je ongi tot je eisprong (je foliculaire fase, FF) die kan elke maand heeeel anders zijn maar ook heel exact...maar goed die kan dus de ene keer 14 dagen duren (dit is gemiddeld) maar ook maar 10 dagen of zelfs 50 dagen, dan heb je je 2e deel van je cyclus deze is vanaf je eisprong tot je ongi (of zwangerschap ;)) dit heet je lutale fase LF deze kan maar weinig schelen per vrouw en voor alle vrouwen...ook al heeft de ene vrouw een LF van bv 8 dagen en de andere bv het gemiddelde namelijk 14 dagen dan wijkt deze per vrouw max maar 2 dagen uit. dus zou je qua testen of verwachte ongi een aardig exacte tijd hebben wanneer je ongi moet worden of kan testen!
    Vandaar ook dat het gemiddelde op 14+14dagen=28 dagen uitkomt...maar je bv in mijn geval ik mijn eisprong met 17 dagen kreeg en een korte LF heb van 11 dagen = ook 28 dagen! Dus ook daarom vrijen sommige stellen "verkeerd" mijn eisprong kreeg ik ook wel eens op cd23!
    Je kan dit allemaal vaststellen door te tempen..lijkt ingewikkeld is heel makkelijk ;) dan weet je precies waar je aantoe bent en wanneer je had moeten vrijen aka klussen op zp ;) en weet je of je een goede kans maakt!

Deze info heb ik allemaal via een cursus op DE temp-site en trying to conceive website fertility friend.com en is dus echt ergens op gebasseerd niet dat je denkt hoe komt ze erbij en klopt dat wel ;) Ik hoop dat het je duidelijk is en anders geef me een gil dan help ik je wel!

9. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    Jadore is onze zp fertilitetsconsulente :)

10. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    Whahahahahahahaha Juultje gekke meid :p:D en jij al inmiddels in opleiding :D??? Weet je al meer ...ga snel naar jouw topic meid :D

11. meryem81

meryem81 Actief lid

1 jun 2011
    207
    0
    0
    @jadore. Dank je idd het lijkt heel ingewikkeld, maar moet ik dan een ovutest halen zoja hoe moet ik dat gebruiken? Ik heb hier echt geen verstand van dus ik ga elke keer bij jou aan de bel trekken. Alvast heeeeeeeel erg bedankt

12. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    Meid geen probleem ik help je graag! Ik was ooit ook een "leek" en vond het zo fijn dat iemand de moeite nam voor me!
    Tempen is heel makkelijk gewoon elke ochtend op hetzelfde tijdstip voor het opstaan en echt bewegen rectaal(het liefst, dus via de anus) tempen, dit kan je bijhouden bij deze site www.fertilityfriend.com en daar vul je om te beginnen gewoon alleen je temp in elke dag en dan krijg je vanzelf een grafiek heel makkelijk...zoals mijn kaartje als je in mijn onderschrift op my ovulation klikt daar zie je ook bv duidelijk mijn eisprong

Ovu-testen zijn heeeeel veel merken van...je hebt goedkope zoals zwanger&kids en je hebt dure zoals CB-digitaal deze gebruikte ik! Het verschil: CB-digitaal hoef je geen strepen te interpreteren en krijg je een O bij niet vruchtbare dag en een :) bij een vruchtbare dag (dit zijn er dus meestal max 2 achter elkaar in een cyclus!) dan moet je klussen..ik deed het 3 dagen vanaf 1e positieve ovulatietest 1x en dan 1 dag niet en dan 1 dag wel dus smeppen en was meteen raak toen we het zo deden! Ook kan je met CB-digitaal gewoon je ochtendurine gebruiken... bij andere ovu-testen kan dat niet, kost je iets meer moeite maar scheelt dan weer een hoop geld...bij die testen test je vanaf je 2e plasje vanaf ongeveer 10.00 uur in de ochtend tot het beste is 15.00 uur max 17.00 uur dit ivm de aanmaak van je LH-hormoon die zorgt voor je eisprong en een piek bereikt als hij bijna gaat springen! Bij een lichte 2e streep is die negatief pas als die echt minimaal net zo donker is als je C-streep is je ovu-test positief, alle testen ook de digitale werken hetzelfde als een zwangerschapstest qua plassen en erin doen! Je begint trouwens te testen met ovu's via een berekening...hoe lang zijn jouw cyclussen tot nu toe geweest?
    Bij gemiddelde 28 begin je met testen vanaf CD(cyclusdag) 10!

Als je nog wat wilt weten geef me maar een gil of een pb mag ook altijd het is geen moeite ;)!

13. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    @jadore: haha nee ik ben nog niet in opleiding. Daar moet ik even een weekendje voor gaan zitten denk ik. Ik zit nu nog steeds te wachten op mn ongi. Er was nog iemand die dacht dat ik mn ei op cd23 heb gehad, dus zit nu weer helemaal in de stress hahaha. Moet ik nog langer wachten tot ik ongi word :(

Wat goed dat je iedereen hier zo op weg helpt zeg!

14. Lou Lou

Lou Lou VIP lid

13 sep 2008
    5.182
    2
    0
    :D thanks meid ja doe het graag, bedoel het is echt veel makkelijker als iemand je kan helpen dan het zelf allemaal uitzoeken. Maar ik weet iig zeker dat cd17 niet 100% zeker je ei is geweest dus dat is ook nog een optie...vooral omdat er niets gebeurd nu en had je niet een langere cyclus de vorige keer? Ja echt heel vervelend zijn die laatste dagen en vooral in jouw geval nu! Komt goed meid een deze dagen zal je zeker duidelijkheid krijgen...met wat test je nu? Wat was je temp vanochtend? Zag net geen temp staan in je FF. Ach als je wel nog door moet gaan met klussen als het niet raak is kan je altijd nog die cursus doen en anders help ik je graag hoor meid;)!

15. juultjeT

juultjeT Fanatiek lid

23 mei 2011
    2.026
    1
    0
    ambulant hulpverlener
    Drenthe
    ja mijn cyclus was vorige keer 41 dagen. Maar was deze maand begonnen met het slikken van tarwekiemolie, dat schijnt je cyclus korter en stabieler te maken. En ik dacht dat je luteale fase max 16 dgn is dus dat je dan wel ongeveer ongesteld moet zijn? Ik zit nu op 19 dpo en mijn temp was vanmorgen weer 36.7 (net als gisteren en eergisteren).... IK WORD HIER GEK VAN!!!

Deel Deze Pagina