Eisprong, cyclus en slijm :D

Discussion in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' started by Beestje, Dec 1, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Beestje

Beestje Lid

Nov 29, 2013
    9
    0
    0
    Best
    Hey allemaal,

Zit even met wat dingen..
    Lees op veel fora dat meiden hun eisprong voelen? Ervaring mee? Wat voel je dan precies?
    Ik heb zelf een aantal dagen voordat ik ongesteld wordt wel een stevige kramp in mijn buik die even aanhoudt, en dan vervolgens langzaam weer wegtrekt, maar dit is volgens mij alleen maar een voorbode van de rode duiveltjes die er weer aan zitten te komen..

Verder lees ik over slijm wat anders aan moet voelen op verschillende momenten in je cyclus? Wat moet ik me hierbij voorstellen, is dit een soort afscheiding die je kunt vinden bij het afvegen of moet je daadwerkelijk ernaar opzoek?

En als ik nou duidelijker wil weten hoe mijn cyclus verloopt, is het dan overdreven om een ovulatietest te doen? :D

Ben benieuwd naar jullie ervaringen!

2. GeoLilly

GeoLilly Bekend lid

Aug 2, 2013
    796
    0
    16
    Female
    België
    Hoi

Eisprong is meestal zo'n 14 dagen voor menstruatie.
    Ik heb meestal zo'n speciaal gevoel in mijn eierstokken, kan het moeilijk uitleggen. Daar heb je niet veel aan, ik weet het ;)
    Lang niet iedereen voelt zijn eisprong hoor, ik denk dat je vooral heel erg moet letten op de signalen van je lichaam.
    Ben je al lang gestopt met de pil?

Rond het moment dat je ovuleerd is je slijm echt anders, dan is het heel dik en kan je het tussen je vingers nemen zonder dat het kapot gaat.

Het is niet overdreven in mijn ogen om ovulatietesten te doen om inzicht te krijgen in je cyclus.
    Maar hou er wel rekening mee dat het ook nog leuk moet blijven en zeker in het begin. Het kan zijn dat je door de ovulatietesten er teveel op focust en het van "moeten" word.
    Als je gewoon om de dag "klust" zoals ze hier zeggen :D dan zit je normaal gezien wel goed.
    De meeste stellen worden normaal gezien binnen het jaar zwanger.

P's: wat leuk zeg, die drie speciale datums! Alvast gefeliciteerd.

3. Beestje

Beestje Lid

Nov 29, 2013
    9
    0
    0
    Best
    Haha okee dan, thnx voor je reactie!

Helaas is het bij ons zo dat we kunnen "klussen" wat we willen, zwanger zal ik er iig niet van worden aangezien we 2 vrouwen zijn :)

Vandaar dat ik een zo goed mogelijk inzicht wil krijgen in mijn cyclus voordat we daadwerkelijk naar een bureau gaan, zodat ik daar direct kan laten zien hoe die cyclus daadwerkelijk verloopt! Scheelt weer in tijd enzo..

Ben nu bijna een jaar van de pil af, daarna netjes elke 4 weken ongesteld geweest dus ik ga er even vanuit dat alles wel goed zit maar ben gewoon nieuwsgierig over die ovulatie!

4. Beestje

Beestje Lid

Nov 29, 2013
    9
    0
    0
    Best
    Nog meiden die een ervaring willen delen?

5. Doortje81

Doortje81 Fanatiek lid

Feb 20, 2012
    1,453
    1
    0
    Na 14 dagen had ik altijd ongeveer mijn eisprong. Ik voelde dan links of rechts een beetje een drukkende pijn en ook in mijn baarmoeder een beetje. Ik kreeg vruchtbaar slijm, al een paar dagen voor de eisprong. Dat is echt een soort eiwit, maar dan wat dikker. Echt doorzichtig en rekbaar inderdaad! Ook werden mijn binnenste schaamlippen rozer en steviger, want beter doorbloed.. Zodra is vruchtbaar slijm kreeg startte ik met de ovulatietesten en dan zat ik altijd goed, maar dag zal wel per persoon verschillen. Succes! Ik vind het helemaal niet gek als je gaat testen. Ik zou als ik jou was dan ook kijken naar temperaturen, dan heb je info van beide. Je kunt ovulatietesten kopen bij sensitest is goedkoper dan in de winkel... Op fertility friend kun je elf je cyclus helemaal bijhouden, vond ik handig! Succes!

6. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

Oct 13, 2013
    3,319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Leuk, twee dames, mijn dochter heeft ook twee mama's ;) Ik voel ook mijn eisprong, voelt bij mij als een korte menstruatie-achtige kramp aan 1 kant van mijn baarmoeder. Soms een paar keer, maar binnen een paar uur is het weg. Dat slijm heb ik veel over gelezen maar is mij nog nooit opgevallen.. ovu testen kan je prima gebruiken, bij de action heb je er 5 voor 2,50 en die werken prima. Je kan dan een week na je menstruatie om de dag beginnen met testen en zodra ze donkerder worden elke dag een testje doen. Ff goed de gebruiksaanwijzing lezen.. Succes!

7. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Voorheen voelde ik nooit mijn eisprong zelf. Maar ik voelde de follikel wel altijd goed zitten, had dan veel waterig vruchtbaar slijm en een knaller van een posi ovutest.

Sinds ik pregnyl gebruik (medicijn om eitjes te laten springen), voel ik mn eisprong wel. Ook voel ik vaak de follikels goed zitten. Dat geeft een beetje een zeurderig gevoel rondom mn eierstokken en tijdens het klussen doet het dan ook zeer in mn onderbuik.
    Als mn eitje springt, dan heb ik een halve dag last van krampende/stekende buikpijn. Lopen doet dan soms al zeer:( Maar wel een duidelijk teken dat mij ei aan het springen is:)

Share This Page