Zoals mijn onderwerp al zegt, Ik heb eigenlijk de zelfde zwangerschaps verschijnselen als bij mijn dochtertje, pijnlijke borsten en blauwe adertjes af en toe misselijk en hoofdpijn! Ik kon het niet laten om vandaag een test te doen en die was negatief! Maar nu moet ik ook pas zaterdag ongesteld worden! Ik snap er niks van dat ik wel bijna dezelfde verschijnselen heb alleen geen positieve test! Zal het dan toch nog echt te vroeg zijn om te testen ook al heb ik wel alle verschijnselen?? Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen! Groetjes Miryen.
Ja, de testen gaan pas kleuren bij een bepaalde hoeveelheid HCG in je urine, dus dat zal dan gewoon te vroeg zijn. Wil je een zo gevoelig mogelijke test, dan zou je kruidvat 2 voor 5 euro moeten nemen: die testen vroeg. Soms kun je ook een lange innesteling gehad hebben, (die kan tot 2 weken duren!), waardoor je al wel zwangerschapsverschijnselen hebt, maar nog geen HCG produceert: dat gebeurt namelijk volgens mijn info pas als het eitje is ingenesteld: HCG wordt namelijk door de placenta geproduceerd, dus er moet wel eerst een placenta zijn, voordat je HCG kunt gaan opsporen met een zwangerschapstestje Zolang een bevrucht eitje niet is ingenesteld, wordt er dus nog geen HCG geproduceerd. Ik heb het bij Thirza gehad: vanaf mijn ei een blijvende hoge temp, maar pas 4,5 week na mijn ei (2,5 week overtijd) een positieve test... Bij de echo werden we vervolgens ook anderhalve week teruggezet op onze cyclusdatum, (eerst zelfs nog 2,5 week, maar toen kon de echoscopist het niet goed meten en die wilde dat het overgedaan zou worden). Dus toch nog even geduld
Het zou zo maar kunnen dat de innesteling langer heeft geduurd, want had ook wat langer last van onder buik... net of dat je ongesteld moet worden... dat is nu wel weer weg! Gewoon nog maar even afwachten! Maar ja dat is soms wel lastig....