breekt ook even in. juultje ik kijk naar je temp kaartje en ik denk dat je toch cd 23 je ei hebt gehad. Je temp is daarna veel stabieler !
dat zou mooi shit zijn..dan is de kans heeeeeeeeeeeeeeeel klein dat het raak is deze maand (cd19 laatste keer geklust). Maar dan is het toch wel raar dat mn vruchtbare slijm al veel eerder was? En stel dat idd cd23 mn ei was, wanneer zou dan ongeveer mn nod moeten zijn?
oeh en nog een vraag: je ei is toch gesprongen zodra je temp sterk daalt? Dan zou hij in dit geval toch cd 21 gesprongen moeten zijn? Ik vind het maar lastig hoor, dat tempen. Ik dacht dat zwanger worden heel makkelijk zou zijn hahahaha
Nou als je mannetje super sperma heeft is er nog een kansje, dus ik hoop voor je Je ei is gesprongen zodra je temp 3 dagen lang min. 0,3 hoger is dan voor je ei. Dus het zou precies kloppen dan. Ik heb een paar jaar terug bijna een jaar lang getempt. En voor mijn ei schommelde nog al eens wat. Dan weer een dip en een flinke verhoging waarvan je denkt HA daar is mn ei. En na 2 dagen stabiel, zakte hij weer lichtelijk. Ik schommelde zelf tussen de 36,4 en 36,8 en soms zelfs lager dan 36,4. En na mijn ei was hij heel stabiel met 37,1 met af en toe een stijging.
Ja ik twijfel ook wel nog steeds hoor, maar omdat je zo'n dip had denk ik dan eerder cd17..maar omdat er nu ook zo lang niets gebeurd neig ik ook weer naar cd23, maar als je dan toch cd23 geweest is dan is morgen je Nod...als je van een gemiddelde LF uitgaat van 14 dagen he! Dan zit je nu 13 dpo! FF zegt als je net begint met tempen altijd een LF van 18 dagen, omdat hij geen vergelijking heeft vandaar die 18 dagen dus je zou morgen ook nog of ongi kunnen worden of misschien een kv2v5 testje in de ochtend doen! Je ei is juist gesprongen als je temp stijgt! Dit kan ook een dag of rustigaan opbouwend zijn..daarom geeft ff vaak pas na 3 dagen een kruis aan! Snap je het? Nee joh het is gewoon veel info nu even...echt zo moeilijk is het niet...gewoon alles rustig lezen en dan begrijp je het zeker! O en je hebt nog kans hoor sommige zijn zelfs zwanger geraakt van 1 week voor de eisprong...maar de kans is als die cd 23 is wel erg klein! Komt goed meid nog niet opgeven en anders is de volgende ronde de kans een stuk groter als je met ovu's werkt en een stuk meer weet! Mijn ervaring wb afscheiding is trouwens dat dat niet perse alleen telt ook al stelt FF en de meeste vrouwen daar hoge waarde aan...bij mij was het niet perse eggwhite ofzo...maar dat wisselde ook elke cyclus bij mij dan he
ooooooooooooh oke... ik ben helemaal uitgegaan van ei op cd17 omdat mn temp toen zo hard daalde en daarna flink steeg en hoog bleef. MAar ook omdat FF daar het kruis zette (volgens mij kreeg ik een stippellijn omdat mijn temp steeds zo schommelt, kan dat?) Nou dan hoop ik maar op superzaad hihi. Maar hoe lang zou het max. moeten duren na je eisprong dat je ongesteld wordt (er vanuitgaande dat je lichaam je niet voor de gek houdt)?
nou dan denk ik dat die krampen die ik steeds voel toch echt duiden op aankomende ongi. Heb afgelopen dagen een paar keer spierwit getest. Laat maar komen dat rood! Kan ik verder naar de volgende ronde! Ik hoor trouwens veel goede verhalen over tabletten 'zwanger worden' van etos. Hebben jullie daar ervaring mee? Mijn schoonzus was een jaar bezig en ging toen die dingen slikken en was direct zwanger!
Uhmmm max zou ik 18 dagen aanhouden! Daarom doet FF dat dus ook! Die stippellijn komt omdat ook FF twijfelt...je kan voor de zekerheid eens kijken wat FF doet als je je witte bolletjes blauw maakt dus niet zegt dat je slecht hebt geslapen of dat je om een ander tijstip hebt getempt gewoon om te kijken wat FF dan aangeeft...zegt hij dan CD23 bv of zet hij een dik kruis?? Je kan dan daarna weer aanpassen met je witte bolletjes en je oude kaartje weer terug doen dus...maar dan weet je wat FF in het geval dat je temp wel hetzelfde zonder onzekerheid was laat maar zeggen Gemiddeld zaad overleeft trouwens 72 uur in de baarmoeder! En je zou een hele grote kans hebben op een meisje als het wel raak is
Als je een LF van 14 dagen zou hebben moet je 15 DPO ongesteld worden. Dat is het gemiddelde ongeveer sommige hebben langere sommige kortere. Dus over 2 dagen zou je het kunnen verwachten ( of niet natuurlijk ). En met afscheiding moet je je niet vergissen hoor dat kan ook gewoon sperma zijn in combinatie met je afscheiding, kan dat prima eggwhite worden.
Ooh ja die tabletten, ik ken een paar verhalen dat de cyclussen langer duurde en ze gewoon GEEN eisprong krijgen. De kans is klein, maar er zijn wel een paar vrouwen die dat hebben. Ik zelf gebruikte alleen foliumzuur. Ik vind een lange cyclus niet erg. Zolang ik maar wist wanneer ik ongi moest worden (of zou kunnen testen) vond ik het prima. Ik zou ook vooral proberen naar je lichaam te luisteren. Vele krijgen krampjes en steken in hum baarmoeder. Ik krijg alleen pijn aan mijn tepels haha.
Nou, ik heb even wat geschoven maar FF verandert niks aan het kruis... raar hoor. Ik meen ook dat ik een keer een bericht te zien kreeg dat FF niet met zekerheid mn eisprong vast kon stellen omdat ik zulke wisselende temperaturen had. Nou ja, volgende cyclus (als die komt) beter denk ik dan Ik heb van de gezondheidswinkel een multivitamine voor vrouwen die zwanger willen worden of al zijn. Zitten van alle vitaminen net wat extra in en de goede hoeveelheid foliumzuur. Ik hoef dus in principe niks anders te gaan proberen, maar die dingen van etos klinken dan zo aanlokkelijk Ik vind het gewoon heel lastig om niet te weten wanneer wat gebeurt. Ik heb vanaf mijn 16e 7 jaar lang de pil en nuvaring gebruikt, ik ken mijn eigen lichaam dus helemaal niet op dat gebied. Ik weet alleen dat ik voordat ik aan de pil ging onregelmatig ongesteld was. Mijn laatste 2 cycli (echte ongi's) lagen wel vrij dicht bij elkaar (2 dgn verschil). @jadore: 72 uur overleven, dan hebben ze het bij mij niet gered denk ik.. Hoezo is de kans op een meisje dan groter? Heeft dat met de tijd van de bevruchting te maken? Lang van tevoren klussen meisje, kort van tevoren klussen jongetje?
ik heb wel jeukende tepels trouwens en ze zijn nu vaak stijf (krijg je van die leuke opmerkingen over), dat heb ik normaal echt nooit!
Ja ik ken het hoor, ik heb was 13 toen ik met de pil begon en was 12 toen ik voor het eerst ongi werd, wel 3 keer :S. Toen ik 19 was stopte ik weer met de pil en probeerde ik het met mijn exvriend. Eerste ronde dacht ik echt zwanger want had zo een enorm pijn aan mn tepels. Weet ik veel joh. Cyclussen waren lang. 43 was de eerste toen 39 en ik was die ronde direct gaan tempen. Na twee maanden tempen, begon ik dus te herkennen dat ik tepelpijn rond mijn eisprong kreeg. Wat was dat fijn zeg. Het is gewoon verschrikkelijk als je geen regelmatige cyclussen hebt en dan ook nog eens lang. Dat tempen is dan achteraf echt een oplossing vooral als je je lichaam hebt leren kennen erdoor. Maarja, hopelijk hoef je het allemaal niet te leren kennen en raak je gewoon gauw zwanger.
daarom ben ik ook begonnen met tempen: om mn cyclus te leren kennen! Maar ik merk gewoon dat je er zo makkelijk obsessief mee bezig kunt zijn. Dat vind ik wel jammer, dat wilde ik eigenlijk niet. Maarja, als een vrouw eenmaal bedacht heeft dat ze zwanger wil worden.......... Ik heb het probleem bij FF gevonden: ik heb na mn vermoedelijke eisprong nog vruchtbaar slijm (eggwhite) ingevuld, maar omdat we de dagen daarvoor zo geklust hebben kan het best zijn dat ik dat verward heb met creamy. Als ik namelijk creamy invul (wat ik op CD 18 en vanaf CD 22 heb ingevuld) krijg ik een heel mooi dik kruis met de eisprong op dag CD 17. Dat vond ik het moeilijkste van alles trouwens: het beoordelen van de afscheiding. MAarja, moet ik dan nu toch uitgaan van mn ei op dag 17?
Kan je doen maar ik denk echt van niet hoor. Ik kom binnenkort weer hier even kijken hoe het met je gaat. Moet er nu vandoor. Hoop dat je gauw duidelijkheid heb. Knuffel
oke.. nou dan ga ik gewoon nergens vanuit en dan zie ik het vanzelf bedankt voor het meekijken en meedenken! Jij lekker genieten van je zwangerschap trouwens. Hoop dat je je goed voelt! x