Hoi meiden! Vandaag is m'n NOD (spannend!) en ik besloot eens een ovutestje te doen. Het resultaat is heel vaag, de controlestreep is heel vaag en links is er een horizontale streep? De urine was heel ongeconcentreerd dus misschien dat de controlestreep daarom vaag is, maar die horizontale streep vind ik wel raar. Wat denken jullie ervan? Hierbij een fotootje;
Ja ik ga volgende keer wat geconcentreerdere urine gebruiken. Ik zie geen beschadiging op de test, maar zou natuurlijk kunnen! Vond het alleen zo vaag, zo'n liggende streep. Het linkse streepje (teststreep) is nu opgedroogd tot een pennenstreep trouwens...ook nog nooit gehad.
zo had ik laatst ineens een 2 keer zo breed streepje bij sensitest... nu ook maar overgestapt op een ander merk waar dat aan gelegen heeft weet ik ook nog steeds niet.
Ja deze zijn van Zwanger en Kids, dus ook heel goedkope testjes eigenlijk... Zou wel duurdere willen maar dat kan ik me met mijn cyclussen gewoon niet permitteren. Nouja, er kan altijd eens een rare tussen zitten. Heb wel ooit een 'klacht' naar MatCare gestuurd omdat ik bij een aantal (zwangerschaps)testen een heeeel vage controlestreep had, gewoon met ochtendurine. Heb toen een aantal nieuwe gehad, vond ik wel netjes. Zie dat jullie ook al even bezig zijn, wil je even heel veel succes wensen!
Ik vraag me toch altijd af waarom mensen speuren naar een zwangerschap op een ovutest. Gebruik de testen waarvoor ze zijn: ovutest voor opsporen van een ovulatie en zwangerschapstest voor het opsporen van een zwangerschap. Ik weet dat een ovu wel eens posi kan zijn als je idd zwanger bent (rond nod testen), maar het geeft nooit een garantie dat je ook echt zwanger bent. Vwb je test, dit is gewoon een negatieve ovutest (als je hem gebruikt om eisprong op te sporen), want de teststreep is veel lichter dan de controlestreep. Die horizontale streep lijkt idd op een beschadiging. Ik zou zeggen: doe een zwangerschapstest en zie wat daar het resultaat op is. Succes
@Lief; morgen of overmorgen, als ik dan nog niet ongesteld ben natuurlijk. @RoGiJuli; ik had bij m'n vorige zwangerschap ook een positieve ovutest dus was gewoon eens nieuwsgierig. Ik weet wel dat er geen garanties zijn! En ik weet dat bij een positieve ovu de teststreep even donker of donkerder dan de controlestreep moet zijn. Vond het gewoon geinig en wou het even delen.
Dat horizontale streepje is een beschadiging, heb ik ook een keer gehad zie deze foto lijkt net zwanger toch? Maar is gewoon een deukje in het teststripje. View attachment 157559 Ik hoop natuurlijk gewoon dat je wel zwanger bent!! Zo te zien al een hele tijd bezig
@Kim; het streepje staat er nog steeds. @Lara; dankjewel! Al even bezig ja... Heb net getest, maar negatief helaas. Terwijl ik me toch echt anders voel, je lichaam kan zo'n rare trucjes uithalen, bah.
Dames, het woord zegt het al...een ovulatietest is om de ovulatie op te sporen. Ja, soms is een ovulatietest positief bij een zwangerschap, maar het is geen garantie. Sterker nog, een ovulatietest is NIET bedoeld om een zwangerschap aan te tonen. Als je wilt weten of je zwanger bent, dan doe je een zwangerschapstest. Want ook dat woord zegt het al..... Succes
Dat weet ik wel. Staat hierboven ook. Was gewoon nieuwsgierig. Dankjewel! PS; nog steeds geen ongi in zicht trouwens...heb nieuwe zwangerschapstestjes besteld, deze zijn op.